اسموتی صبحگاهی خوشمزه برای کاهش فشار خون بالا

قهوه صبح خود را کنار بگذارید و روز خود را با این اسموتی خوشمزه و سرشار از پتاسیم شروع کنید تا فشار خون بالا را کنترل کنید و یا حتی آن را کاهش دهید. حتی اگر از فشار خون بالا رنج نمی برید، می توانید از این اسموتی برای حفظ سلامتی تان لذت ببرید.

فشار خون بالا یک بیماری جدی است که اگر درمان نشود، می تواند به قلب، عروق خونی، کلیه ها و سایر قسمت های بدن شما آسیب برساند. برای کنترل آن، اصلاح رژیم غذایی و داشتن سبک زندگی خوب ضروری است.

به عنوان مثال، متخصصان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به فشار خون بالا رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشند، مصرف سدیم را محدود کنند، کافئین را کاهش دهند، به طور منظم ورزش کنند، حواسشان به چربی دور کمر شان باشد و استرس را در زندگی خود کاهش دهند.

طرز درست کردن اسموتی صبحگاهی برای کاهش فشار خون

خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و پتاسیم بسیار مفید است. چندین مطالعه نشان داده اند که این مواد مغذی به کاهش فشار خون کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ویتامین C به خنثی کردن رادیکال های آزاد و شل شدن دیواره رگ های خونی کمک می کند. به عنوان یک دیورتیک برای حذف سدیم و آب اضافی از بدن عمل می کند. پتاسیم همچنین به کاهش فشار خون به ویژه فشار خون سیستولیک کمک می کند زیرا باعث افزایش دفع سدیم می شود.

بنابراین، برای داشتن دوز سالم ویتامین C، توت فرنگی تازه و کیوی را در این اسموتی قرار داده ایم. توت فرنگی همچنین حاوی پتاسیم است. به علاوه، موز منبع خوبی از پتاسیم است. ما همچنین دانه کتان آسیاب شده را برای محتوای فیبر آن اضافه کرده ایم.

محصولات لبنی به فواید سلامتی این اسموتی می افزایند. در واقع، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ که در مجله Nutrition Reviews منتشر شد، نشان داد افرادی که حداقل سه وعده لبنیات در روز مصرف می‌کنند، فشار خون پایین‌تری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر است. این دستور شامل شیر بدون چربی و ماست کم چرب است.

شما همچنین می توانید شاهی باغچه را برای افزایش طعم اسموتی اضافه کنید. به علاوه، این گیاه سرشار از ویتامین های A، C و K است و فواید قلبی عروقی را ارائه می دهد.

طرز درست کردن اسموتی صبحگاهی برای کاهش فشار خون

مواد مورد نیاز اسموتی کاهش دهنده فشار خون

چیزهایی که نیاز خواهید داشت:

شیر بدون چربی
ماست کم چرب
توت فرنگی
یک موز
یک کیوی
دانه کتان آسیاب شده
شاهی باغچه (اختیاری)
چاقو
یک مخلوط کن
پیمانه های اندازه گیری

مراحل
۱٫ ½ فنجان شیر بدون چربی را در مخلوط کن بریزید.

۲٫ ½ فنجان ماست کم چرب اضافه کنید.

۳٫ ½ فنجان توت فرنگی ورقه شده را در آن بریزید.

۴٫ ۱ عدد موز را داخل آن برش دهید.

۵٫ تکه های ۱ کیوی پوست کنده را اضافه کنید.

۶٫ یک قاشق دانه کتان آسیاب شده اضافه کنید.

۷٫ مخلوط را برای چند دقیقه با هم مخلوط کنید.

۸٫ در صورت تمایل، خرد کرده و کمی شاهی باغچه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

۹٫ اسموتی را در یک لیوان بریزید.

اکنون می توانید از اسموتی صبحگاهی سالم خود برای کمک به کاهش فشار خون بالا لذت ببرید. روزانه یا چند بار در هفته آن را بنوشید.

توجه: مصرف داروهای فشار خون تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید. از این دستور به عنوان یک درمان کمکی استفاده کنید و فشار خون خود را کنترل کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روده انسان چند متر است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکات مهم برای درست کردن اسموتی ضد فشارخون

برای افزودن مواد مغذی بیشتر به جای شیر بدون چربی از شیر نارگیل استفاده کنید.
با افزودن یک مشت اسفناج و ½ فنجان چغندر پخته شده، این اسموتی را سالم تر کنید و به سم زدایی کمک کنید. قبل از اضافه کردن، برگهای اسفناج را کاملا بشویید. هر دوی این سبزیجات سرشار از ویتامین های A و C، آهن، منیزیم و نیترات هستند. نیترات ها به اسید نیتریک تبدیل می شوند که به باز شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.
اگر دانه چیا دارید، به جای دانه کتان از ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا خیس خورده در آب استفاده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.