۵ مدل غذا و میان وعده راحت با انار

۵ مدل غذا و میان وعده راحت با انار

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۵ مدل غذا و میان وعده راحت با انار” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

انار یک گوهر واقعی در میان میوه ها است – دانه های نگین مانند آن و آب ترش و شیرین آن ، انواع دستور العمل های شیرین و شور را میسازد ، از جمله سالادها ، گوشت های سوخاری ، کوکتل ها و موارد دیگر.با ما همراه باشید تا بیشتر از انار در آشپزی استفاده کنیم.

۱-پیتزای بادمجان و انار

۱ تا ۲ بادمجان کوچک ، که به صورت نازک برش داده شده و به ۶ نوار بریده شده است
روغن زیتون
نمک
تکه های فلفل قرمز
۱/۲ فنجان پسته شور ، خرد شده
۱/۳ فنجان پنیر فتا خرد شده
۱/۳ فنجان دانه انار
۱/۴ فنجان برگ گشنیز

مرحله ۱
فر را با دمای ۴۷۵ درجه گرم کنید. خمیر را درست کنید (همانطور که در دستور العمل خمیر پیتزا آمده است) در یک ورق پخت لبه دار ۹ در ۱۳ اینچ. بادمجان را به صورت طولی روی خمیر قرار دهید ، ۳ برش را در نیمه بالا ، ۳ برش را در نیمه پایین قرار دهید. به خمیر فشار دهید با روغن بپاشید ، و نمک و  فلفل قرمز را بپاشید.

گام ۲
آن را بپزید تا پخته شود و پوسته آن از لبه ها و پایین آن طلایی شود ، حدود ۱۸ دقیقه.

مرحله ۳
با استفاده از کاردک فلزی ، پای را بر روی تخته برشقرار دهید سپس با پسته ، پنیر فتا ، دانه های انار ، و گشنیز تزیین کنید. به ۶ قطعه برش بزنید و سرو کنید.نوش جان

 

۲-غذا با انار:برنج با خرما و انار

تهیه این غذا ساده است اما طعم آن دور از سادگی است – و این گزینه مناسبی برای همراهی کباب تعطیلاتی مانند گوشت بره یا گوشت گاو است. زنجبیل معطر ، شوید و خرما به برنج سفید ساده عطر و طعم می بخشد ، در حالی که پاشیدن سخاوتمندانه دانه های انار قرمز یاقوتی و پسته های ظریف ، جشن و طعم اسیدیته تازه را به برنج نهایی اضافه می کند.

۱ پیمانه برنج
نمک
زنجبیل تازه را پوست بگیرید ۱ قطعه به ضخامت ۱/۴ اینچ
۱/۲ فنجان شوید تازه ریز خرد شده
۱/۳ فنجان دانه انار
۱/۳ فنجان پسته ، کمی تفت داده شده و درشت خرد شده
۶ عدد خرما بزرگ نرم ، بدون هسته و درشت خرد شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

مرحله ۱
برنج ، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک ، زنجبیل و ۱/۲ فنجان آب را در قابلمه کوچکی بجوشانید. روی آن را بپوشانید ، حرارت را کم کنید و بپزید تا ۱۶ تا ۱۷ دقیقه تمام آب جذب شود(روش پخت به روش کته ای). از روی حرارت بردارید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند ، رویش را بپوشانید. برنج را با چنگال هم بزنید و زنجبیل را خارج کرده و دور بریزید.

گام ۲
برنج را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. شوید ، دانه های انار ، پسته ، خرما ، روغن ، و آب لیمو را بهم بزنید. همی را با برنج مخلوط کرده و نوش جان کنید .میتوانید تکه ای گوشت کبابی را همراه برنج سرو کنید.نوش جان

5 مدل غذا و میان وعده راحت با انار
5 مدل غذا و میان وعده راحت با انار

۳-سالاد کلم پیچ خام با انار و گردوی برشته شده

این سالاد خام ترکیبی متمایز از بافت ترد و طعم های تیز و در عین حال شیرین است.

۱ دسته کلم پیچ ، خرد شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
۱/۲ قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده
۱/۲ فنجان دانه انار (از ۱/۲ میوه)
۲ قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده
۱/۴ فنجان گردوی خرد شده و تفت داده شده
نمک و فلفل

مرحله ۱
کلم پیچ را با روغن زیتون ، آب لیمو و زنجبیل هم بزنید تا کاملاً خوب آغشته شود.

گام ۲
دانه های انار ، پیاز قرمز ، و گردو را اضافه کنید و بریزید.با نمک و فلفل سالاد را مزه دار کنید.نوش جان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۵ مدل غذا و میان وعده راحت با انار” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۴- فلفل قرمز و گردو با انار

دانه های انار که مملو از ویتامین C و ویتامین K است ، کم کالری و سرشار از فیبر است ، این شیرینی خوشمزه را با برش های نان گرم پیتا امتحان کنید و لذت ببرید!

۴ خرما بدون هسته
۳ عدد فلفل قرمز بو داده خرد شده
۱/۲ فنجان آب انار
۱/۲ فنجان گردوی تفت داده شده
۱/۲ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک درشت و فلفل تازه آسیاب شده
دانه های انار
نان پیتای سبوس دار برشته

حدود ۱۰ دقیقه خرما را در آب داغ خیس کنید تا نرم شود. خرما، فلفل قرمز ، آب انار ، گردو و تکه های فلفل قرمز در غذاساز ریخته تا یکدست شود. سپس روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید تا کاملاً ترکیب شود. نمک و فلفل را اضافه کنید.  با دانه های انار تزئین کرده و با نان پیتا سرو کنید.تا ۳ روز میتوانید در یخچال نگه دارید.نوش جان

 میان وعده با انار
میان وعده با انار

۵-انار تازه و گشنیز

ما عاشق تضاد عطر و طعم (و رنگ!) بین انار ترش شیرین و گل گشنیز یا جعفری خوش طعم در این غذای خوش طعم بدون طبخ هستیم.

۱ تا ۲ انار
۱ فنجان گشنیز یا جعفری خرد شده ، به علاوه بیشتر برای سرو
۱/۲ فنجان روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
نمک و فلفل تازه آسیاب شده

مرحله ۱
انار ، گشنیز ، روغن و آبلیمو را ترکیب کنید.با نمک و فلفل مزه دار کنید. این میان وعده را می توان تا ۲ روز در یخچال نگهداری كرد. قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.