آیا قد بلند و افزایش قد در اعتماد به نفس تاثیر دارد؟

محققان در مطالعات اخیر بر روی افراد بلند قد و کوتاه قد به حقایق جالب و عجیبی دست یافته اند و در عین حال تاکید کرده اند که قد انسان عاملی مرتبط با عوامل مختلفی است که برای سلامتی بدن مفید و مضر است. محققان در مطالعات اخیر بر روی افراد بلند قد و کوتاه قد به حقایق جالب و عجیبی دست یافته اند و در عین حال تاکید کرده اند که قد انسان عاملی مرتبط با عوامل مختلفی است که برای سلامتی بدن مفید و مضر است. در موارد نادر، قد غیرعادی و کوتاهی قد ناشی از یک مشکل جسمی جدی مانند سندرم ترنر یا غول‌پیکری است که نیاز به درمان پزشکی دارد.

در جامعه امروزی بسیاری از افراد با این حقیقت تلخ مواجه هستند که بسیاری از مشکلاتی که در فعالیت های اجتماعی با آن مواجه هستند به نوعی به کوتاهی قد آنها مربوط می شود. افراد بلند قد بهتر استخدام می شوند زیرا مدیران فکر می کنند قد بلند نشانه قدرت و توانایی است.

حتی در محیط های غیر کاری، ممکن است متوجه شوید که معمولا با یک فرد قد بلند با احترام بیشتری برخورد می شود. زنان بیشتر جذب مردان قد بلندتر می شوند زیرا به نظر می رسد این مردان اعتماد به نفس بیشتری دارند و در جامعه بیشتر نشان می دهند. به این ترتیب قد بلندترها راحت تر و سریعتر از پله ها بالا می روند.

میانگین قد مردان در جوامع مختلف متفاوت است، اما میانگین قد مردان ۱۷۰ تا ۱۷۸ سانتی متر است، اما در برخی کشورها میانگین قد بسیار بیشتر از سایر کشورها است. طبق آمار، قد بلندترین مردم جهان هلندی ها هستند که میانگین قد آنها ۱۸۵ سانتی متر است. جالب اینجاست که حتی مهاجرانی که از کشورهای مختلف به هلند آمده اند به طور متوسط ​​از همتایان خود در کشور خود بلندتر هستند. بعد از هلند، دانمارکی ها نیز از نظر شاخص قد با هلندی ها رقابت می کنند. میانگین قد دانمارکی ها ۱۸۳ سانتی متر است. آمریکایی ها که در گذشته قد بلندترین مردم جهان بودند، چند سالی است که قدشان کاهش یافته و میانگین قدشان به ۱۷۷ سانتی متر رسیده است.

با این حال، در بسیاری از موارد، پزشکان افراد را تشویق می کنند تا عوامل سلامتی خود را کنترل کنند. این عوامل عبارتند از: سیگار نکشیدن، انجام فعالیت های روزانه، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن مناسب، چه قد بلند و چه کوتاه. بنابراین حفظ سبک زندگی سالم بهترین شرط برای حفظ سلامتی و طول عمر شما خواهد بود.

البته قد بلند از نظر پزشکی همیشه نشانه سلامت نیست. تحقیقات اخیر نشان داده است که افراد کوتاه قد و لاغر اندام اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشند، سالم ترین افراد جامعه هستند و نسبت به سایرین طول عمر بیشتری دارند. در سایت وان قد که یک مرجع اصلی برای افزایش قد و رشد قد است در این باره بیشتر توضیح داده شده.

با این حال، بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی کنند و به هر دلیلی می خواهند حتی چند سانتی متر قدشان بلندتر شود. اینجاست که بازار انواع دروغ و کلاهبرداری داغ می شود.

او چقدر کوتاه است؟

همانطور که گفته شد، بدون استثنا، همه عوامل مانند وراثت و ژنتیک، سوء تغذیه و الگوهای غلط تغذیه و زندگی بسیار کوتاه یا بلند هستند. حتما توجه داشته باشید که استاندارد دقیق و قابل اعتمادی برای قد وجود ندارد، اما بر اساس شاخص های میانگین در سراسر جهان، استانداردی وجود دارد که در زمان های مختلف قابل تغییر است. رسیدن به میانگین قد افراد یک منطقه به معنای میانگین قد بزرگسالان یک جامعه است، یعنی هم زن و هم مرد و بر اساس همین استاندارد، زنان کمتر از ۱۴۹ سانتی متر و مردان کمتر از ۱۶۲ سانتی متر کوتاه قد محسوب می شوند.

تبلیغات برای قد بلند

روزی نیست که مجلات به ظاهر پزشکی، شبکه های ماهواره ای و عبارات زیر را در تبلیغات متنی نبینیم.

کفش های معجزه آسایی که در یک ماه شش سانتی متر قد شما را افزایش می دهند
داروی ما در عرض سه ماه ده سانتی متر قد شما را افزایش می دهد
با وسایل ورزشی ما در عرض چند هفته به ارتفاع رویای خود برسید
اگر ساده باشیم بلافاصله قبول می کنیم. حتی اگر نباشیم، پیشنهاد آنقدر جالب است که فکر می کنیم حداقل می توانیم آن را امتحان کنیم. من چیز زیادی را از دست نمی دهم. درست است، هزینه دارد و ممکن است ده سنت اضافه نشود، اما دو سنت. در واقع، این همه پول تبلیغات قطعا فروخته شده است، بنابراین قطعا کار خواهد کرد. شما چی فکر میکنید. آیا فکر می کنید این روش ها می توانند به قد شما اضافه کنند؟ امیدوارم بتوانم در مقاله زیر کمی موضوع را روشن کنم.

محققان دانشگاه کلرادو از داده های حدود ۸۰۰۰ نفر برای یافتن ارتباط بین IQ و قد استفاده کرده اند. یافته های آنها نشان می دهد که دو عامل در این امر دخیل هستند. اولین عامل ژن هایی هستند که هم بر قد و هم ضریب هوشی تاثیر می گذارند.

متیو کلر، سرپرست تیم تحقیقاتی می گوید: «در عین حال، افراد قدبلند، بر خلاف افراد کوتاه قد، تمایل دارند زوجی را انتخاب کنند که باهوش تر باشد. کلر افزود: «این انتخاب زوج ها باعث می شود که ژن های «ضریب هوشی» و «قد بلند» از نظر آماری با ژن طرف مقابل مرتبط شوند.

چه نوع تغذیه ای در داشتن قد بلند موثر است

تغذیه مناسب یکی از عوامل مهم در داشتن قد بلند است. بیشترین تأثیر تغذیه در داشتن قد در دوران کودکی و نوجوانی است و مهمترین ماده مؤثر کلسیم است. و مهمترین مواد مغذی موجود در کلسیم لبنیات هستند.

جای تعجب نیست که کشورهایی که لبنیات بیشتری مصرف می کنند قد بلندتری دارند. متوسط بدن انسان در روز به یک لیتر شیر یا ماست نیاز دارد. اگر این مقدار لبنیات مصرف نکنید، بدن شما دچار کمبود کلسیم است. اگر نوشابه های گازدار بنوشید، بدنتان کلسیم را نیز از دست می دهد.

در این صورت نه تنها قد شما افزایش نمی یابد بلکه دچار پوکی استخوان نیز می شوید و پوکی استخوان باعث کاهش ارتفاع مهره های ستون فقرات می شود که در نهایت به کوتاهی قد شما منجر می شود.

آنها ویتامین های موثری هستند. این مواد در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. مصرف غلات، مقدار متعادل گوشت و مصرف زیاد آب نیز می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و رشد طولی را افزایش دهد. در سال های اخیر تاکید زیادی بر تاثیر روی بر رشد قد کودکان و نوجوانان در حال رشد شده است. در این گروه استفاده از غذاهای حاوی روی یا مکمل های غذایی حاوی روی توصیه می شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.