زندگی خفاش ها چگونه است ؟چرا خفاش ها عاشق شب هستند؟

خفاش ها تنها پستانداران پرنده و تنها حیواناتی هستند که دوست دارند در تاریکی زندگی کنند. آن ها گونه هایی هستند که دارای بدن های خزدار با بال های شفاف هستند. خفاش ها را می توان در غارها، مکان های تاریک و درختان دید. شما متوجه شده اید که خفاش ها را فقط در شب می توان در حال پرواز دید. وقتی خورشید طلوع می کند آنها را نمی بینیم و دلیل آن را نمی دانیم؟ چرا خفاش ها تاریکی را دوست دارند و چرا آنها دوست دارند فقط در شب پرواز کنند؟زندگی خفاش ها چگونه است؟

چرا خفاش ها فقط در شب پرواز می کنند؟ خفاش‌ ها فقط در شب پرواز می‌کنند، زیرا زمانی است که بسیاری از غذاهای مورد علاقه‌شان بیرون می‌آید، ایمن‌تر است زیرا شکارچیان آنها در طول شب می‌خوابند، و زمانی است که خفاش‌ها می‌توانند بهره های بیشتری از طبیعت داشته باشند زیرا خفاش‌ها می‌توانند حتی در تاریکی هم ببینند.

زندگی خفاش ها چگونه است؟

دلایلی که خفاش ها فقط در شب پرواز می کنند :

۱-غذای بیشتری در طول شب وجود دارد

خفاش ها در شب پرواز می کنند زیرا در طول شب غذای مورد علاقه آنها بیرون در تاریکی است. خفاش ها چه می خورند؟ خفاش ها عاشق خوردن حشراتی مانند پشه، پروانه و عنکبوت هستند و این نوع حشرات در طول شب بسیار فعال هستند. همچنین سایر پرندگان حشره خوار خواب هستند، یعنی خفاش ها همه حشرات را به راحتی می خورند.

۲-شب ها برای خفاش ها بسیار ایمن تر است

 حیوانات سرسختی مانند شیر، ببر، یوزپلنگ و عقاب همه در آرامش شب می خوابند. خفاش ها نیز شکارچیانی دارند و شکارچیان آنها در طول شب می خوابند. شکارچیان خفاش چیست؟ شکارچیان خفاش ها پرندگان گوشتخوار وحشی مانند عقاب، شاهین هستند.

خفاش هایی که در مناطق شهری زندگی می کنند نیز متوجه شده اند که انسان ها در طول شب می خوابند و فعالیت کمتری دارند. بنابراین اساساً خفاش ها نیز از بیرون رفتن در صورت وجود انسان در اطراف متنفرند. آنها به انسان بسیار حساس هستند.

همچنین، آسمان صاف تر است زیرا همه پرندگان در خواب هستند و هیچ پرنده ای وجود نخواهد داشت که با خفاش ها در مورد کاری که قرار است در شب انجام دهند روبرو شوند.

۳-سیستم بدن خفاش در شب بهتر کار میکند

همه مردم فکر می کنند که خفاش ها نابینا هستند و فقط از اکولوکاسیون استفاده می کنند که اشتباه است. خفاش ها کور نیستند و در واقع بهتر از انسان و سایر حیوانات می توانند ببینند. خفاش‌ها دارای سیستم‌های اکولوکاسیون پیچیده هستند که به آنها کمک می‌کند تا از خطر و شکارچیان خود فرار کنند.

خفاش ها در طول روز نیز می توانند ببینند. با این حال، آنها عاشق پرسه زدن در شب هستند زیرا مزایای زیادی دارند. خفاش ها در طول شب مزایای زیادی دارند زیرا شنوایی کافی برای یافتن غذا در تاریکی شب دارند. طعمه آنها نمی تواند در تاریکی به خوبی ببیند، که خوردن آن برای خفاش ها آسان است.

همچنین، اگر آنها شکارچیان خود را بیدار کنند، خفاش ها به راحتی می توانند فرار کنند زیرا اکثر شکارچیان آنها در طول شب بینایی خوبی ندارند.

۴-غذاهای بسیار خوشمزه تر برای خفاش در شب ها بیشتر هستند

این دلیل به دلیل اول ما در مورد اینکه چرا خفاش ها فقط در شب پرواز می کنند مربوط می شود. غذای مورد علاقه خفاش ها پروانه است و پروانه ها معمولاً در طول شب پرواز می کنند. خفاش ها عاشق پرواز در شب هستند، زیرا پروانه های زیادی در آنجا پرواز می کنند. خفاش ها چه مدت در شب بیرون می مانند؟
خفاش‌ها مانند آنچه در فیلم‌های هالیوود به تصویر می‌کشد، دشمن نیستند. آنها نقشی در محیط ما دارند، مانند پیشگیری و کنترل جمعیت حشرات. برخی از خفاش ها گل ها را گرده افشانی می کنند و برخی از خفاش ها به پخش دانه های آجیل، انجیر، موز و کاکائو کمک می کنند.

بیشتر گونه های خفاش شبگرد هستند، به این معنی که در طول شب فعال هستند. دلایل زیادی برای بیرون ماندن خفاش ها در شب وجود دارد. برخی از خفاش ها شب ها برای بازی، غذا خوردن، جفت گیری و معاشرت با خفاش های همکار خود به بیرون پرواز می کنند.

ادامه مطلب درباره چگونگی زندگی خفاش ها :

چرا خفاش ها دوست دارند در مکان های تاریک مانند غارها زندگی کنند؟

زندگی خفاش ها

خفاش ها در گروه هایی به نام مستعمره زندگی می کنند. بیشتر خفاش ها دوست دارند در مکان های تاریک مانند غارها زندگی کنند. خفاش هایی که با هم در داخل غار پرواز می کنند صدایی آشفته ایجاد می کنند!

وقتی به داخل غار می روید و حواس خفاش هایی که در حال خواب هستند را پرت می کنید، به احتمال زیاد با شما برخورد می کنند. بنابراین باید از رفتن به داخل غارها اجتناب کنید، به خصوص اگر خفاش هایی در داخل آن خوابیده باشند چون در روند زندگی خفاش ها اختلال ایجاد میکنید.

خفاش ها از پژواک خود برای جلوگیری از برخورد با اشیاء مختلف در حین پرواز استفاده می کنند. آنها همچنین از پژواک خود برای شکار طعمه در طول شب استفاده می کنند. خفاش ها همچنین می توانند حشرات را در حین حرکت شناسایی و شکار کنند.

پژواک برای مکان یابی همه چیز با استفاده از صداها طراحی شده است و خفاش ها با گرفتن حشرات از آن استفاده می کنند. حشرات صداهایی تولید می کردند که برای انسان قابل شنیدن نیست. اما به دلیل پژواک یابی خفاش ها می توانند هر صدا از جمله صداهای کوچک حشرات را بشنوند.

خفاش ها واقعا دوست دارند در مکان های تاریک مانند غارها زندگی کنند. دلیل اینکه خفاش ها دوست دارند در مکان های تاریک زندگی کنند این است که آنها را از شکارچیان خود پنهان می کند. بالاخره آنها از تاریکی برای استتار خود استفاده می کنند. همچنین وقتی در تاریکی هستند احساس راحتی بیشتری می کنند.

بله، خفاش‌ها عاشق تاریکی هستند، با این حال، برخی از انواع خفاش‌ها عاشق شکار در طول روز هستند و شب‌ها در بیرون از خانه در درختان، زیر پل‌ها و سایر مکان‌های بیرونی می‌خوابند. این نوع خفاش ها دارای چشم های توسعه یافته ای هستند، اما مهارت های اکولوکیشن آنها رضایت بخش نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

خفاش ها چه مدت در شب بیرون می مانند؟

بیشتر خفاش ها دو تا چهار ساعت بیرون از شب می مانند. پس از خفاش ها غذاهای خوشمزه زیادی می خورند یا کاری را که باید انجام دهند انجام داده اند. آنها به احتمال زیاد به ریشه یا خانه خود باز می گردند تا بقیه شب را تا صبح در حالی که وارونه آویزان هستند بخوابند.

خفاش ها چه ساعتی به خواب می روند؟

خفاش ها شبگرد هستند و در شب فعال ترند. آنها در ساعات غروب تا طلوع صبح شروع به بیرون رفتن کردند و برخی از خفاش‌ها که از نور متنفرند، اگر نور خورشید اصلاً وجود نداشته باشد خاموش می‌شوند. وقتی شب نزدیک می شود، خفاش ها شروع به بازی می کنند.

اگر در یک شهر زندگی می کنید، احتمالاً می بینید که وقتی تاریکی نزدیک می شود، خفاش ها شروع به پرواز در اطراف می کنند.

زندگی خفاش ها

خفاش ها چقدر می خوابند؟

خفاش ها حیوانات شب زی هستند به این معنی که در طول شب فعال هستند و بیشتر در طول روز می خوابند. زمانی که خورشید آماده غروب برای خواب است خفاش ها شروع به فعال شدن می کنند.

خفاش ها معمولا در طول روز می خوابند. آنها در طول روز زیاد می خوابند تا در هنگام شب انرژی زیادی داشته باشند. خفاش ها برای شکار غذا، پرواز، استفاده خوب از پژواک خود به انرژی نیاز دارند. آنها در طول روز در حالی که مستر خورشید در اطراف است می خوابند و معمولاً روی شاخه های درخت به صورت وارونه می خوابند.

زندگی خفاش ها جالب است البته نمیدانم چرا در ذهن ما انسان ها خفاش ها موجودات ترسناک و رعب انگیز هستند.شما دلیل آن را میدانید؟خوشحال میشویم در نظرات خود را با ما در میان بگذارید؟

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.