روش های درمان بی خوابی

هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان روش های درمان بی خوابی در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با ما همراه باشید .

امروز بی خوابی به یکی از مشکلات جدی جوامع بشری تبدیل شده است .

از علتهای بی خوابی می توان به وجود استرس‌های روانی و عصبی و همچنین تغذیه نامناسب در زمان نامناسب اشاره کرد .

بی خوابی در دراز مدت تاثیرات فراوانی را به روی پوست و سلامتی انسان می گذارد .

اعصاب انسان مهم ترین تاثیر را به روی خواب خوب یا بد می گذارد .

روش های درمان بی خوابی 2 روش های درمان بی خوابی

روش های درمان بی خوابی

به همین جهت باید ابتدا برای درمان این بیماری اعصاب را کنترل کرد .

ادامه مطلب به بررسی مواد طبیعی که می‌توانند در درمان بیخوابی نقش داشته باشند می پردازیم .

ما را همراهی کنید .

مصرف گل گاوزبان به همراه لیمو عمانی می‌تواند در آرامش خواب شما تاثیر بسزایی داشته باشد .

این دمنوش به خاطر طبع گرمی که دارد فشار خون را بالا برده در نتیجه نباید افرادی که فشار خون دارند از این دمنوش استفاده کنند .

برگ گلابی یکی از تاثیرگذارترین مواد طبیعی در آرامش خواب می باشد .

روش های درمان بی خوابی 5 روش های درمان بی خوابی

درمان بی خوابی

۱۲۰ گرم از این برگها را به همراه آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و قبل از خواب میل نمایید .

مواد طبیعی که از رطوبت بالایی برخوردار هستند می ‌توانند آب بدن را در هنگام خواب تامین کرده در نتیجه خواب آرامش بخشی را برای شما به ارمغان بیاورند .

سالاد کاهو به علت رطوبتی که در خود جای داده است از درصد آب بالایی برخوردار بوده و آرامش خواب شما را تضمین می نماید .

سالاد کاهو یک ساعت قبل از خواب میل کنید و نتیجه آن را ببینید .

آب کافی در خواب مناسب نقش بسزایی دارد .

روش های درمان بی خوابی 1 روش های درمان بی خوابی

چگونه بی خوابی را درمان کنیم؟

بنابراین افراد در فصل های گرم باید آب بدن خود را در طول روز تامین نمایند .

تامین آب بدن در طی روز انجام شود زیرا در هنگام خواب منجر به حس کاذب ادرار در شخص می گردد و بی خوابی را برای او به وجود می آورد .

استفاده از شیر گرم به همراه عسل نیم ساعت قبل از خواب به دلیل شل کردن عضلات بدن و همچنین عضلات صورت تاثیر بسزایی در درمان بیخوابی دارد .

روش های درمان بی خوابی 3 روش های درمان بی خوابی

تغذیه مناسب برای درمان بی خوابی

نارنگی به علت پتاسیم ، فسفر ، پروتئینی که دارد ریتم خواب شب شما را یک هفته تا ۱۰ روز تنظیم می کند .

نیم ساعت قبل از خواب به میزان یکسان سنبل الطیب و گیاه بابونه را در داخل آب گرم وان حمام بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل آن استحمام کنید .

این حمام که به حمام سنبل الطیب معروف است در آرامش قبل از خواب شما بسیار موثر است .

افرادی که در هنگام خواب استرس‌های عصبی دارند میتوانند از شربت زعفران قبل از خواب استفاده کنند زعفران باعث بی حسی اعصاب گردیده و خواب شما را تضمین می کند .

عرق بیدمشک و دمنوش به لیمو و نبات قبل از خواب آرامش خواب شما را تضمین می نمایند .

عرق بیدمشک به صورت خنک مصرف کنید .

روغن های معطر موجود در گیاه شوید به‌علت فلاونوئیدهای موجود در آن باعث تحریک هورمون ها و آنزیم های آرامش بخش در بدن می شود برای درمان بی خوابی کامل موثر میباشند .

افرادي كه در شغل های سخت وطاقت فرسا مشغول به کار هستند و اغلب استرس کاری دارند ، باید در طول روز يك تا سه ليوان از جوشانده گياه اسطوخودوس استفاده کنند .

نوشيدن اين دمنوش باعث کنترل استرس های عصبی در آن ها میشود .

گياه اسطوخودوس بدن را در برابر ریفلاکس های عصبی ایمن کرده و این نوشیدنی به سرکوبگر استرس معروف است .

روش های درمان بی خوابی 4 روش های درمان بی خوابی

خوراکی ها موثر برای درمان بی خوابی

یکی از روش‌های خانگی درمان بی خوابی استفاده از بهار نارنج است.

بهار نارنج را می توانید به صورت جوشانده میل کنید .

ماساژ پیش از خواب با روغن زیتون به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای درمان بی خوابی کاملا جواب گوست .

ماساژ پیش از خواب باید کاملا نرم صورت گیرد .

زیرا در ساعات خواب ، بدن در شکننده ترین حالت خود است .

این مطلب از بخش سلامت عمومی برای شما انتخاب شد . امیدواریم لذت برده باشید .

برای مشاهده ی آخرین اخبار پزشکی و تغذیه روی این لینک کلیک نمایید .