آیا می توانم موهایم را در دوران بارداری رنگ کنم؟

برای بسیاری از خانمها ، رفتن به آرایشگاه برای رنگ مو بخش مهمی از برنامه زیبایی شان است اما هنگامی که متوجه می شوید باردار هستید، هر فعالیتی که زمانی معمولی به نظر می رسید ممکن است زیر سوال رود و دچار این نگرانی و تردید میشوید که رنگ کردن مو هایتان در بارداری برای جنین خطر و ضرر ندارد؟به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چرا رنگ کردن موهایتان در دوران بارداری بی خطر است.

خبر خوب: رنگ کردن موهای خود در دوران بارداری، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری، ایمن تلقی می شود. از آنجایی که بیشتر رنگ‌های مو با پوست سر شما تماس چندانی ندارند، احتمال اینکه هر گونه ماده شیمیایی به جریان خون شما و در نتیجه کودک شما برسد، کم است.

ضرر رنگ کردن مو در بارداری

فرآیند رنگ کردن مو چیست؟

رنگ مو به اشکال مختلف وجود دارد: دائمی، نیمه دائمی و موقت. رنگ موی دائمی پیچیده ترین فرآیند است و ماه ها با محو شدن کم و بدون محو شدن ماندگاری دارد. رنگ نیمه دائمی برای چند هفته ماندگاری دارد و همچنین می تواند در خانه هم گذاشته شود . رنگ موی موقت معمولا در فرمول اسپری یافت می شود و با یک یا دو بار شستشو محو می شود.

همچنین روش های مختلفی برای استفاده از رنگ مو وجود دارد. تاچ‌آپ ریشه زمانی است که رنگ روی ریشه‌های شما اعمال می‌شود تا با رنگ موی شما مطابقت داشته باشد. این معمولا یک تکنیک برای پوشاندن موهای خاکستری است. یک فرآیند واحد زمانی است که از یک رنگ برای روشن یا تیره کردن مو استفاده می شود.

هایلایت، کم لایت و بالیاژ زمانی است که رشته های جداگانه برای ایجاد زیبایی رنگ می شوند.

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری بی خطر است؟

کالج آمریکایی زنان و زایمان رنگ کردن موها را در دوران بارداری بی خطر می داند. در این وب سایت آمده است: “بیشتر متخصصان فکر می کنند که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری برای جنین شما سمی نیست.”

در حالی که داده‌های مربوط به رنگ مو در بارداری محدود است، ما می‌دانیم که مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های نیمه دائمی و دائمی بعید به نظر می‌رسد که سمی باشند و بنابراین احتمالاً برای استفاده در دوران بارداری، به خصوص پس از سه ماهه دوم بارداری، بی‌خطر هستند.

دکتر Temeka Zore، MD، FACOG، که متخصص غدد و همچنین یک مشاور پزشکی مدرن باروری است، می گوید:

اگر قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید موهای خود را رنگ کرده اید، خطر آسیب رساندن به جنین شما کم است. همچنان باید آن را با متخصص زنان خود در میان بگذارید تا در صورت نیاز راهنمایی های بیشتری ارائه دهند.

رنگ حاوی مواد شیمیایی است، اما در واقع مقدار بسیار کمی توسط پوست روی پوست سر شما جذب می شود. موهایی که از فولیکول روی سر شما گذشته است، در واقع مرده هستند، بنابراین راهی برای “جذب” رنگ در بدن شما وجود ندارد. مقادیر بسیار جزئی در صورت وجود وارد جریان خون می شود. دکتر زور می افزاید: “خطر رسیدن مواد شیمیایی به جنین بسیار محدود به نظر می رسد.”

برخی نگرانند که اگر رنگی برای مدت طولانی روی پوست سر شما بماند ، می تواند وارد جریان خون شما شود، اگرچه دوباره دکتر زور می گوید که این خطر جزئی است. مطالعات ثابت کرده اند که رنگ در زنان باردار اثر بدی ایجاد نمیکند.

علاوه بر این، از آنجایی که افرادی که موهایشان را رنگ میکنند معمولا هر هشت هفته یکبار موهای خود را رنگ می کنند، در طول بارداری فقط سه تا چهار بار موهای خود را رنگ می کنند(البته این تعداد جدا از نگرانی ها درباره جنین ممکن است موهایتان هم آسیب جدی ببیند) . مطالعات ثابت کرده اند که این امر هیچ گونه اثرات نامطلوب بر روی جنین را افزایش نمی دهد.

البته که هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد رنگ کردن موهای خود در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با پزشک خود در مورد شرایط خود مشورت کنید.

اقدامات احتیاطی برای رنگ کردن مو های خود در دوران بارداری

دکتر زوره می گوید در حالی که رنگ کردن موهای شما در دوران بارداری بی خطر است، توصیه می شود تا بعد از سه ماهه اول صبر کنید. این زمانی است که سریع‌ترین رشد جنین اتفاق می‌افتد. از آنجایی که آزمایش بر روی زنان باردار معمول نیست،رعایت این نکته بهتر از انجام دادن آن است.

دکتر زور می‌گوید: «همچنین می‌توانید هایلایت یا بالیاژ را در نظر بگیرید که به طور قابل توجهی احتمال تماس مواد شیمیایی با پوست سر را کاهش می‌دهد.

به گفته نیکی لی، یک رنگ‌ساز مشهور گارنیر و مادر دو فرزند، گزینه‌ها و تکنیک‌های رنگ آمیزی زیادی وجود دارد. او پیشنهاد دکتر زوره را تکرار می‌کند: «اگر می‌خواهید در دوران بارداری موهایتان را رنگ کنید ، مطمئن‌ترین کار این است که هایلایت انجام دهید زیرا رنگ واقعی روی پوست سر شما نمی‌نشیند.»

لی گزینه دیگری را ارائه می دهد: رنگ طبیعی یا گیاهی را انتخاب کنید. سعی کنید رنگی بدون ماده شیمیایی پارافنیلن دیامین (PPD) پیدا کنید که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا درماتیت تماسی شود.

لی می گوید: اگر باید رنگ پایه را انتخاب کنید، معمولاً رنگ بدون آمونیاک راه خوبی است. آمونیاک نه تنها به موها آسیب می رساند، بلکه باعث ایجاد بوی قوی می شود که می تواند منجر به تحریک موقت گلو یا چشم شود.

در مورد استنشاق مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، می توانید درخواست کنید که نزدیک یک پنجره باز بنشینید یا رنگ خود را در اتاقی با تهویه مناسب انجام دهید. علاوه بر این، استفاده از ماسک صورت هنگام رنگ کردن موهای شما ضروری نیست زیرا غلظت آن به اندازه کافی بالا نیست که باعث آسیب شود.

اگرچه برخی از رنگ‌ها مانند دکلره ، که معمولاً برای هایلایت استفاده می‌شود، بوی قوی دارند، اما مطالعات نشان داده‌اند که استفاده شخصی از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش نمی‌دهد. به یاد داشته باشید، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو فقط برای شما اعمال می‌شود. برای مدتی روی موهایتان هستند و سپس شسته می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ نکته برای بهبودی واژن پس از زایمان” را نیز مطالعه بفرمایید.

آرایشگرانی که در دوران بارداری کار می کنند

اگر به عنوان یک آرایشگر امرار معاش می‌کنید، خوب است که در دوران بارداری به کار خود ادامه دهید. با پوشیدن دستکش هنگام کار با رنگ، اجتناب از ایستادن طولانی مدت و کار در سالنی با سیستم تهویه خوب، خطر را به حداقل برسانید.

رنگ کردن مو در بارداری

اگر نمی خواهید موهای خود را در دوران بارداری رنگ کنید چه باید کرد؟

اگر یک فرد باردار تصمیم گرفت موهای خود را در دوران بارداری رنگ نکند، این انتخاب اوست. در حالی که در حال رشد یک زندگی جدید هستید، می توانید انتخاب کنید که خاکستری های خود را در آغوش بگیرید یا با اجازه دادن به رنگ طبیعی موهای خود – به معنای واقعی کلمه – به ریشه های خود بازگردید.

اگر می خواهید یک راه حل سریع برای رنگ کردن موهایتان داشته باشید، اسپری ها و پودرهای روت تاچ آپ وجود دارند که گزینه های موقتی هستند. آنها یک تا سه روز یا تا زمانی که موهای خود را شامپو کنید دوام می آورند.

جمله پایانی درباره رنگ کردن مو در بارداری

اکثر کارشناسان موافقند: شما می توانید موهای خود را در دوران بارداری رنگ کنید. خطر کمی برای جنین وجود دارد، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم. این یک درمان زیبایی داوطلبانه است که ضروری نیست. مطمئن شوید که با پزشک متخصص و یا ماما های با تجربه در مورد آنچه برای شما و بارداری شما بهتر است صحبت کرده اید و سپس تصمیم بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.