رشد کودک در سن ۸ سالگی چگونه است؟

۸ سالگی می تواند سال جادویی باشد. سالی است که بچه کوچک شما واقعاً بچه بزرگ می شود. در اینجا، مهم ترین نکته ها را که باید در مورد رشد کودک ۸ ساله خود بدانید را توضیح خواهیم داد.

کودکان هشت ساله مستقل تر و بالغ تر می شوند. ممکن است از دیدن اینکه آنها شروع به نشان دادن همدلی واقعی با دیگران می کنند و شروع به قرار دادن دیگران در موقعیت هایی می کنند خوشحال شوید، مثلاً با خوشحالی اجازه می دهند یک خواهر یا برادر کوچکتر در یک بازی خانوادگی اول شود. این سن بدون چالش نیست، اما به طور کلی، سالی آرام و لذت بخش بین کودکان و والدینشان است.

رشد زبانی کودک 8 ساله

رشد زبانی کودک ۸ ساله

هشت سالگی زمان رشد واژگان عالی برای کودک شما است. تعجب نکنید اگر آنها بتوانند مکالمات پیچیده تری را با شما انجام دهند، خواه این بحث در مورد چگونگی پیدایش گردباد باشد یا توصیف واضح از آنچه در آن روز با دوستانشان در تعطیلات رخ داده است. کودکان هشت ساله به سرعت واژگان خود را توسعه می دهند و تخمین زده می شود که ۳۰۰۰ کلمه جدید در طول سال یاد بگیرند. کتاب خواندن برای فرزندتان، تشویق او به خواندن مستقل و درگیر کردن او در گفتگو به حمایت از این امر کمک می کند.

رشد تفکر انتزاعی در سن ۸ سالگی

پیش از این، کودک شما ممکن است برای حل یک مسئله ریاضی مانند ۲۱ منهای ۷، نیاز به شمارش فیزیکی گروهی از اشیاء داشته باشد. اکنون، تفکر انتزاعی به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای اینکه بیشتر به استفاده از شمارنده یا به ابزار وابسته باشند، بر نمادها تکیه کنند. بنابراین، آنها می‌توانند یک معادله ساده بنویسند و با استفاده از یک الگوریتم آن را حل کنند و در عین حال بیشتر درک کنند که چرا این روش کار می‌کند.

تفکر انتزاعی به بچه ها این امکان را می دهد که بتوانند با اعداد بزرگتر مانند عدد ۱۰۰ کار کنند و به آنها امکان می دهد نمادهایی مانند علائم ضرب یا تقسیم را مفهوم سازی کنند.

تفکر انتزاعی همچنین به این معنی است که بچه ها می توانند درک بهتری از نحوه عملکرد پول و مدت زمان نشان دهند. بیشتر بچه‌های این سن می‌توانند زمان را تشخیص دهند و درک بهتری از مدت زمان افزایش زمان نشان دهند.مثلا شما می‌گویید: «۱۰ دقیقه دیگر تا زمانی که باید برویم» یا «تولد شما سه روز دیگر است»، کودک درک بیشتری از معنای آن نسبت به قبل خواهد داشت.

رشد فیزیکی و جسمی کودک در سن ۸ سالگی

برای کودکان ۸ ساله، رشد فیزیکی بیشتر به اصلاح مهارت ها، هماهنگی و کنترل عضلات مربوط می شود تا تغییرات عظیم. بنابراین، ممکن است آنها را در حال انجام کار کاملاً جدیدی نبینید، اما ممکن است متوجه شوید که آنها می توانند تعادل بهتری برقرار کنند و عمدی تر حرکت کنند. مهارت‌های حرکتی و حرکتی آن‌ها مانند چرخش و پریدن، روان‌تر می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چند نکته مهم در ارتباط با لجبازی کودک” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه به کودک ۸ ساله خود در یادگیری و رشد کمک کنیم؟

شما می توانید با ایجاد تعادل خوب از استقلال و حمایت محبت آمیز به یادگیری و رشد کودک ۸ ساله خود کمک کنید. به آنها فرصت دهید تا کارها را خودشان امتحان کنند، در حالی که نزدیک و در دسترس باشید تا در صورت نیاز به آنها کمک کنید.

با قرار دادن کتاب‌های مختلف، از رشد سواد فرزندتان حمایت کنید. دکتر پوینست می گوید:

«برای فرزندتان بخوانید، اما به او فرصت دهید تا برای شما بخواند. برای بازی با فرزندتان نیز وقت بگذارید. بسیاری از کودکان ۸ ساله از انجام پازل با هم یا انجام بازی های خانوادگی مانند دومینو لذت می برند.

برخی از کودکان ۸ ساله ممکن است بیشتر از تصویر بدن آگاه شوند و اعتماد به ظاهر آنها بر احساس آنها در مورد خود و روابط خود با همسالانشان تأثیر بگذارد. مهم است که به جای ظاهر در مورد سلامتی صحبت کنید و به فرزندتان کمک کنید فعالیت هایی را پیدا کند که به او کمک می کند احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

اگر کودک شما تمایل دارد به راحتی ناامید شود، به او کمک کنید تا یاد بگیرد که چگونه با راهبردهایی مانند نفس عمیق کشیدن یا شمردن تا ۱۰ به خود آرامش دهد. او را به خاطر کنار آمدن با احساسات به روشی سالم تحسین کنید. زمانی که از تکالیف ریاضی خود ناامید شده اید، یک دقیقه استراحت کنید. به دنبال فرصت هایی باشید تا به کودک خود مهارت های پیچیده تر تنظیم هیجان را آموزش دهید.

چگونه به کودک 8 ساله خود در یادگیری و رشد کمک کنیم؟

در حالی که حمایت کردن بسیار خوب است، بچه‌ها همچنین به فرصتی نیاز دارند تا از مهارت‌های حل مسئله‌شان برای مقابله با چالش‌هایی که خودشان با آن‌ها مواجه می‌شوند، استفاده کنند. پروژه عادلانه، آنها را تشویق کنید تا راه حل های بالقوه را ایده بگیرند. سپس، به آنها کمک کنید تا یک استراتژی را برای امتحان کردن انتخاب کنند.

تماشای رشد کودک ۸ ساله خود می تواند زمان شادی برای والدین باشد. و گاهی اوقات، وقتی متوجه می‌شوید که کودکتان در حال بزرگ شدن است، می‌تواند باعث غم و اندوه شود.

اگرچه ممکن است سخت باشد، مهم است که استقلال را تا حد امکان ارتقا دهید. فرزندتان را تشویق کنید که یاد بگیرد، رشد کند، کشف کند و چیزهای جدید را امتحان کند. اما به یاد داشته باشید، آنها در نقش خود به عنوان یک “بچه بزرگ” فقط پاهای خود را خیس می کنند. همانطور که فرزند شما با چالش های جدید مقابله می کند،اگر چالشی برایش رخ داد میتوانید از مشاور کودک و نوجوان مشورت بگیرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.