طرز تهیه آبنبات های خانگی سالم و ارگانیک

این آبنبات ها برای عید یا هر مناسبت عالی هستند! آبنبات های خانگی بدون رنگ ، بدون قند ، گلوتن و لبنیات تصفیه شده برای کودکان. آبنبات چوبی سالم خانگی بدون قند. من به تازگی با یک دستور غذای مفید برای تهیه آبنبات های خانگی آشنا شده ام. اکنون که عید غدیر در راه است ، ما دستور تهیه این شکلات های سالم و ارگانیک را برایتان آورده ایم.

طرز تهیه آبنبات خانگی سالم

مواد اولیه:

۱/۲ فنجان شکر نارگیل
۱/۴ فنجان عسل
۲ قاشق غذاخوری آب سیب ارگانیک
۱۰-۱۵ قطره روغن پرتقال

دستورالعمل پخت آبنبات خانگی

یک چوب آبنبات را در هر یک از قالب های آبنبات قرار دهید و کنار بگذارید.
همه مواد را در قابلمه ای با اندازه متوسط ​​ریخته و خوب هم بزنید.
بگذارید بجوشد و روی حرارت بگذارید تا مایع به ۳۰۰ درجه برسد. دما را با یک دماسنج بررسی کنید.
مرتب هم بزنید تا عسل و شکر نسوزد.
وقتی مایعات به ۳۰۰ درجه رسید ، ظرف را از روی حرارت بردارید.
اجازه دهید حباب ها پایین بیایند و سپس در صورت استفاده روغن اساسی اضافه کنید.
با قاشق مخلوط را داخل قالب های مکنده بریزید.
بگذارید حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که سفت شوند بمانند.
شکلات ها را از قالب بیرون آورده و لذت ببرید.

طرز تهیه آبنبات های خانگی سالم و ارگانیک

چند نکته در مورد آبنبات خانگی

نسبت قند به شیره ای که استفاده می کنید بسیار مهم است. اگر این کم باشد ، مزه شیرینی خوب نمیشود مشخص نمی شوند. به من اعتماد کن ، می دانم! 😉
عسل حیاتی است. در شکلات های فروشگاهی شربت ذرت را جایگزین عسل میکنند. اما ما بریا اینکه این ابنبات های خانگی سالم تر شوند از عسل استفاده میکنیم.

زمان پخت و پز را عجله نکنید! مایع باید به ۳۰۰ درجه برسد ، که به عنوان مرحله ترک سخت شناخته می شود.

بیش از حد طبخ نکنید قندها به راحتی می سوزند و اگر معتدل بیش از ۳۰۰ درجه باشد ، آبنبات های شما طعم سوخته به خود میگیرد.

نیازی به اسپری یا چرب کردن قالب ها نیست. اگر از این دستورالعمل پیروی کنید ، آبنبات ها به راحتی از قالب های سیلیکونی خارج می شوند.

کمی در مورد مواد تشکیل دهنده آبنبات خانگی بدانیم:

شکر نارگیل

شکر نارگیل نوعی قند است که از شیره ساقه نارگیل تولید می شود. شاخص گلیسمی کمتری نسبت به قند میز معمولی دارد و این گزینه بسیار سالم تری است.

شکر نارگیل حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی مانند آهن و روی است. همچنین حاوی اینولین است که می تواند رشد باکتری های خوب در روده را تحریک کند. این می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. رژیم غذایی حاوی محصولات نارگیل می تواند قلب را تقویت کند.

اگرچه شکر نارگیل فواید زیادی برای بدن دارد ، اما همچنان یک قند است. قندها باید محدود شوند زیرا مصرف بیش از حد هر نوع قند می تواند بر افزایش وزن ، التهاب در بدن ، رشد بیش از حد مخمر و ولع مصرف تأثیر بگذارد.

عسل

عسل برای دستگاه گوارش و مشکلات تنفسی عالی است. یک قاشق پر از عسل خام محلی برای گلودرد بسیار تسکین دهنده است و می تواند به تسکین سرفه کمک کند.

عسل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. این خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

عسل می تواند با آلرژن های گرده مقابله کند و آن را به یک راه حل عالی برای کمک به آلرژی های فصلی تبدیل کند.

 آبنبات خانگی

آب سیب ارگانیک

آب سیب اضافه شده در این دستورالعمل اختیاری است. اگر آب سیب در دست ندارید می توانید این آبنبات را با آب تصفیه درست کنید. من تصمیم گرفتم آب سیب را اضافه کنم تا کمی طعم بیشتری به آن اضافه کنم! بچه های من از عطر و طعم سیب عسل لذت بردند!

همچنین می توانید آب میوه های مختلفی را امتحان کنید تا طعم متفاوتی ایجاد کند .

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کوکی های اسمارتیزی و کوکی نارگیلی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آیا می توانید طعم های بیشتری به آبنبات ها اضافه کنید؟

آره! افزودن روغنهای اساسی یک روش عالی برای افزودن کمی طعم و فواید بیشتر است. به یاد داشته باشید ، روغنهای اساسی بسیار غلیظ هستند ، بنابراین شما نیاز به مقدار زیاد ندارید. در این دستورالعمل ، می توانید ۱۰-۱۵ قطره روغن پس از برداشتن مایع از روی حرارت اضافه کنید.

روغن مرکبات مورد علاقه ما برای اضافه کردن است. همچنین می توانید روغن نعنا یا اسطوخودوس انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.