تصمیمات عالی در سال ۱۴۰۱ برای بهبود سلامت روان

پس از دوره شلوغ عید و دید و بازدید ، سال نو می تواند زمان بسیار خوبی برای شروعی تازه باشد و فرصتی برای شروع سال با ذهنیتی سالم. ممکن است در حال حاضر ایده هایی برای تصمیمات سال نو داشته باشید – ممکن است برای پیوستن به باشگاه ورزشی، گذراندن زمان بیشتری با خانواده، جستجوی شغل یا مسیر شغلی جدید، یا کاهش مقدار غذاهای ناسالم که می خورید برنامه ریزی کرده باشید. همچنین ممکن است به دنبال راه‌هایی باشید که از طریق آن بتوانید سلامت روان خود را در سال ۱۴۰۱ بهبود بخشید. در اینجا، ما چهار نکته مهم را در مورد اینکه چگونه می‌توانید در سال جدید بر سلامت روانی خود تمرکز کنید، ارائه می‌کنیم که در نتیجه مزایای طولانی‌مدتی به همراه خواهد داشت.

نکته های طلایی برای بهبود سلامت روان در سال جدید

۱- از نظر جسمی مراقب خود باشید تا از نظر روحی احساس بهتری داشته باشید

سلامت جسمی و سلامت روانی شما به هم مرتبط هستند، و به همین دلیل، تغییرات مثبت زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت جسمانی خود ایجاد کنید که به مزایای روانی نیز منجر می شود.

به طور منظم ورزش کن

ورزش “مواد شیمیایی شاد” در مغز را تقویت می کند که به نام اندورفین شناخته می شوند، که در نهایت خلق و خو و احساس سلامتی شما را بهبود می بخشد. سعی کنید هر روز به نوعی ورزش کنید، حتی اگر فقط برای یک پیاده روی کوتاه انجام شود، و احتمالاً در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی.

بهبود سلامت روان

سالم بخورید

مهم است که در سال جدید تلاشی آگاهانه برای تغذیه سالم تر داشته باشید و سعی کنید پرخوری نکنید. این نه تنها مزایای آشکاری برای سلامت جسمانی دارد، بلکه یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است نیز می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت روان شما داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از اسید فولیک و اسیدهای امگا ۳ ، می توانند خلق و خوی شما را بهبود بخشند و استرس و اضطراب را کاهش دهند.

باندازه کافی بخواب

در طول زندگی پرمشغله مدرن ما می تواند سخت باشد که هر شب به میزان مناسب بخوابیم، به خصوص برای افرادی که در شیفت کار می کنند یا برای کسانی که بچه های کوچک دارند. با این حال، عمل خواب به ما کمک می کند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی بهبود پیدا کنیم و در نتیجه هوشیاری و خلق و خوی مثبت در روز بعد ایجاد می کنیم.

به طور متوسط ​​یک فرد بالغ برای استراحت کامل به حدود هشت ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. مراحل زیر می تواند به شما کمک کند تا هر چه بیشتر به این هدف برسید:

سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. به جای زیاد خوابیدن در آخر هفته، سعی کنید عادت کنید که در همان ساعتی که در طول هفته بیدار می شوید، بیدار شوید. این می تواند به ایجاد یک روال خواب ثابت و سالم کمک کند.

سعی کنید از چرت زدن در طول روز خودداری کنید، زیرا این می تواند به این معنی باشد که شب ها برای خوابیدن مشکل دارید و می تواند تأثیر منفی بر روال زندگی شما داشته باشد.

مصرف کافئین و شکر را قبل از خواب محدود کنید. این مواد باعث می شوند که شما در شب مضطرب و پریشان شوید و از به خواب رفتن و خواب ماندن شما جلوگیری کنند. همچنین می توانید سعی کنید مقدار مایعاتی را که قبل از خواب می نوشید محدود کنید تا به دلیل نیاز به توالت از خواب بیدار نشوید و دوباره به خواب نروید.

از وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر، موبایل و تبلت در فاصله ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از زمان خواب خود استفاده نکنید. این دستگاه ها نوری را منتشر می کنند که می تواند بیش از حد تحریک کننده باشد و شما را بیدار نگه دارد. اگر می خواهید قبل از خواب مطالعه کنید، مطمئن شوید که بر خلاف صفحه نمایش، از یک کتاب یا مجله واقعی مطالعه می کنید. باز هم، این مراحل می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد

۲-برای بهبود سلامت روان ، خودتان را به فضای باز برسانید

ماندن در خانه و به طور بالقوه قرنطنیه کردن، می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان شما داشته باشد. بنابراین، ایده خوبی است که فعالانه به دنبال راه‌هایی باشید تا در سال جدید شما را بیشتر به فضای باز بکشاند . می توانید بر اساس چیزی که از آن لذت می برید یا چیزی که همیشه می خواستید امتحان کنید را طی کنید مثلا به گروه یا باشگاه بپیوندید.

به عنوان مثال، می توانید به یک باشگاه کتاب، یک تیم ورزشی بپیوندید یا داوطلب شوید. این نه تنها به شما کمک می کند که از خانه بیرون بیایید بلکه ممکن است در نهایت دوستان جدیدی پیدا کنید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، و سرگرمی مثبتی پیدا کنید که می توانید در تمام طول سال به آن ادامه دهید، بنابراین به طور کلی سلامت روان و رفاه بهبود می یابد.

۳-مراقبت از خود را تمرین کنید

تمرین خودمراقبتی به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت روان بسیار مهم است. تمرکز بر نیازهای افراد دیگر در زندگی به بهای نیازهای خود می تواند آسان باشد، اما صرف زمان کمی برای خود می تواند برای سلامت روانی شما بسیار مفید باشد.

برای خودت برنامه ریزی کن

سعی کنید و تا جایی که ممکن است برای خودتان برنامه ریزی کنید. حتی انجام کارهای کوچکی که از آنها لذت می برید، مانند حمام آب گرم، خواندن مجله یا کتاب، یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان، می تواند به شما کمک کند تا “دوباره شارژ” کنید و خلق و خوی خود را بهبود بخشید. هر روز یا چند بار در هفته زمانی را برای این کار در نظر بگیرید، بنابراین این فعالیت‌ها چیزی هستند که می‌توانید منتظر آن باشید.

کشف کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند

درک درستی از مکان‌ها، افراد و فعالیت‌هایی که شما را خوشحال می‌کنند و به زندگی‌تان لذت می‌برند، توسعه دهید. سپس سعی کنید تا جایی که ممکن است این موارد را در زندگی روزمره خود بگنجانید تا خلق و خوی و تندرستی خود را تقویت کنید. حتی می توانید این موارد را یادداشت کنید و هر زمان که احساس ضعف، مضطرب یا استرس داشتید به لیست خود مراجعه کنید تا یادآور همه چیزهای مثبت زندگی خود باشید.

اینقدر به خودت سخت نگیر

برای ما بسیار آسان است که نسبت به خود انتقاد زیاد و سخت گیری کنیم ، که می تواند تأثیر منفی بر سطح انعطاف پذیری، عزت نفس و رفاه ما داشته باشد. اگر متوجه شدید که به خاطر چیزهای کوچک خود را مورد ضرب و شتم قرار می دهید و درگیر خودگویی منفی هستید، از خود بپرسید که آیا همان چیزها را به شخص دیگری می گویید یا خیر. اگر پاسخ “نه” است ، پس چرا آنها را به خود می گویید؟ در عوض ، سعی کنید افکار منفی خود را مجدداً چارچوب بندی و هدف گذاری کنید تا برای سلامت روانی مفید باشند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبه یا مدیتیشن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-برای بهبود سلامت روان ،  استراحت در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید

بهبود سلامت روان

شکی نیست که رسانه های اجتماعی بیشتر جهان را به هم مرتبط کرده اند و می توانند راهی عالی برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده باشند. با این حال، با افزایش استفاده، رسانه های اجتماعی این پتانسیل را دارند که بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارند.

رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند سطح استرس را افزایش داده و تأثیر مضری بر خلق و خوی داشته باشند، زیرا ما را تشویق می‌کنند تا زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه کنیم. بنابراین، وقتی زندگی روزمره به ظاهر «کامل» دیگران را می‌بینید، این می‌تواند باعث شود که احساس ضعف کنید که نمی‌توانید با آنها مطابقت کنید.

شما می توانید سعی کنید از حساب های رسانه های اجتماعی خود خارج شوید و تأثیری را که این کار بر خلق و خوی عمومی، سطح استرس و اضطراب و سلامت کلی شما می گذارد ارزیابی کنید. ممکن است متوجه شوید که بدون داشتن بینش مداوم نسبت به زندگی دیگران، بسیار شادتر هستید. علاوه بر این، بدون پیمایش بی وقفه در تلفن یا رایانه خود، ممکن است متوجه شوید که می توانید زمان با کیفیت فزاینده ای را با خانواده خود بگذرانید و از اوقات فراغت خود بیش از همیشه لذت ببرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.