با خوردن غذاهای تند چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

غذاهای تند بخشی از بسیاری از فرهنگ های مختلف است. حتی اگر با خوردن غذاهای تند بزرگ شده باشید، ممکن است ندانید که چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد. در این مقاله، ما تحقیقات در مورد خوردن غذاهای تند را در اختیار شما میگذاریم.

تاثیر غذاهای تند بر سلامتی بدن

ممکن است فشار خون خود را کاهش دهید

هنگامی که فشار خون (فشار خون بالا) دارید، به طور کلی توصیه می شود که سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. اما چه ربطی به غذاهای تند دارد؟

طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ در مجله تغذیه اروپایی، در یک مطالعه بر روی بزرگسالان چینی، زنانی که گزارش دادند که “معمولا” غذای تند می خورند، ۲۶ درصد کمتر از افرادی که ادویه مصرف نمی کردند، شانس ابتلا به فشار خون بالا داشتند. (این ارتباط برای مردان صدق نمی کند.) اگرچه دلایلی که چرا هنوز در حال بررسی است، تحقیقات اولیه نشان می دهد که کپسایسین، ترکیبی که به فلفل های چیلی طعم تند می دهد، ممکن است به مقابله با فشار خون بالا ناشی از رژیم غذایی پر نمک کمک کند. محققان می گویند.

ممکن است سلامت قلب بهتری داشته باشید

غذاهای تند ممکن است باعث تعریق شما شوند، اما برای قلب شما نیز مفید هستند. یک بررسی چتری در سال ۲۰۲۲ در تحقیقات تغذیه و غذای مولکولی نشان داد که بین خوردن منظم غذاهای تند و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته وجود دارد. این مطالعه یک همبستگی و نه یک علت را بین این دو نشان داد، به این معنی که نمی‌توانیم مطمئن باشیم که غذاهای تند به خودی خود منجر به سلامت قلب بهتری می‌شوند و کسانی که به طور منظم غذاهای تند می‌خورند باعث کاهش میزان مرگ و میر آنها شده است.

این ممکن است تا حدی به دلیل افزایش تعداد کلسترول باشد. Alice Figueroa، M.P.H می گوید: «اگرچه مطالعات قطعی بیشتری مورد نیاز است، خوردن فلفل  تند سرشار از کپسایسین با افزایش سطح کلسترول HDL، که محافظ در برابر بیماری قلبی است، و کاهش LDL (نوعی کلسترول مسئول بیماری قلبی) مرتبط است.

 

آیا غذاهای تند برای قلب شما مفید است؟

ممکن است احساس سیری بیشتری داشته باشید

طعم قدرتمند غذاهای تند نیز ممکن است بر اشتهای شما تأثیر بگذارد. غذای تند ممکن است باعث شود زودتر احساس سیری کنید و این در واقع می تواند به تقویت یک رابطه مثبت با غذا کمک کند، فیگوئروآ می گوید: “احساس سیری کلیدی برای ایجاد یک رابطه متعادل با غذا است.”

ممکن است خطر مرگ و میر کمتری داشته باشید

بر اساس یک متاآنالیز در سال ۲۰۲۱ در مجله Angiology که بیش از ۵۰۰۰۰۰ بزرگسال را شامل می شد، مصرف بیشتر غذاهای تند با میزان مرگ و میر کمتر مرتبط بود. در مقایسه با افرادی که غذای تند نمی‌خوردند، افرادی که بیش از یک بار در هفته آن را می‌خوردند، در طول ۱۰ سال پیگیری، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند. ممکن است کپسایسین علیه چاقی عمل کند و بنابراین خطر ابتلا به بیماری ها (مانند دیابت نوع ۲) مرتبط با چاقی را کاهش می دهد. علاوه بر این، کپسایسین همچنین ممکن است آنتی اکسیدان ها را فراهم کند و همچنین میکروبیوم روده را بهبود بخشد، که هر دو ممکن است به محافظت از بدن در برابر بیماری کمک کنند.

معایب خوردن غذاهای تند

ممکن است رفلاکس معده را تشدید کنید

خواه رفلاکس اسید معده گاه به گاه یا بیماری رفلاکس کامل معده به مری (GERD) داشته باشید، طبق بررسی سال ۲۰۲۱ در Preventive Nutrition and Food Science، بدانید که غذاهای تند یک محرک شناخته شده است. زاریل گرولون، RDN، CDN، از Love Your Chichos و یکی از بنیانگذاران می گوید: “افراد مبتلا به سوزش سر دل یا بیماری هایی مانند گاستریت ممکن است بخواهند به دفعات یا مقدار غذای تند می خورند، زیرا ممکن است تحریک کننده باشد.”

ممکن است عوارض گوارشی داشته باشید

پتانسیل عوارض گوارشی ناشی از غذاهای تند به رفلاکس محدود نمی شود. فیگوروآ به مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ در مجله کرون و کولیت اشاره می‌کند که نشان می‌دهد «اکثر افراد مبتلا به IBD (کولیت اولسراتیو و کرون) گزارش دادند که غذاهای تند باعث عود علائم می‌شوند. علاوه بر این، اگر مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستید، ممکن است بخواهید به خوردن غذاهای تند نیز توجه داشته باشید، زیرا ممکن است علائم شما را تشدید کنند.

چگونه غذاهای خود را تند کنیم؟

در حالی که ممکن است آماده باشید تا از فواید سلامتی غذاهای تند استفاده کنید، احتمالاً بهتر است آهسته شروع کنید.

فیگوروآ پیشنهاد می‌کند با فلفل‌های ملایم‌تر که کپسایسین کمتری دارند، مانند آناهیم، آنچو، پوبلانو یا هالاپینو شروع کنید. می توانید از فلفل چیلی یا فلفل خشک شده نیز استفاده کنید. در اینجا چهار غذای آتشین برای افزایش حرارت بیشتر به وعده های غذایی شما آورده شده است:

روغن چیلی: این چاشنی همه کاره از روغن دم کرده با فلفل چیلی تهیه می شود. این یک افزودنی عالی برای تخم مرغ، رشته فرنگی و سبزیجات است. برای شروع، سالاد خیار تند با روغن چیلی را بررسی کنید.

کیمچی: کیمچی یک غذای سنتی تند کره ای است که با سبزیجات تخمیر شده درست می شود. می توان آن را در خانه درست کرد یا در بازارهای آسیایی خریداری کرد و با برنج، رشته فرنگی، سوپ و غیره میل کرد. گوشت خوک و برنج سرخ شده کیمچی را امتحان کنید.

ترشی: “یکی از راه های مورد علاقه من برای افزودن ادویه، علاوه بر سس تند و روغن چیلی، ترشی پیاز و ژالاپنیو است که مادرم برای ما در دوران رشد درست می کند. نه تنها بر مقدار تندی می افزاید، بلکه مقداری اسید نیز به آن اضافه می کند.

سس تند. گزینه های سس تند زیادی با سطوح تندی و طعم های مختلف وجود دارد. برای اینکه به راحتی به وعده های غذایی خود ادویه اضافه کنید، یک بطری در دست داشته باشید و آن را به تاکو، کاسه برنج یا تخم مرغ اضافه کنید.

آیا غذاهای تند برای قلب شما مفید است؟

آیا غذاهای تند برای قلب شما مفید است؟

غذاهای تند ممکن است در ارتقای سلامت قلب نقش داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که بین مصرف بیشتر غذاهای تند و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد. مطالعات همچنین رابطه ای بین مصرف غذاهای تند، سطح کلسترول HDL بالاتر (نوع کلسترول خوب) و کاهش فشار خون پیدا کرده اند.

آیا هنگام بیماری باید غذاهای تند بخورید؟

اگر مشکل معده یا بیماری گوارشی دارید، غذاهای تند احتمالا علائم شما را بدتر می کند زیرا می تواند حالت تهوع را تحریک کند. با این حال، اگر سرماخوردگی یا احتقان دارید، گرما ممکن است با شکستن مخاط به پاکسازی سینوس‌های شما کمک کند.

همه چیز درباره فواید و عوارض نمک

آیا غذاهای تند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند؟

فلفل چیلی منبع خوبی از ویتامین C است، بنابراین با خوردن غذاهای تند، ویتامین C بیشتری دریافت می کنید. روده شما همچنین نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی شما ایفا می کند، و برخی شواهد اولیه حیوانی وجود دارد که نشان می دهد کپسایسین ممکن است روده سالم را تقویت کند. میکروبیوم با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

غذاهای تند با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش مرگ و میر، سلامت قلب بهتر، کاهش فشار خون و افزایش سیری مرتبط هستند. با این حال، اگر بیماری گوارشی دارید، غذاهای تند می تواند علائم شما را بدتر کند. اگر از قبل عاشق غذاهای تند نیستید، اما می‌خواهید حرارت بیشتری به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید، در برابر وسوسه این که فوراً تمام غذاها را مصرف کنید، مقاومت کنید. با افزودن کمی ادویه شروع کنید، ببینید چه احساسی دارید و سپس آن را از آنجا تقویت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.