با چای سیاه ،پوست تان را جوان کنید و از شر لکه ها خلاص شوید

به طور کلی، مردم برای حفظ سلامت خود دوست دارند چای سیاه بنوشند، اما آیا می دانید چای سیاه چقدر برای پوست مفید است؟ اگر نه. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چای سیاه چه فوایدی برای پوست دارد. در کنار این موضوع، در اینجا در مورد روش استفاده از چای سیاه برای صورت و برخی از عوارض و احتیاط های مربوط به آن نیز اطلاعاتی خواهیم داد.

چای سیاه برای پوست مفید است زیرا می تواند از طرق مختلف برای پوست مفید باشد. تحقیقات در این مورد اطلاعاتی را ارائه می دهد که پلی فنول ها در چای سیاه وجود دارد. در صورت استفاده صحیح و به مقدار مناسب می توان بر بسیاری از مشکلات پوستی غلبه کرد.

در واقع، چای سیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند. علاوه بر این خاصیت ضد آکنه نیز دارد. نه تنها این، بلکه پلی فنول ها نیز سرشار از خواص روشن کنندگی پوست هستند که می تواند برای بهبود پوست مفید باشد. در ادامه مطلب اطلاعات مفصلی در مورد فواید چای سیاه برای پوست داده ایم.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 فواید قابل توجه چای سیاه برای سلامتی پوست

در اینجا به طور مفصل به فواید چای سیاه برای پوست می پردازیم، اما قبل از آن می خواهیم به صراحت بگوییم که چای سیاه درمان کاملی برای مشکلات پوستی نیست و فقط علائم آنها را تا حدودی کاهش می دهد. می تواند کاهش دهد. بیایید، حالا فواید چای سیاه برای پوست را بدانید.

به جوانسازی پوست کمک می کند

فواید چای سیاه برای پوست نیز این است که می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. در واقع، چای سیاه حاوی ترکیبی به نام ال تیانین است. تحقیقات در این مورد اطلاعاتی را ارائه می دهد که I-theanine دارای خواص جوان کننده است. بر این اساس می توان باور داشت که می تواند در جوانسازی پوست مفید باشد.

برای عفونت های پوستی

استفاده از چای سیاه می تواند برای غلبه بر مشکل عفونت پوست مفید باشد. در واقع، چای سیاه حاوی عنصری به نام کاتچین است که می تواند خواص ضد باکتریایی از خود نشان دهد. علاوه بر این، اثرات ضد قارچی نیز دارد.

بگذارید به شما بگوییم که عامل اصلی عفونت روی پوست باکتری ها و قارچ ها در نظر گرفته می شود. بر این اساس می توان فرض کرد که استفاده از چای سیاه می تواند برای مشکلات مربوط به عفونت های پوستی مفید باشد.

مفید برای  تاخیر پیری پوست

از مزایای چای سیاه برای پوست نیز می توان به تسکین مشکل پیری اشاره کرد. همچنین گفته می شود پلی فنول های موجود در چای سیاه دارای اثرات ضد پیری و ضد چروک هستند که ممکن است به کاهش اثرات پیری بر روی پوست کمک کند. در کنار این، استفاده از آن می تواند به رفع مشکل چین و چروک نیز کمک کند.

در التهاب مفید است

مزایای چای سیاه برای پوست نیز این است که می تواند به تسکین مشکلات التهابی کمک کند. در واقع، چای سیاه دارای خواص ضد التهابی است. در این صورت می توان از آن برای رهایی از مشکلات التهابی استفاده کرد.

به رفع لک کمک می کند

فواید چای سیاه برای پوست را می توان برای کاهش لکه های روی صورت مشاهده کرد. یک مقاله تحقیقاتی نشان می‌دهد که پلی فنول‌های موجود در چای سیاه ممکن است اثرات روشن‌کنندگی پوست را از خود نشان دهند که ممکن است برای روشن‌تر شدن پوست مفید باشد.

بر این اساس می توان فرض کرد که خاصیت روشن کنندگی پوست چای سیاه می تواند در از بین بردن لکه ها مفید باشد. در حال حاضر، تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

رهایی از برنزه شدن

از مزایای چای سیاه برای پوست نیز می توان به رهایی از مشکل برنزه شدن پوست اشاره کرد. به شما بگوییم که به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر خورشید، مشکل برنزه شدن شروع می شود. به همین دلیل، خطر مشکلات پوستی مانند پیری زودرس پوست و سرطان پوست نیز می تواند افزایش یابد.

 تحقیقات در مورد این موضوع نشان می دهد که چای سیاه می تواند در محافظت در برابر آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید مفید باشد. در چنین شرایطی می توان باور داشت که استفاده از چای سیاه می تواند برای رهایی از مشکل برنزه شدن مفید باشد.

جوانسازی پوست با چایی

نحوه استفاده از چای سیاه برای صورت و پوست

برای به دست آوردن فواید چای سیاه بر روی پوست، لازم است در مورد استفاده از آن بدانید. بنابراین، در اینجا کاربرد چای سیاه برای صورت را بیان می کنیم که به شرح زیر است:

از برگ های چای نیز می توان با مخلوط کردن گلاب به عنوان یک تونر استفاده کرد.
چای کیسه‌ای سیاه را می‌توان در آب سرد خیس کرد و با زدن آن‌ها روی تمام صورت استفاده کرد.
برای از بین بردن تورم چشم، چای کیسه ای سیاه را می توان در یخچال خنک کرد و به چشم ها زد.
همچنین می توان از آن به عنوان اسکراب و افزودن عسل به برگ های چای استفاده کرد.
همچنین می توان از آن به عنوان پک صورت با مخلوط کردن چای سیاه با یک قاشق چایخوری خاک مولتانی(رس)  و گلاب برای پاکسازی پوست استفاده کرد.
جدا از این، پودر چای سیاه را می توان با مخلوط کردن آن با جو و آب یا گلاب به عنوان پک صورت نیز استفاده کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.