چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟

چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آنچه کودکان را باهوش می کند ممکن است شما را متعجب کند.این فعالیتهای روزمره کاری است که والدین انجام می دهند و ضریب هوشی کودک خود را بالا میبرند.

۵ کاری که می توانید برای بالا بردن هوش کودک خود انجام دهید:

۱-برای بهبود ،هوش کلامی و زبانی بخوانید.

هوش زبانی توانایی پردازش اطلاعات با استفاده از کلمات و زبان است.در مقایسه با پردازش تصاویر یا گفتار ، خواندن ،چالش بیشتری دارد زیرا قسمت هایی از مغز ما در حال ایجاد ارتباط هستند. هنگام خواندن ، ما نیز ملزم به تصور هستیم.

خواندن نه تنها به بهبود زبان کمک می کند ، که برای برقراری ارتباط لازم است و برای انجام کارهای روزمره ضروری است ، بلکه ذهن ما را تیز نگه می دارد. شروع به خواندن زودرس نه تنها می تواند به رشد سواد کودک شما کمک کند ، بلکه همچنین می تواند به طیف وسیعی از توانایی های شناختی که در زندگی آنها بسیار مهم است ، کمک کند.

شروع زود هنگام خواندن در پیش بینی یک عمر، سواد آموزی مهم است. در مطالعه ای که توسط پروفسور کانینگام و استنوویچ انجام شد ، آنها دریافتند دانشجویانی که شروع سریع خواندن دارند ، در طول سالها بیشتر مطالعه می کنند. همچنین نتایج نشان داد که میزان خواندن سهم قابل توجهی در واژگان ، دانش عمومی ، تسلط کلامی و هجی دارد. به طور خلاصه ، خواندن شما را باهوش تر می کند!

اگر بچه های کوچکی دارید که تازه شروع به صحبت و خواندن می کنند ، روزانه با آنها بخوانید تا واژگان آنها را گسترش دهید. وقتی با آنها می خوانید ، صریحاً به بعضی از کلمات توجه کنید. برای کودکان بزرگتر ، داستانهای مفهومی را معرفی کنید تا واژگان آنها را گسترش داده و تخیل را تشویق کنید. این به آنها کمک می کند تا درک بهتری از مفاهیم انتزاعی داشته باشند.

چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟
چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟

۲-برای بالا بردن هوش کودک بازی کنید.

پازل ، آجر بازی ، بازی حافظه ، کاردستی ، اسباب بازی – اینها ابزاری است که هر کودک باید با آنها بزرگ شود. وقت و فضای کافی در اختیار کودک خود قرار دهید تا به بازی بپردازند. بازی با آجرها  و ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به کودک شما چندین فرصت یادگیری می دهد.

هنگام ساختن سازه ها و یا درگیری با بازی آجرها و سازه ها ، کودکان آگاهی فضایی را کشف می کنند و هوش مکانی خود را رشد می دهند. هوش مکانی توانایی تصور تصاویر در ذهن شماست. هنگام تصمیم گیری در مورد چیدن بلوک ها ، زیر ، بالا یا عمود – کودکان درگیر استفاده از هوش مکانی خود هستند.

مطالعات نشان داده است که توسعه مهارت های مکانی از یادگیری بعدی در علوم ، فناوری ، مهندس و ریاضیات پشتیبانی می کند. همچنین مشخص شده است كه كودكان كوچكی كه در تجسم روابط فضایی بهتر عمل می كنند ، در مدرسه ابتدایی توانایی های محاسباتی بیشتری دارند.

۳-برای بهبود هوش کودک ریاضی و ورزش بدنی انجام دهید.

تفکر انتزاعی ، استدلال و شناسایی الگوها ، حل مشکلات و تشخیص روابط بدون استفاده از دانش قبلی خود – این به عنوان هوش سیال شناخته می شود. به طور کلی ، هنگامی که با وضعیت جدیدی روبرو می شویم از هوش سیال خود استفاده می کنیم.

 برای کودکان خردسال ، می توانید با استفاده از مثالهای مشخص رابطه بین اشیا را نشان دهید.

اگر به فرزندتان تفاوت مربع و مستطیل را یاد می دهید ، اشیای مربع و مستطیل واقعی را در اطراف خانه به او نشان دهید. آنها را وادار کنید تا اشیا را ببینند و لمس کنند تا تفاوت را احساس کنند.

به جای نوشتن یا نشان دادن عدد “۲” به کودک ، با استفاده از بلوک یا اسباب بازی اشیای واقعی را به او نشان دهید. برای نشان دادن مفهوم “۳ بیش از ۴” ، ۴ خرس را به صورت یک خط روی میز قرار دهید ، سپس ۳ خرس دیگر را به آرامی اضافه کنید.

علاوه بر قرار گرفتن در معرض زودهنگام ریاضی ، تحقیقات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی همچنین می تواند هوش کودک را بالا ببرد. مشخص شد که هورمون های خاصی در طی فعالیت بدنی ترشح می شوند و این هورمون ها برای هیپوکامپ ، ناحیه ای از مغز مرتبط با یادگیری و حافظه مفید هستند. بنابراین فرزندان خود را بیرون ببرید تا بدوند ، بازی کنند و  زمین بخورند!

۴-برای بالا بردن هوش کودک به کودک ایمان داشته باشید.

اینکه کودک شما واقعاً باهوش است یا باهوش تر از حد متوسط ​​، مهم نیست.

مطالعه ای انجام شد که در آن معلمان دبستان به گروهی از دانش آموزان که به طور تصادفی انتخاب شده بودند ، گفتند که آنها باهوش هستند. هیچ آزمون خاصی برای جدا کردن این کودکان به عنوان “هوشمند” انجام نشده است و هیچ چیزی در کلاس اضافه یا تغییر نکرده است.

با این حال ، در پایان سال تحصیلی ، به كودكانی كه از طرف معلمان گفته می شد “باهوش” هستند ، میانگین نمره ضریب هوشی بالاتری نسبت به بقیه همكلاسی های خود کسب كردند.

این کلمات و اعتقاد شما به آنها است که مادام العمر آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

۵- تلاش های آنها را برای بالا بردن هوش خود تحسین کنید.

ستایش وقتی بیشترین تأثیر را داشته باشد که معطوف به روند و تعهد باشد ، نه نتیجه نهایی. روند یادگیری و تلاش کودک شما باید تأکید اصلی ستایش شما باشد.

کارول دوک ، استاد دانشگاه استنفورد ، با دو دیدگاه که ممکن است فراگیران هوش داشته باشند ، ارائه شده است. یک دیدگاه “مجموعه ذهن ثابت” است که این اعتقاد را دارد که هوش یک ویژگی ثابت است. دیدگاه دیگر “مجموعه ذهن رشد” است ، جایی که فرایند بیش از استعداد یا هوش متمرکز می شود.

در تحقیقی که وی انجام داد ، مشخص شد ستایش متمرکز بر هوش ، ذهنیت ثابتی را در مقایسه با دانش آموزانی که به دلیل روند کارشان ستایش شده اند ، تشویق می کند. هنگامی که او و محققانش از یک گروه از دانش آموزان کلاس پنجم سوال از آزمون ضریب هوشی غیرکلامی پرسیدند ، متوجه شدند دانش آموزانی که به دلیل هوششان مورد ستایش قرار گرفتند ، بسیار بیشتر از دانش آموزانی که بخاطر روند کارشان مورد ستایش قرار گرفتند ، از یک کار چالش برانگیز دور بودند.

چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟
چگونه ضریب هوشی کودک خود را بالا ببریم؟

چگونه می توانید ستایشی را بیان کنید که “مجموعه هوش کودک” را تشویق کند؟

به جای ستایش کردن از آنها برای نتایجشان ، ” شما نمره کامل گرفتید ، خیلی باهوش هستید!” در عوض این را بگویید ، “من دیدم که شما واقعاً برای انجام تکالیف خود وقت و تلاش کردید. من روشی را که روشهای مختلفی را در آن سوال ریاضی امتحان کرده اید دوست دارم تا اینکه سرانجام آن را دریافت کردید. من واقعاً افتخار می کنم که شما از پس آن برآمدید و تسلیم نشدید! ” ارزش دارد که در ستایش شما نیز خاص باشد.

کودکان برای دامن زدن به یادگیری خود به مقدار کافی تشویق نیاز دارند.یادگیری واقعی فعال است. یادگیری واقعی احساسی است.به عنوان یک والدین ، ​​شما تأثیر زیادی در یادگیری فرزند خود دارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.