چگونه موهای خود را با چغندر رنگ کنیم؟

چغندر حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی است که به روش های مختلف به بهبود سلامت مو کمک می کند. این مقاله بر روی فواید مو نسبت داده شده به چغندر و اینکه چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید تمرکز خواهد کرد و همچنین نحوه رنگ کردن مو با چغندر را برای شما توضیح داده است.

چگونه موهای خود را با چغندر رنگ کنیم؟

روش اول برای رنگ کردن مو با چغندر

۱ فنجان آب چغندر، ½ فنجان چای سیاه یا قهوه و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید.
این مخلوط را به موهای خود بمالید.
بگذارید ۱ ساعت بماند و سپس با آب معمولی بشویید.

روش دوم رنگ کردم مو با چغندر

آب ۲-۳ چغندر را استخراج کنید.
آب چغندر را با ۴ قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.
سخاوتمندانه این محلول را روی موهای خود بمالید.
موهای خود را با پوشش پلاستیکی بپوشانید تا چکه نکند.
بگذارید حداقل ۱ ساعت بماند.
آن را با آب ساده بشویید.

این رنگ موی طبیعی موهای شما را با رنگ قرمزی به ارمغان می‌آورد که ممکن است برای چند هفته ماندگاری داشته باشد.

چگونه موهای خود را با چغندر رنگ کنیم؟

اقدامات احتیاطی هنگام رنگ کردن مو با چغندر

استفاده از چغندر به صورت موضعی برای رنگ کردن موهای شما کاملاً بی خطر است و عوارض جانبی کمی گزارش نشده است. با این حال، همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر خود یک آزمایش پچ انجام دهید تا هرگونه آلرژی یا واکنش نامطلوب را رد کنید.
اگر از قبل شرایط پوست سر یا پوست حساس دارید، بهتر است قبل از استفاده از چغندر روی پوست سر خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.
مصرف چغندر ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت یا سنگ کلیه/کیسه صفرا مضر باشد.

چغندر سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های متعددی است که به محافظت، ترمیم و تغذیه موهای شما کمک می کند.

اما برای اینکه آنها این فواید را داشته باشند، باید آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کامل مصرف کنید. هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند مشکلات موی شما را حل کند و همین امر در مورد چغندر نیز صدق می کند.

به علاوه، می توانید از آنها به صورت موضعی استفاده کنید تا به موهایتان سایه خوبی از قرمز یا بنفش بدهید. آنها جایگزین ایمن‌تر و ارزان‌تری برای رنگ‌های شیمیایی مو ارائه می‌دهند که به موهای شما آسیب می‌زنند و آن‌ها را خشک می‌کنند.

چگونه موهای خود را به طور طبیعی خوشبو کنیم؟

فواید چغندر برای مو چیست؟

چغندر به روش های زیر برای موهای شما مفید است:

حجم خون را بهبود می بخشد

مصرف چغندر با افزایش حجم خون به بهبود هموگلوبین شما کمک می کند. این اثر عمدتاً به دلیل محتوای آهن، اسید فولیک و پتاسیم است که توسط بدن برای تولید خون جدید استفاده می شود. در نتیجه، حجم جریان خون به پوست سر (همراه با بقیه بدن) افزایش می یابد و مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های مو می رساند. فولیکول های مو با تغذیه بهتر به طور ناخواسته موهای بهتری تولید می کنند.

 به تصفیه خون کمک می کند

مصرف چغندر برای بهبود جریان لنفاوی در سراسر بدن شناخته شده است. مایع لنفاوی سموم را جمع آوری کرده و آنها را از بدن خارج می کند و چغندر به تحریک تخلیه لنفاوی کمک می کند.

بنابراین، این سبزی مغذی به پاکسازی خون شما و همچنین اندام های مختلف مانند کلیه ها، کبد، روده و معده کمک می کند. این اثر سم زدایی تأثیر مثبتی بر سلامت عمومی شما از جمله کیفیت موهای شما دارد.

 فولیکول های مو را برای کیفیت و رشد بهتر مو تغذیه می کند

چغندر حاوی چندین ماده مغذی است که برای سلامت مو و رشد مو ضروری هستند، مانند پتاسیم، آهن، فولات، ویتامین های A و C، پروتئین، منیزیم و کلسیم. این ویتامین‌ها و مواد معدنی فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند تا رشته‌های قوی و سالم تولید کنند و در عین حال سرعت رشد آن‌ها را نیز تسریع کنند.

محتوای بالای ویتامین C چغندر توسط بدن برای ساخت پروتئین ساختاری به نام کلاژن استفاده می شود. کلاژن جزء اصلی ساختار مو است.

کمبود مواد مغذی فوق می تواند کیفیت مو و همچنین رشد مو را مختل کند. به عنوان مثال، عدم مصرف کافی پتاسیم و آهن می تواند موهای شما را کدر و ضعیف کند. کمبود ویتامین A، پروتئین و کلسیم در رژیم غذایی نیز می تواند موهای شما را شکننده و بی روح کند.

به علاوه، چغندر مملو از کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان های قوی است که به گردش خون بهتر کمک می کند، که منجر به افزایش تحویل مواد مغذی به فولیکول های مو می شود.

چغندر آسیب مو را کاهش و ترمیم می کند

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مقابله با فعالیت مضر رادیکال های آزاد که به سلول ها و بافت های سالم از جمله فولیکول های مو آسیب می رسانند، کمک می کند.

بعلاوه، حاوی مقدار زیادی آهن، پتاسیم و الکترولیت است که همگی به ترمیم موهای کدر و آسیب دیده کمک می کنند تا از شکستن یا ریزش آنها جلوگیری کند.

استفاده از چغندر می تواند به تسکین التهاب پوست سر کمک کند

رادیکال های آزاد به سلول های سالم آسیب می رسانند و باعث التهاب در بدن می شوند. آنتی اکسیدان ها به پاکسازی و خنثی کردن این رادیکال های آزاد برای تسکین التهاب کمک می کنند.

التهاب پوست سر می تواند فعالیت فولیکول های مو را مختل کند و در نتیجه رشد مو را کاهش دهد. با این حال، دوز بالای آنتی اکسیدان موجود در چغندر می تواند به مهار این نوع التهاب پوست سر کمک کند تا عملکرد مناسب فولیکول های مو را تسهیل کند.

چغندر همچنین مملو از منگنز است که توسط بدن برای ساختن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی استفاده می شود که در مبارزه با این نوع التهاب عالی است.

 

 

رنگ کردن مو با چغندر چگونه است؟

 

چغندر به عنوان رنگ موی طبیعی عمل می کند

چغندر رنگ خود را از گروهی از آنتی اکسیدان های قوی به نام بتالین می گیرد که حاوی رنگدانه قرمز مایل به قرمز تیره ای به نام بتاسیانین است. این آنتی اکسیدان ها فعالیت مضر رادیکال های آزاد را محدود می کنند تا از موهای شما در برابر استرس اکسیداتیو که ایجاد می کنند محافظت کنند.

اما رنگدانه بتاسیانین به عنوان یک عامل رنگی در لوازم آرایشی و دارویی مختلف نیز استفاده می شود. وقتی این رنگدانه طبیعی روی موهای بلوند یا قهوه ای روشن اعمال می شود، رنگ مایل به قرمز یا ارغوانی را به موهای شما منتقل می کند.

بعد از رنگ کردن موه با چغندر ، موهای تیره‌تر رنگ ارغوانی‌تری پیدا می‌کنند که بیشتر در نور خورشید قابل مشاهده است. برخلاف رنگ موی شیمیایی، چغندر به تغییر ظاهر موهای شما بدون آسیب کمک می کند.

نحوه مصرف چغندر برای سلامت مو

اگر نمی‌خواهید چغندر را مستقیماً روی موها و پوست سرتان بمالید، می‌توانید با خوردن آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، از فواید آن بهره ببرید. در اینجا چند راه آسان اما خوشمزه برای افزودن چغندر به وعده های غذایی خود آورده شده است:

چغندر رنده شده را می توان به سالاد معمولی یا سالاد کلم اضافه کرد.
چغندرها را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و آن را با ماست یونانی مخلوط کنید تا غوطه ور شود.
روزانه ۲۰۰ میلی لیتر آب چغندر تازه برای حداکثر فواید مو بنوشید. مهم است که آن را به صورت تازه مصرف کنید، زیرا آب میوه هنگام ذخیره سازی ارزش غذایی خود را از دست می دهد. آب چغندر بسته بندی شده معمولا حاوی مواد مغذی کمتری همراه با قندهای اضافه شده است که برای سلامت کلی شما مضر است.
همچنین می توانید برگ چغندر را مانند اسفناج طبخ و مصرف کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.