این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید

این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

پرندگان چون موجوداتی اجتماعی هستند ، بنابراین بسیاری از صاحبان اجازه می دهند پرنده آنها در وعده های غذایی شان شریک شود. در حالی که به اشتراک گذاشتن غذا با پرنده خود بسیار سرگرم کننده است و می تواند برای سلامت عاطفی حیوان خانگی شما بسیار شگفت انگیز باشد ، اما بسیاری از غذاهای مشترک انسان وجود دارد که می تواند برای پرنده شما مضر یا حتی کشنده باشد.

کدام غذاها برای پرنده ها خطرناک است؟

۱-شکلات

شکلات یک خوراکی عالی برای اعضای خانواده است ، اما می تواند برای پرنده حیوان خانگی شما مضر یا کشنده باشد. مسمومیت با شکلات ابتدا سیستم گوارشی پرنده را تحت تأثیر قرار می دهد ، باعث استفراغ و اسهال می شود و سپس با پیشرفت بیماری ، سیستم عصبی مرکزی پرنده تحت تأثیر قرار می گیرد ، ابتدا باعث تشنج و در نهایت مرگ پرنده می شود.

۲-تخم سیب

سیب به همراه گیلاس ، هلو ، زردآلو و گلابی حاوی مقادیر کمی سیانور در دانه های آنها است. در حالی که میوه سیب برای پرنده شما خوب است ، توجه داشته باشید که علاوه بر سمی دانه ها ، ممکن است سموم دفع آفات روی پوست میوه وجود داشته باشد.

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض این سموم ، قطعات سیبی را که با پرنده خود به اشتراک می گذارید کاملا تمیز و بدون تخم باشد.

این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید
این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید

۳-نمک

در حالی که تمام موجودات زنده به مقادیر تنظیم شده سدیم در سیستم خود نیاز دارند ، نمک بیش از حد می تواند منجر به مشکلات سلامتی پرندگان شود ، از جمله تشنگی بیش از حد ، کم آبی بدن ، اختلال عملکرد کلیه و مرگ پرنده شود.مراقب تعداد غذاهای شور پرنده خود باشید.

۴-آووکادو

شناخته شده است که پوست و خود این میوه محبوب باعث ناراحتی قلبی و در نهایت نارسایی قلبی در گونه های پرندگان خانگی می شود. اگرچه بحث در مورد میزان سمیت آووکادو وجود دارد ، اما به طور کلی توصیه می شود آن را به پرنده خود ندهید تا دچار مسمویت نشود. گوآکامول و سایر محصولات آووکادو را تا حد ممکن از پرندگان خانگی دور نگه دارید.

۵-قارچ

خوراکی بعدی که نباید به پرنده بدهید قارچ است باعث ناراحتی گوارشی در پرندگان همراه می شود. کلاه و ساقه برخی از انواع قارچ می توانند نارسایی کبدی را القا کنند. اجازه ندهید پرنده حیوان خانگی شما قارچ خام یا پخته مصرف کند.

۶-برگ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و سایر شب بوها سمی هستند.
گوجه فرنگی ها مانند سیب زمینی و سایر شب بو میوه های خوشمزه ای دارند که ابتدا باید قسمت های سبزش از آن جدا شود سپس به پرنده داده شود. ساقه ها ، انگورها و برگ ها برای حیوان خانگی شما بسیار سمی هستند

هنگامی که به پرنده خود خوراکی گوجه فرنگی پیشنهاد می کنید ، مطمئن شوید که آن را به درستی تمیز کرده و با قسمت های سبز برداشته شده برش داده اید تا پرنده شما از قرار گرفتن در معرض سموم جلوگیری کند. به دلیل محتوای اسیدی بالا ، گوجه فرنگی بهترین گزینه نیست. بسیاری از سبزیجات دیگر وجود دارد که می توانید پرنده خود را با آن تغذیه کنید.

 

این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید
این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید

۷-کافئین

نوشیدنی های کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه و چای در بین مردم محبوب هستند ، اما اجازه دادن به پرنده خود در این نوشیدنی ها می تواند بسیار خطرناک باشد. کافئین باعث سو عملکرد قلب در پرندگان می شود و با افزایش ضربان قلب ، آریتمی ، بیش فعالی و ایست قلبی همراه است. پس کافئین هم برای پرنده مضر است.

در عوض ، یک نوشیدنی سالم از آب میوه و سبزیجات خالص یا یک اسموتی تازه را با پرنده خود به اشتراک بگذارید. این هم جوانه های چشایی پرنده و هم نیازهای غذایی شما را برآورده می کند.

۸-پیاز

در حالی که مقادیر محدودی از پودرهای پیاز یا سیر به عنوان طعم دهنده به طور کلی قابل قبول تلقی می شوند ، مصرف زیاد پیاز باعث استفراغ ، اسهال و مجموعه مشکلات گوارشی دیگر در پرندگان خانگی می شود. مشخص شده است که طیاده روی در خوردن پیاز پرنده را در معرض بیماری خونی به نام کم خونی همولیتیک میگذارد.

حالا اگر به طور اتفاقی پرنده شما یکی از خوراکی های بالا را خورد و دچار مسمویت شد چه باید کرد؟با ادامه مطلب “این خوراکی ها را اصلا به پرنده ها ندهید” همراه ما باشید.

درمان خانگی مسمویت پرندگان:

۱-پلاتر میوه تازه

یک درمان بی خطر برای پرنده شما :سعی کنید یک بشقاب میوه و سبزیجات مخلوط تازه برای دوست پر خود برش دهید. طوطی ها عاشق میوه هستند و دستور العمل های درمان پرندگان راحت تر از این نمیشود! گزینه هایی مانند سیب های برش خورده ، موز خرد شده ، پرتقال و انگور را انتخاب کنید تا پرنده خود را به تغذیه کند. اگر احساس خلاقیت بیشتری می کنید ، حتی می توانید یک قاشق ماست ساده به بشقاب اضافه کنید تا به پرنده شما تنوع بیشتری به علاوه باکتری های مفید بدهد که به سیستم هضم وی کمک می کنند.

۲- موز

 این دستورالعمل موز برای پرندگان خوب است. نه تنها سرشار از ویتامین های مهم است ، بلکه راهی عالی برای دادن تنوع در بافت و طعم به پرنده است. این دستورالعمل آسان فقط به یک قاشق و کاسه مخلوط کردن ، یک بشقاب نیاز دارد و یک خوراکی مناسب پرندگان خانگی است. برای تهیه این دستور غذا برای خانواده شما که سرگرم کننده تر است ، از برش کوکی ها استفاده کنید تا به جای نوارها ، شکل های شسته و رفته ای برای پرنده خود ایجاد کنید.

درمان خانگی مسمویت پرندگان
درمان خانگی مسمویت پرندگان

۳-آلاسکای توت فرنگی خانگی

وقتی هوا بیرون گرم می شود ، این دستور العمل راهی عالی برای آرامش و خنک شدن پرنده شما است. با تغییر دادن مواد تشکیل دهنده شامل غذاهایی که هم برای افراد و هم برای پرندگان خوشمزه و سالم هستند ، می توانید انواع مختلفی از رفتارها را که شما و پرنده خود می توانید با هم به اشتراک بگذارید ایجاد کنید. متناوباً ، مقداری ارزن بریزید پرنده شما لذت بیشتری ببرد.

۴-کره بادام زمینی

تقریباً همه عاشق کره بادام زمینی و ژله هستند ، اما قند و سدیم موجود در ژله برای سیستم گوارشی پرندگان عجیب و غریب بسیار زیاد است. در عوض ، این دستورالعمل بهداشتی مناسب اضافه کردن کشمش به  کره بادام زمینی است، که چربی ها و پروتئین های سالم را ارائه می دهد ، البته لازم نیست بگوییم که یک عطر و طعم خوب ، بدون قند و سدیم اضافی .

۵-تخمه کدو تنبل

اگرچه بسیاری از مردم دوست دارند این خوراکی را برای پاییز رزرو کنند ، دانه های کدو تنبل برشته شده یک دستورالعمل سرگرم کننده و سالم است که می توانید در هر زمان از سال برای پرنده خود درست کنید. تهیه دانه کدو تنبل آسان و بسیار مغذی مورد علاقه طوطی است که اغلب می توانید در مخلوط دانه های تجاری برای گونه های بزرگتر پیدا کنید. تخمه کدوی تفت داده شده به مزاج پرنده شما خوش میاید.ای ۵ مورد مواردی بود که اگر پرنده شما دچار مسمویت غذایی شد میتوانید به او بدهید.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.