بهترین دمنوش ها برای گلودرد و سرفه

علاوه بر خوشمزه بودن، بسیاری از چای ها و دمنوش ها دارای خواص دارویی فراوانی هستند که به تسکین و التیام بدن کمک می کنند. در حالی که چای ممکن است به تنهایی قادر به درمان بیماری های جدی تر نباشد، می تواند به درمان علائمی مانند گلودرد کمک کند. چای را می توان علاوه بر مفید بودنش در طب سنتی به منظور تسکین بدن در مبارزه با بیماری استفاده کرد. مجموعه این چای ها و دمنوش ها برای تسکین گلو درد مطمئناً در کمترین زمان حال شما را بهتر می کند!

بهترین دمنوش ها برای مبارزه با گلو درد

۱-چای بابونه

بابونه صدها سال است که در طب گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص درمانی است که باعث می شود در کمترین زمان احساس بهتری داشته باشید. بابونه به ویژه در تسکین گلودرد مؤثر است و همچنین دارای مزایای دیگری است که در هنگام بیماری مفید است، از جمله آرامش اعصاب، تقویت آرامش و القای خواب. دمنوش بابونه از گل بابونه ساخته شده است و رنگ طلایی روشن با شیرینی طبیعی دوست داشتنی ایجاد می کند. برای مزایای بیشتر تسکین گلو، یک قاشق عسل اضافه کنید و لذت ببرید!

 دمنوش ها برای گلو درد

۲-دمنوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان قرن ها در طب سنتی چینی و آیورودا برای درمان گلودرد و سایر بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. ریشه شیرین بیان حاوی خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که به محافظت در برابر بیماری ها و دفع علل احتمالی گلودرد کمک می کند. علاوه بر این، ریشه شیرین بیان به هر چایی که به آن اضافه می شود، شیرینی ماندگاری می بخشد و هر زمان که احساس می کنید گلودرد، یک خوراکی خوشمزه و سالم برای شما ایجاد می کند. وقتی بیش از حد مصرف شود، ریشه شیرین بیان می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که این دمنوش ها را در حد اعتدال میل کنید.

۳-چای زردچوبه برای گلو درد

زردچوبه یکی از اصلی‌ترین داروهای گیاهی سنتی است که اخیراً در جهان غرب محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زردچوبه حاوی انواع فواید سلامتی است و می‌تواند به کاهش درد گلو درد کمک کند. زردچوبه حاوی ترکیب مفیدی به نام کورکومین است که خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد ویروسی مختلفی دارد. زردچوبه بخشی از خانواده زنجبیل است و رنگ زرد-نارنجی روشنی را به چای می بخشد. طعمی چوبی و کمی تند دارد و افزودنی تسکین دهنده به چای است که در کمترین زمان احساس بهتری به شما می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “علت خارش گلو چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴-دمنوش نعناع ضد سرفه و گلو درد

نعناع یکی دیگر از دمنوش های گیاهی رایج با فواید بسیاری برای سلامتی است که می تواند به تسکین گلودرد کمک کند. نعناع حاوی منتول است که یک ضد احتقان موثر با خواص خنک کنندگی و تسکین دهنده است. این چای گیاهی همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند و یک انتخاب عالی برای نوشیدن چای قبل از خواب است. ما انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی و کافئین دار حاوی نعناع را حمل می کنیم. اگر از گلودرد رنج می برید، یک فنجان چای تازه و نعنایی را امتحان کنید تا علائم خود را کاهش دهید!

۵-چای زنجبیل

یک عنصر رایج در طب گیاهی، ریشه زنجبیل یک مکمل گیاهی دیگر است که می تواند به تسکین علائم گلودرد کمک کند. زنجبیل حاوی مقدار زیادی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به مبارزه با علل گلودرد در ریشه آن کمک می کند. علاوه بر این، زنجبیل یک داروی ضد تهوع محبوب است و می تواند به آرامش و تسکین بدن کمک کند.

۶-چای دارچین برای بهبود گلو درد

دارچین یک ادویه خوش طعم با فواید زیادی برای سلامتی از جمله خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. دارچین یک ماده معمولی است که به مخلوط چای اضافه می شود و می تواند به کاهش درد گلو درد کمک کند. برای یک چای سنتی با ادویه دارچین، ترکیب چای سیاه را با کمی شیر و عسل امتحان کنید.

۷-چای با لیمو و عسل

 دمنوش برای گلو درد

در حالی که لیمو و عسل ممکن است به خودی خود جزء چای نباشند، اما یک داروی گیاهی رایج و موثر برای تسکین گلودرد هستند. کمی عسل و آب لیمو می‌تواند هم چای‌های کافئین‌دار و هم چای‌های گیاهی را روشن‌تر کند، اما ما فکر می‌کنیم که به‌طور ویژه جدای از این خواص مفید، گرما و بخار یک فنجان چای داغ می تواند گلودرد را تسکین دهد و بهبودی سریعتر را بهبود بخشد. چای به هیدراته شدن بدن کمک می کند که عامل مهم دیگری در غلبه بر بیماری است. با همه این مزایا و موارد دیگر، مطمئناً در کمترین زمان احساس بهتری خواهید داشت!

جدا از فواید سلامتی فراوانی که چای ها ارائه می دهند، مراسم آرامش بخش تهیه و لذت بردن از یک فنجان چای می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و بدن و ذهن را آرام کنید. چه شما یا یکی از عزیزانتان از گلودرد رنج می‌برید، امیدواریم به زودی احساس بهتری داشته باشید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.