با رنگ خاکستری، رنگ هوش آشنا شوید

از رنگ خاکستری اغلب به عنوان رنگی کدر یاد می شود، احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از افراد فکر می کنند این رنگ چندان کاربردی نیست یا اغلب انتخاب اشتباهی است. اما در این مقاله می خواهم دنیای چشمگیر رنگ خاکستری را به شما نشان دهم. رنگ خاکستری طیف رنگی بین سیاه و سفید است. نام این رنگ به این دلیل است که شبیه خاکستر است.

چه رنگ هایی با رنگ خاکستری ترکیب میشود؟

چه رنگ هایی با رنگ خاکستری ترکیب میشود؟

خاکستری برای جلوگیری از جلب توجه، تلاش برای ایجاد احساس متانت و ظرافت استفاده می شود. علاوه بر این، اغلب برای تضاد با رنگ های دیگر یا به عنوان نوعی استتار استفاده می شود. رنگ هایی که به خوبی با رنگ خاکستری هماهنگ می شوند:

۱٫ نیمه شب

اگر می خواهید فضایی کلاسیک و کلاسیک ایجاد کنید، باید از ترکیب رنگ های خاکستری و مشکی استفاده کنید.

۲٫ گل ختمی

گاهی اوقات سایه های ظریف و آرام خاکستری از نظر بصری دلپذیرترین هستند. هنگامی که از ترکیب سفید و خاکستری  استفاده می کنید، یکی از زیباترین و تمیزترین انتخاب ها است.

۳٫ چمن

گاهی اوقات خوب است با تفکر متفاوت و رنگ های متضاد همراه شوید. ترکیب چمن سبز و خاکستری به زیبایی یکدیگر را تحسین می کنند.

۴٫ گل رز

صورتی رز و خاکستری را با هم ترکیب کنید تا ظاهری زنانه تر و ظریف تر ایجاد کنید که هرگز از مد نمی افتد.

۵٫ خورشید

سایه های خاکستری و زرد آفتابی یکی از شگفت انگیزترین ترکیبات خنثی را ایجاد می کند. این ترکیب فوق‌العاده را می‌توان در هر گوشه‌ای از خانه‌تان استفاده کرد، زیرا حال و هوای آرامش‌بخشی به آن می‌افزاید.

۶٫ آبی

اگر استفاده سنتی از آبی و سفید را در هنگام طراحی دوست ندارید، آبی و خاکستری را امتحان کنید. هر کدام به فضای شما حسی تازه و با طراوت می بخشد.

۷٫ گیلاس

ترکیب قرمز گیلاسی با رنگ های خاکستری حس لوکس بودن و انرژی را به شما القا می کند.

۸٫ مرجان

مرجانی رنگی پر جنب و جوش است که زنانه محسوب می شود. این رنگ در واقع با سایه های تیره و روشن خاکستری زیباتر می شود.

۹٫ بنفش

بنفش و خاکستری دو رنگ از متفاوت‌ترین رنگ‌ها در پالت رنگ هستند و وقتی با هم ترکیب شوند، کنتراست چشمگیری ایجاد می‌کنند. ترکیب این دو رنگ ترکیبی شیک و مدرن است که ظاهری سلطنتی دارد.

روانشناسی رنگ خاکستری

بر اساس مطالعات، استفاده بیش از حد از رنگ خاکستری باعث کاهش انرژی و افزایش خستگی، بی حالی و افسردگی می شود. وقتی برای مدت طولانی در یک اتاق خاکستری زندگی می کنید، اضطراب و استرس شما در نهایت باعث می شود که احساس انزوا کنید.

خاکستری رنگی است که بیشتر با بی طرفی، سازگاری، بی حوصلگی، عدم اطمینان، کهولت سن، بی تفاوتی و فروتنی  همراه است.

شخصیت افرادی که رنگ خاکستری

افراد علاقه مند به رنگ خاکستری در برخورد با چیزهایی که ظاهراً جنبه خنثی دارند به دلیل ویژگی های بی طرفی آن که نوعی سازش و سازگاری را در فرد ایجاد می کند، ویژگی های اعتماد و اطمینان از خود نشان می دهند. حالا چه کسی مثل من خاکستری را دوست دارد؟

باهوش بودن و خوش فکر بودن از دیگر ویژگی های بارز افراد علاقه مند به این رنگ است. در روانشناسی گری اشاره شده است که آنها علاوه بر باهوش بودن، دارای نوعی استقلال در اعمال خود نیز هستند.

آرامش در این افراد بسیار مشهود است و نشان می دهد که آنها کمتر می ترسند یا دلهره دارند.

همچنین معمولاً این افراد احساس استقلال نشان می دهند که نشانه بی طرفی است. مصالحه رنگ خاکستری در اینجا این است که رنگی میان سیاه و سفید است و در نتیجه ترکیب زیبایی از رنگ ها ایجاد می کند.

در روانشناسی رنگ خاکستری، کسانی که در مورد خاکستری تیره وسواس دارند ممکن است دچار خستگی ذهنی و بی حوصلگی شوند که باعث می شود تعاملات اجتماعی کمتری داشته باشند و به زودی افسرده شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

رنگ خاکستری نماد چه چیزهایی است؟

خرد و هوش

خاکستری نماد عقل است زیرا مغز از ماده خاکستری تشکیل شده است.

بی طرفی

خاکستری نماد بی طرفی و استقلال است.

سازش

خاکستری بین دو رنگ سیاه و سفید قرار می گیرد و نماد سازش بین دو جبهه مخالف است.

استقلال

خاکستری نماد استقلال است.

افسردگی

خاکستری نماد کاهش انرژی و افسردگی است.

خاکستری معمولاً در بسیاری از فرهنگ ها با افراد مسن و سالخورده همراه است، زیرا با موهای خاکستری همراه است. این نماد خرد و کرامتی است که با تجربه و سن به دست می آید. نیویورک تایمز را به دلیل سابقه طولانی و موقعیت ارزشمندش در روزنامه نگاری آمریکایی، گاهی اوقات بانوی خاکستری می نامند.

روانشناسی رنگ خاکستری

رنگ خاکستری در بازاریابی

در این زمینه از این رنگ برای انتقال امنیت و قابلیت اطمینان استفاده می شود. آن را در برندهایی پیدا خواهید کرد که ارزش های کلاسیک را مدعی هستند و می خواهند هوای زیبا و موفق به محصولات خود بدهند. به عنوان مثال، جواهرات و ماشین های مدل بالا. یافتن آن در محصولات تکنولوژیک نیز رایج است.

خاکستری رنگی است که اگرچه خسته کننده به نظر می رسد، اما طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شود. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، بیشتر جذب آن شوید. این به این دلیل است که آنچه برای شما معنادار است معمولاً برای شما نیز جذاب تر می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.