معروف ترین جشنواره های جهانی فیلم

جشنواره های فیلم یا مسابقات فیلم رویدادهای بسیار پرطرفداری در بسیاری از شهرهای جهان هستند و در هر دوره هم شخصیت های شناخته شده دنیای سینما و هم هزاران دوستدار هنر هفتم را به خود جذب می کنند. این ۶ جشنواره مهمترین جشنواره های فیلم در جهان هستند. همین الان به خواندن ادامه دهید تا با آنها آشنا شوید.

معروف ترین جشنواره های فیلم

در حالی که برخی در ژانرها یا موضوعات مختلف تخصص دارند، برخی دیگر روی حضور کارگردانان جدید یا نمایش های بزرگ کار می کنند. اما وجه مشترک همه جشنواره های فیلم این است که هر سال از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند و هر دوره بازدیدکنندگان بیشتری را به شهرهایی که در آن برگزار می شود جذب می کند.

 جشنواره فیلم کن (فرانسه)

جشنواره فیلم کن فرانسه یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان است، به‌ویژه به دلیل شخصیت‌های بزرگی که در اطراف این رویداد جمع می‌شوند و هر ساله فیلم‌های متنوع و زیادی در آن ارائه می‌شود.تخمین زده می شود که حدود ۲۰۰۰۰۰ بازیگر، کارگردان، دوستدار سینما و تهیه کننده به شهر زیبای کن سفر کنند تا در این رویداد مهم شرکت کنند.

بالاترین جایزه ای که در این جشنواره اعطا می شود، نخل طلای شناخته شده است که توسط بسیاری از کارگردانان مهم مانند رومن پولانسکی، کوئنتین تارانتینو، دیوید لینچ و وودی آلن و بسیاری دیگر به دست آمده است.

 جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین (اسپانیا)

جشنواره فیلمی که شهر سن سباستین هر سال میزبان آن است (Donosti Zinemaldia) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های جهان است، زیرا امسال شصت و ششمین دوره خود را جشن می گیرد.

این جشنواره در دهه‌های گذشته صحنه نمایش فیلم‌های بین‌المللی بسیار مرتبط بوده است و مشهورترین کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و هنرپیشه‌های صنعت سینما را گرد هم آورده است.

 جشنواره بین المللی فیلم ونیز (ایتالیا)

این قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در جهان است، زیرا اولین دوره آن در سال ۱۹۳۲ در ونیز برگزار شد. بالاترین جایزه ای که توسط هیئت داوران اعطا می شود شیر طلایی معروف است که هر ساله به بهترین فیلم شرکت کننده در مسابقه اهدا می شود. .

معروف ترین جشنواره های جهانی فیلم

 جشنواره بین المللی فیلم برلین (آلمان)

این جشنواره که با نام «برلیناله» نیز شناخته می‌شود، در کنار جشنواره‌های کن و ونیز، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان است. اولین نسخه آن در سال ۱۸۵۱ برگزار شد و توسط کارگردان سرشناس سینما آلفرد هیچکاک افتتاح شد و در آنجا فیلم معروف خود ربکا را ارائه کرد.

هر ساله پایتخت آلمان پذیرای حدود ۴۰۰۰۰۰ شخصیت و دوستدار فیلم است و در هر دوره حدود ۴۰۰ فیلم در این جشنواره نمایش داده می شود. البته ویژگی این جشنواره این است که همه فیلم ها باید به موضوعات مهم اجتماعی بپردازند.

جشنواره فیلم ساندنس (ایالات متحده آمریکا)

اگرچه هالیوود مکه سینماست، اما گوشه های دیگری در آمریکا وجود دارد که هر ساله هنر هفتم نیز در آن نقش آفرینی می کند. این مورد مربوط به جشنواره فیلم ساندنس است که از سال ۱۹۷۸ هر ساله در شهر پارک سیتی در ایالت یوتا برگزار می شود.

در این جشنواره، تجاری‌ترین فیلم‌ها ارائه نمی‌شوند، اما اهمیت به همه آن دسته از فیلم‌هایی است که به‌ویژه سینمای مستقل در ژانرهای مختلف آن (فیلم بلند، فیلم کوتاه و مستند) متمرکز هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بیوگرافی بازیگر مشهور هالیوود ، نیکول کیدمن” را نیز مطالعه بفرمایید.

 جشنواره فیلم مار دل پلاتا (آرژانتین)

اگر به آمریکای جنوبی برویم، جشنواره فیلم مار دل پلاتا یکی از شناخته شده ترین جشنواره های جهانی است. این جشنواره آرژانتینی از سال ۱۹۵۴ هر ساله برگزار می شود و شخصیت های بزرگی از دنیای سینما و همچنین علاقه مندان به هنر هفتم را که به دنبال گرایش های جدید سینمایی هستند گرد هم می آورد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.