۱۰ راه برای داشتن هوشیاری بیشتر در محل کار

۱۰ راه برای داشتن هوشیاری بیشتر در محل کار

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۱۰ راه برای داشتن هوشیاری بیشتر در محل کار” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید لحظه های آگاهانه را به روز تزریق کنید تا بتوانید استرس خود را کاهش دهید و بهترین تلاش خود را انجام دهید.و در محل کار با هوشیاری و آگاهی حاضر شوید و از شغل خود لذت ببرید همچنین کیفیت کار خود را بالا ببرید.

ممکن است ذهن آگاهی ایده خوبی به نظر برسد ، اما چگونه می توانید در زمینه یک روز کاری شلوغ هوشیاری بیشتری داشته باشید؟ ممکن است شما درگیر رسیدگی به ایمیل ، تماس تلفنی ، جلسات و سخنرانی باشید و البته کار خود! در میانه همه اینها ، چگونه می توانید اصول ذهن آگاهی و هوشیاری را به کار گیرید تا احساس سرزندگی و حضور بیشتری داشته باشید و همچنین مثمر ثمر باشید. در اینجا چند روش خوب برای آگاهی  و هوشیاری در کار وجود دارد.

روش هایی برای هوشیاری بیشتر در محل کار

۱- آگاهانه در محل کار حضور داشته باشید.

ذهن آگاهی بیش از هر چیز مربوط به آگاهی و بیداری است. وقتی آگاهانه در محل کار خود حضور دارید ، از دو جنبه از تجربه لحظه به لحظه خود آگاه هستید – آنچه در اطراف شما می گذرد و آنچه در درون شما می گذرد. هوشیار بودن در محل کار به معنای حضور آگاهانه در کاری است که انجام می دهید ، در حالی که آن را انجام می دهید و همچنین مدیریت وضعیت روحی و روانی شما.

اگر در حال نوشتن گزارش هستید ، هوشیاری شما را ملزم می کند تا کاملاً به آن توجه کنید. هر بار که ذهن شما به سراغ مواردی مانند مسئولیت جدید هلن یا مشاجره مایکل با رئیس می رود ، فقط افکار را تأیید کرده و توجه خود را به وظیفه ای که در دست دارید برگردانید . این سناریو ساده به نظر می رسد ، اما راهگشا است.

در ابتدای روز کاری خود تصمیم روشنی بگیرید. قبل از شروع روز کاری خود چند لحظه مکث کنید و هدفتان را مرور کنید.

10 راه برای داشتن هوشیاری بیشتر در محل کار
10 راه برای داشتن هوشیاری بیشتر در محل کار

۲- از تمرینات کوتاه هوشیاری در محل کار خود استفاده کنید.

تمرینات آگاهانه مغز شما را برای داشتن هوشیاری بیشتر آموزش می دهد. هرچه تمرینات هوشیارانه تری انجام دهید ، مغز شما راحت تر پیدا می کند تا به حالت آگاهی برسد ، بنابراین عملکرد مغز شما بهینه می شود. در محل کار شلوغ ، یافتن زمان برای یک تمرین هوشیار ۳۰ دقیقه ای می تواند دشوار باشد. بنابراین آیا این بدان معناست که شما در کار اصلاً نمی توانید مراقب افکار خود باشید؟ جواب منفی.

تمرینات آگاهانه می توانند به همان اندازه که می خواهید کوتاه باشند حتی یک دقیقه ارتباط آگاهانه با یکی از حواس شما می تواند به عنوان یک تمرین ذهنی طبقه بندی شود. نیازی نیست که چشمان خود را ببندید. حتی نیازی به نشستن نیست. در مواقع فشار بیش از حد در محل کار ، انجام یک تمرین کوتاه مدت ذهن آگاهی می تواند یک نجات دهنده باشد. این روند کمک می کند تا سیستم عصبی شما متعادل شود ، واکنش بد را کاهش داده و مغز را درگیر کند ، بنابراین شما تصمیم منطقی می گیرید نه اینکه با احساسات پیش بروید.

با یک تمرین هوشیاری کوتاه مغز خود را تقویت کنید:

چشمان خود را ببندید ، آرام باشید و بنشینید. تمرکز کامل خود را بر روی نفس خود قرار دهید. به سادگی جریان مداوم توجه خود را در تجربه تنفس حفظ کنید: دم ، بازدم. استنشاق کردن بازدم برای اینکه تمرکز خود را روی تنفس خود حفظ کنید. هر زمان که ذهن خود را منحرف می کنید ، به راحتی حواس پرتی را با بازگشت تمرکز به نفس خود برطرف کنید ، به خودتان اجازه دهید از این دقیقه لذت ببرید.

۳-برای هوشیاری در محل کار کارها را تک به تک انجام دهید.

 چند وظیفه ای تلاش برای انجام همزمان دو یا چند کار یا جابجایی عقب و جلو بین کارها است. هیچ کس در واقع نمی تواند چند کار را انجام دهد. در واقع ، مغز شما دیوانه وار از یک چیز به چیز دیگر تغییر می کند ، و اغلب داده ها را در این روند از دست می دهد. اکثر مردم می دانند که انجام چند وظیفه ای امروزه بی اثر است. اگر چند وظیفه ای بسیار ناکارآمد است ، چرا مردم هنوز این کار را انجام می دهند؟

دلیل آن در مطالعه ژنگ وانگ در دانشگاه ایالتی اوهایو مشخص شد. او دانش آموزان را ردیابی کرد و دریافت که وقتی آنها چند وظیفه ای انجام می دهند ، باعث می شود که احساس مثمر ثمر بودن داشته باشند ، حتی اگر در واقع آنها غیرمولد باشند.

۴- از یادآوری های ذهن آگاه استفاده کنید.

کلمه “ذهن آگاه” به معنای به یاد آوردن است. اکثر افرادی که درباره ذهن آگاهی مطالعه کرده اند یا آموزش هایی را در مورد آنها خوانده اند ، از مزایای زندگی آگاهانه قدردانی می کنند. متأسفانه ، آنها مدام فراموش می کنند که مراقب باشند! دلیل اینکه فراموش می کنید هوشیار باشید این است که حالت عادی (پیش فرض) مغز شما به طور عادی در افکار شما گم می شود.

وقتی مشغول انجام کارهای روزمره معمول خود هستید ، مغز شما را به این حالت کم انرژی سوق می دهد. انجام بعضی کارها به صورت خودکار و بدون فکر خوب است ، اما تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که افراد ۴۷ درصد در طول روز غرق در افکار خود میشوند.

با استفاده از نوعی یادآوری ، می توانید دوباره هوشیار باشید. یادآوری شما را از حالت خودکار خارج می کند. این یادآوری ها را امتحان کنید:

تنظیم زنگ هشدار روی تلفن – حتی زنگ هشدار لرزاننده که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند ، می تواند به خوبی کار کند.
بنابراین ، هر بار که تلفن شما زنگ می خورد ، نفس هوشیارانه ای می کشید. هر وقت صدای پینگ پیام متنی را می شنوید ، مکث می کنید تا حواستان به محیط اطراف باشد تا اینکه بلافاصله با بررسی پیام ، عکس العمل نشان دهید. همه این موارد فرصتی برای بازگشت به لحظه فعلی ، دیدن دوباره خود و محیط پیرامون شما هستند.با این تمرین شما به خواسته ها ، وظایف و چالش ها به طور خودکار واکنش نشان دهید.

۵- برای هوشیاری بیشتر سرعت خود را کم کنید.

ذهن آگاهی در کار کاملاً شهودی به نظر می رسد. شما این واقعیت را در نظر دارید که با توقف یا کاهش سرعت ، می توانید در کار کارآمدتر ، سازنده تر، شادتر ، مقاوم و سالم تر شوید. شاید فکر نکنید که کاهش سرعت و هوشیاری می تواند چنین تأثیری داشته باشد .

تصور کنید از شما خواسته می شود به مدت یک هفته نخوابید.بنابراین ، به راحتی خواب خود را متوقف کنید و فقط به کار خود ادامه دهیدنمیتوانید کارتان را با بی خوابی پیش ببرید. شاید هنگام تحصیل در امتحانات یا تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل کاری این را تجربه کرده باشید. در نهایت کارایی شما تقریبا به صفر می رسد. شما کاملاً در لحظه فعلی زندگی می کنید. برای اینکه بتوانید عملکرد موثری داشته باشید باید هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید.

واضح است که استراحت می تواند کارایی را افزایش دهد. اگر موفق شدید حدود هفت ساعت بخوابید و به مقدار معینی کار برسید ، تصور کنید اگر در طول روز چند تمرین کوچک ذهن آگاهی نیز انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟ مغز شما در برقراری ارتباط با دیگران و همچنین در یادگیری مهارت های جدید حتی کارآمدتر ، متمرکز ، موثرتر می شود.

 در عوض مکث کنید ، به شنیدن توجه کنید ، به جای دویدن قدم بزنید و به طور کلی وقت خود را در محل کار اختصاص دهید. رهبران ، کارگران و کارآفرینان موثر برای تصمیم گیری و اقدامات بهتر سرعت خود را کاهش داده و تأمل می کنند – برای سرعت گرفتن سرعت خود را کم می کنند. این یک روش آگاهانه از کار است.

۶- استرس را به دوست خود تبدیل کنید.

تحقیقات اخیر انجام شده در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، از ۳۰،۰۰۰ نفر همین سوال را پرسیده است: “آیا تصور اینکه استرس بر سلامتی تأثیر می گذارد مهم است؟” نتایج حیرت انگیز بود.

محققان دریافتند که افرادی که سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند اما معتقدند که استرس برای آنها خوب است از کمترین میزان مرگ و میر برخوردار هستند. در حالی که افراد بسیار استرسی که معتقد بودند استرس برای سلامتی آنها مضر است ، بیشترین شانس مرگ را دارند. اعتقادات شما در مورد استرس به وضوح بر تأثیر آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. مطالعه دیگری حتی نشان داد که رگهای خونی در افرادی که معتقدند استرس برای آنها مضر است ، منقبض می شوند (همانطور که در افراد مبتلا به بیماری قلبی دیده می شود) اما در افرادی که معتقدند استرس برای آنها مفید است ، باز و سالم باقی می مانند.

اگر خواندن متن بالا باعث نشد متعجب شوید ، دوباره آن را بخوانید. این هیجان انگیزترین تحقیقی است که امسال خوانده ام!

بنابراین اگر می خواهید به بدن خود استرس وارد کنید ، باید طرز فکر خود را در مورد آن تغییر دهید و به نوبه خود ، واکنش بدن خود را نسبت به آن تغییر دهید.

دفعه بعدی که در محل کار با چالشی روبرو شدید ، توجه کنید که چگونه ضربان قلب شما بالا می رود و تنفس شما تسریع می شود. این پاسخ ها را مشاهده کنید و سپس نگرش خود را تغییر دهید – به استرس خود خلاقانه پاسخ دهید تا پاسخ منفی. سپاسگزار باشید که پاسخ استرس به شما انرژی می بخشد. توجه داشته باشید که بدن شما را برای چالش آینده آماده می کند و ضربان قلب سریعتر باعث ارسال اکسیژن بیشتر به بدن می شود.

سپاسگزار باشید که این روند باعث تیز بینی و تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. با مشاهده پاسخ استرس از این منظر ، مشکل آینده خود را به عنوان یک چالش مثبت می بینید و بدن خود را که برای رویارویی با آن آماده می شود ، تشخیص می دهید. این تغییر کوچک در نگرش به معنای واقعی کلمه می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید و بهره وری و دستاوردهای شما را در محل کار بهبود بخشد.

۷- احساس قدردانی کنید.

انسانها “سوگیری منفی” دارند. اساساً ، این بدان معناست که شما بسیار تمایل دارید که روی موضوعی که اشتباه رفته اید تمرکز کرده و روی آن تأثیر بگذارید تا چیزهای خوب. چنین رفتاری به این معنی است که شما در نهایت یک طرز تفکر بیش از حد منفی و نامتعادل را اتخاذ می کنید.

قدرشناسی پادزهر است. بسیاری از شواهد نشان می دهد که تمرین فعالانه سپاسگزاری باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و تأثیر مثبتی بر خلاقیت ، سلامتی ، روابط کاری و کیفیت کار شما دارد. قدرشناسی باعث می شود حضور در محل کار و خانه تجربه های مثبت تری برای شما  داشته باشد.

اگر احساس می کنید در شغلی گیر کرده اید که از آن لذت نمی برید ، اولین قدم تمرین قدردانی است. چه چیزی در کار شما خوب پیش می رود؟ شاید شما برای پول سپاسگزار باشید؟ حتی اگر ممکن است کمتر از آنچه می خواهید باشد ، اما شما احتمالاً ترجیح می دهید که اصلاً حقوق نداشته باشید. شما ممکن است مدیر خود را دوست نداشته باشید ، اما شاید با چند نفر از همکاران دوست باشید؟ شما از سیاست های شرکت تان متنفر هستید ، اما آنها به شما درک می دهند که شما چه چیزی را دوست ندارید ، بنابراین در آینده می دانید که به دنبال چه چیزی باشید.

پس از تمرین سپاسگزاری ، می توانید بررسی کنید که آیا می خواهید در آن نقش ادامه دهید یا نیاز به یافتن شغل دیگری دارید.

توجه به آنچه در کار به خوبی انجام می شود به بهبود مقاومت شما کمک می کند. به جای آنکه به ذهن خود اجازه دهید تا در تمام جنبه های شغلی که دوست ندارید ، به اضطراب تبدیل شود و یا به حالت روحی و روانی فرو رود ، می توانید ذهن خود را با فکر سپاسگزاری تغذیه کنید تا رفاه خود را بالا ببرید. سپس ، اگر تصمیم دارید شغل دیگری پیدا کنید ، وضعیت روحی مثبت شما می تواند به شما در انتخاب موقعیت مناسب و بهینه سازی عملکرد خود در مصاحبه کمک کند. مدیران ،افراد مثبت را استخدام می کنند ، نه کسانی که فقط  اشتباه پیش می روند و شکایت می کنند.

از شکرگزاری برای خنثی سازی سوگیری منفی بافی مغز خود استفاده کنید.

۸- تواضع را پرورش دهید تا هوشیاری شما زیاد شود.

فروتنی از کلمه لاتین humilis به معنای زمین گرفته می شود. افراد متواضع نسبت به خود اطمینان آرام دارند و نیازی به یادآوری مداوم موفقیت های خود به دیگران ندارند. تواضع ممکن است خلاف فرهنگ ما در تجلیل از کسانی باشد که بیشتر توجه خود را به خود جلب می کنند و توجه ما را به خود جلب می کند. اما در حقیقت ، فروتنی جذاب است – هیچ کس از بودن در کنار کسانی که مدام خودشان تعریف می کنند لذت نمی برد ، و بیشتر مردم از اینکه کسانی که مایل به گوش دادن به آنها هستند بیشتر از اینکه مدام در مورد خودشان صحبت کنند لذت می برند.

 در کتاب بسیار معروف جیم کولین(( خوب به عالی)) ، او رهبرانی را شناسایی کرد که شرکت های خوب را به یک شرکت بزرگ تبدیل کردند. وی دریافت كه شركتهایی كه بیشترین موفقیت درازمدت را داشته اند (حداقل ۱۵ سال رشد استثنایی) رهبرانی دارند كه تمام مهارتهای رهبر استاندارد شما را نشان می دهند اما با یك كیفیت اضافی – فروتنی شخصی.

آنها مایل بودند سخت کار کنند ، اما نه برای خودشان – و نه برای شرکت. اگر همه چیز اشتباه بود ، آنها به دنبال سرزنش دیگران برای محافظت از خود نبودند. و اگر همه چیز خوب پیش می رفت ، آنها بلافاصله به بیرون از خود نگاه می کردند تا به دیگران تبریک بگویند.

فروتنی غالباً با ترسو بودن اشتباه گرفته می شود اما آنها یکسان نیستند. تواضع به معنای فرومایه دیدن نیست. بلکه به معنای آگاهی از وابستگی طبیعی و عدالت با اطرافیان است.

فروتنی چگونه با ذهن آگاهی ارتباط دارد؟ ذهن آگاهی این است که خودتان را همانطور که هستید بپذیرید ، و برای گوش دادن و یادگیری از دیگران آزاد باشید. ذهن آگاهی نیز مترادف با شکرگذاری است – شما از چگونگی کمک دیگران به شما قدردانی می کنید. و شخصی که از کمک دیگران سپاسگزار باشد ، ذاتاً فروتن است.

۹-برای هوشیاری در محل کار، آنچه را نمی توانید تغییر دهید بپذیرید.

پذیرش در قلب ذهن آگاهی است. هوشیار بودن یعنی پذیرفتن این لحظه فعلی درست همانطور که هست. و این بدان معنی است که خود را بپذیرید ، همانطور که اکنون هستید. این به معنای استعفا یا تسلیم شدن نیست. اما این به معنای تصدیق حقیقت چگونگی اوضاع در این زمان قبل از تلاش برای تغییر هر چیزی است.

در اینجا مثالی از محل کار وجود دارد. اگر ۳۰۰۰۰ دلار بیش از بودجه خود خرج کردید ، این یک واقعیت است. این اتفاق افتاده است به محض اینکه آن را بپذیرید ، می توانید به جلو حرکت کرده و سعی کنید با شرایط کنار بیایید. عدم پذیرش می تواند منجر به انکار واقعیت شود (شاید باعث شود شما حتی بیش از حد بودجه هزینه کنید) یا جلوگیری از آن (شما از جلسات با رئیس خود صرف نظر می کنید) یا پرخاشگری . در عوض ، می توانید شرایط را بپذیرید ، با افراد لازم صحبت کنید ، از اشتباهات خود درس بگیرید و ادامه دهید.

پذیرش در واقع منجر به تغییر می شود.

وقتی خودتان را بپذیرید ، انتقاد از خود را که باعث کاهش انرژی می شود ، کاهش می دهید. پس بسیار بهتر می توانید از موفقیت های خود لذت ببرید و از کاستی های خود لبخند بزنید.

پذیرش شخصی قدرتمند است. خودپذیری پذیرفتن همه وجوه خودتان است – نقاط ضعف ، نقص ، جنبه هایی که دوست ندارید و کسانی که آنها را تحسین می کنید. وقتی خودتان را بپذیرید ، انتقاد از خود را که باعث کاهش انرژی می شود ، کاهش می دهید. پس بسیار بهتر می توانید از موفقیت های خود لذت ببرید و از کاستی های خود لبخند بزنید. از طریق پذیرش خود می توانید شفافیت ذهنی ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد روی آن جنبه هایی از خود که می خواهید بهبود ببخشید کار کنید.

نقطه شروع خودسازی و رشد فردی ، پذیرش خود است.

۱۰- یک ذهنیت رشد را اتخاذ کنید.

به گفته کارول دوک محقق دانشگاه استنفورد ، مردم اساساً به یکی از این دو طرز فکر – رشد یا ذهنیت ثابت پایبند هستند.

افراد با ذهنیت ثابت معتقدند که ویژگی های اساسی آنها ، مانند هوش و استعداد آنها ، ویژگی های ثابت است. آنها به جای اینکه به هوش و استعداد خود بپردازند ، وقت خود را می گذرانند به این امید که ویژگی های آنها به موفقیت منجر شود. آنها به دنبال توسعه خود نیستند ، زیرا فکر می کنند استعداد به تنهایی منجر به موفقیت می شود. به نظر می رسد که آنها اشتباه میکنند چون علم مغز خلاف این را ثابت کرده است.

افراد با ذهنیت رشد معتقدند که با تلاش می توانند هوش و استعداد خود را بهبود ببخشند.

با استفاده از خود ، آنها فکر می کنند که می توانند بهتر شوند. آنها مغز و استعداد را فقط نقطه شروع می دانند و با سخت کوشی و عزم راسخ روی آنها بنا می کنند. اسکن مغز در حقیقت نشان داده است که تلاش در طول زمان منجر به رشد هوش و افزایش استعداد اولیه می شود. افراد با این ذهنیت عشق به یادگیری دارند و مقاومت بیشتری نشان می دهند. موفقیت در کار به داشتن ذهنیت رشد بستگی دارد.

ذهن آگاهی در مورد پذیرش یک ذهنیت رشد است. ذهن آگاهی عبارت است از توجه به لحظه حال و قضاوت نکردن درباره استعداد ذاتی یا هوش ذاتی ، بلکه گشودن در برابر امکانات جدید. وقتی ذهنیت رشد را در محل کار خود اتخاذ می کنید ، بدش نمی آید که بازخورد منفی بگیرید زیرا آن را فرصتی برای کشف چیز جدید می دانید. بدش نمی آید مسئولیت های جدید را بپذیرید زیرا در مورد نحوه کنار آمدن کنجکاو هستید شما انتظار دارید و به سمت چالش ها حرکت می کنید ، و آنها را فرصتی برای رشد درونی می دانید.

این ذات ذهن آگاهی در کار است – اعتقاد به این که می توانید با تجربه پیشرفت کنید ، رشد کنید ، به سمت چالش ها بروید ، در لحظه زندگی کنید و چیزهای جدیدی درباره خود و دیگران کشف کنید.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.