جراحی ستون فقرات با لیزر

جراحی ستون فقرات با لیزر

دکتر حسن محمدی متولد ۱۳۵۷ شهرستان رشت و فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل تخصص جراحی  مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند.

دکتر حسن محمدی

سوابق دکتر حسن محمدی عبارتند از  :

  1. فعالیت در درمانگاه های خصوصی و دولتی تهران
  2. پزشک معتمد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  3. پزشک کارشناس بیمه های سینا و میهن
  4. فعالیت در بیمارستان توانبخشی رفیده از سال ۱۳۸۸ تاکنون
  5. مدیر بیمارستان توانبخشی رفیده
  6. سابقه تدریس و آموزش در دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
  7. جراح مغز و اعصاب در بیمارستان دادگستری
  8. جراح مغز و اعصاب در بیمارستان امیر المومنین ( جوادیه )
  9. جراح مغز و اعصاب در بیمارستان محب کوثر
  10. جراح مغز و اعصاب در بیمارستان محب مهر
  11. عضو تخصصی کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی البرز

جراحی ستون فقرات با لیزر

جراحی ستون فقرات با لیزر یکی از روش­های نوین برای درمان عارضه­ های نخاعی است. عقاید مختلفی در مورد این شیوه درمانی وجود دارد. برخی از متخصصین استفاده از آن را بهترین روش درمان درد در ناحیه کمر و ستون فقرات می­دانند. با این حال برخی دیگر از جراحان این شیوه درمانی را یک شیوه تسکین­ دهنده معرفی می کنند. هرچند با اطمینان می­توان گفت که استفاده از لیزر برای درمان دردهای ستون فقرات می‌تواند مدت زمان بهبودی را به صورت قابل­ ملاحظه ­ای افزایش دهد.

جراحی ستون فقرات با لیزر

نتایج به دست آمده از یک تحقیق متفاوت نشان داد که: «تا به امروز عملکرد لیزر دیسککتومی در جذب بیماران بهتر از از درمان آنها بوده است.» تحقیق دیگری در این حوزه نشان می­دهد که استفاده از جراحی لیزری برای درمان عارضه­ های نخاعی در مقایسه با جراحی ­های معمولی ممکن است عملکرد ضعیف­تری داشته باشد. با این حال سرعت درمان و بهبودی با استفاده از لیزر در مقایسه با روش­های معمولی و سنتی بسیار بالاتر است. به علاوه این روش توانسته تعداد جراحی­ های انجام شده برای درمان عارضه­ های نخاعی و ستون فقرات را به صورت قابل­ ملاحظه‌ای کاهش دهد.

بدن انسان مکانیسم­های طبیعی مختلفی برای کاهش فشار در ستون فقرات دارد. با این حال با گذشت زمان فتق دیسک ممکن است کم آب شده و اندازه آن کاهش یابد (فتق در حالت عادی به اندازه یک دانه نخود است که به مروز زمان ممکن است حجم آن کاهش یافته و به اندازه کشمش شود). دکتر کورپاد گفت: «جراحی تنها گزینه درمان مشکلات ایجاد شده در ستون مهره­ ها نیست و مهم‌تر از همه بهترین گزینه درمانی نیز استفاده از روش جراحی نیست». برای کسب بهترین نتیجه مهم است که به متخصصی مراجعه کنید که بتواند شما را به سمت نتیجه و انتخاب مطلوب راهنمایی کند.

عمل تزریق سیمان

روشی است که در آن نوعی سیمان به شکستگی مهره تزریق می‌شود. این عمل با هدف تسکین درد ستون فقرات و بازگرداندن تحرک به افراد صورت می‌پذیرد. البته باید توجه داشت که همه‌ی افرادی که دچار شکستگی در مهره‌هایشان می‌شوند کاندید مناسبی برای انجام این عمل نیستند. در این مطلب به بررسی عمل تزریق سیمان مهره می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

عمل تزریق سیمان تحت عنوان عمل ورتبروپلاستی (Vertebroplasty) و کیفوپلاستی (Kyphoplasty) مورد اشاره قرار می‌گیرد که تفاوت اندکی میان انجام این دو روش وجود دارد. در شکستگی‌هایی که بر اثر فشار بر روی مهره‌ها رخ می‌دهد که شکستگی‌های فشاری نام دارد، باعث می‌شود که مهرها در همان محلی که قرار دارند در خود خرد شود. وقتی در چندین مهره این نوع شکستگی ایجاد شود، می‌تواند باعث شود که ستون فقرات دچار حالت قوزدار شود. این حالت کیفوز نام دارد.

افرادی که استخوان‌هایشان در اثر پوکی استخوان یا سرطان مغز استخوان ضعیف شده است، به ویژه مستعد ابتلا به شکستگی فشاری هستند. در این افراد فعالیت‌های بدنی مانند بلند کردن جسم سنگین، عطسه یا سرفه هم می‌تواند باعث شکستگی شود.

از جمله مزایای عمل تزریق سیمان مهره می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر چقدر شکستگی زودتر ترمیم شود، نتایجی بهتر برای فرد بیمار در پی خواهد داشت. در روش ورتبروپلاستی معلوم شده است که این روش بین ۷۵ تا ۹۰ درصد، درد را در بیماران کاهش می‌دهد. همچنین در پژوهشی که اخیراً بر روی روش کیفوپلاستی انجام گرفته است، معلوم شده که درد بیماران از میانگین ۸٫۶ در مقیاس ۱۰، تا مدت سه ماه پس از انجام عمل به ۲٫۱ کاهش پیدا کرد.

علاوه بر این از میان ۵۱ بیماری که نمی‌توانستند حرکت کنند یا حین حرکت به کمک نیاز داشتند، تنها ۸ نفر از آنها قادر نبودند پس از سه ماه بدون کمک حرکت کنند. این میزان کاهش درد و افزایش توانایی در حرکت باعث می‌شود که کیفیت زندگی بیماران به میزان قابل توجهی بهبود یابد. که این موضوع از جمله مزایای چشمگیر انجام عمل تزریق سیمان مهره است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.