چگونه بعد از ۳۵ سالگی بارداری سالمی داشته باشیم؟

شما برای بچه دار شدن آماده اید. چقدر هیجان انگیز! اما شما به ۳۰ سالگی رسیده اید یا بیشتر. واقعا برای بارداری سن چقدر مهم است؟ دکتر Ob/Gyn Salena Zanotti می‌گوید: «در حالی که درست است که خطراتی برای مادرانی که از اواسط ۳۰ سالگی خود می‌گذرند، وجود دارد، اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد. دکتر زانوتی می گوید: «هیچ چیز جادویی در مورد عدد ۳۵ وجود ندارد. “سلامت شما قبل و در طول بارداری مهمتر از سن شما است.” اما اگر قصد بارداری در سنین ۳۵ به بالا را دارید لطفا این مقاله کوتاه اما دارای نکات مهم را بخوانید.

بارداری در سن ۳۵ سالگی چه شکلی است؟

 بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، تعداد نوزادانی که برای اولین بار از مادران ۳۵ ساله و بزرگتر متولد شده اند، در سال ۲۰۱۲ نه برابر بیشتر از اوایل دهه ۱۹۷۰ بوده است.

بسیاری از این زنان باید با اصطلاحاتی مانند “سن بارداری بالا ” یا – حتی بدتر – “بارداری در سالمندی” کنار بیایند. در حالیکه ممکن است در سن ۳۰ و ۴۰ سالگی بارداری سالمی را تجربه کنند. دکتر زانوتی خاطرنشان می‌کند که کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش سلامتی خودتان و فرزندتان انجام دهید.

بارداری در سن 35 سالگی چه شکلی است؟

خطرات بارداری در ۳۵ سالگی چیست؟

با افزایش سن زنان، خطر برخی از عوارض می تواند افزایش یابد. این بدان معنا نیست که هر مادری در این سنین حتما مشکلی خواهند داشت. اما آگاهی از خطرات احتمالی مفید است تا بتوانید اقداماتی را برای کاهش آنها انجام دهید:

مشکلات باروری

 شما تمام این سال ها را صرف کرده اید که باردار نشوید. اکنون که آماده اید، ممکن است کار پیچیده تری باشد. با افزایش سن زنان، باروری آنها کاهش می یابد. باردار شدن در ۴۰ سالگی به آسانی در ۳۰ سالگی نیست. این چیزی است که باید به خاطر داشته باشید ممکن است برای باردار شدن در این سنین زمان زیاری را صرف کنید .

ناهنجاری های کروموزومی

نوزادان زنان بالای ۳۵ سال، در معرض خطر بیشتر مشکلات کروموزومی هستند که می‌تواند باعث انواع نقایص مادرزادی شود. شایع ترین آنها سندرم داون است.

در ۲۵ سالگی، شانس یک زن با سندرم داون ۱ در ۱۲۵۰ است. در سن ۴۰ سالگی، این خطر تقریباً ۱ در ۱۰۰ است .

عوارض مرتبط با بارداری

مادران بالای ۳۵ سال می توانند در معرض خطر بیشتری برای مشکلاتی مانند:

پره اکلامپسی، وضعیتی که باعث فشار خون بالا می شود.
دیابت بارداری، زمانی که قند زیادی در خون وجود دارد.
سقط جنین یا مرده زایی.

این عوارض می تواند برای مادر و جنین مضر باشد. آنها همچنین می توانند احتمال نیاز مادر به سزارین را افزایش دهند.

نوزادان نارس

مادران در اواخر دهه ۳۰ یا ۴۰ زندگی خود در معرض خطر داشتن نوزادان نارس هستند که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی در آینده شود. به گفته دکتر زانوتی، دلیل این اتفاق کاملاً مشخص نیست، اما ممکن است به کمبود مواد مغذی از جفت در دوران بارداری مرتبط باشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۷ گام برای بارداری سالم در سنین ۳۵ به بالا

سن شما کل داستان بارداری را بیان نمی کنند. در حالی که مادران در این سنین ممکن است به طور کلی خطرات بارداری بیشتری داشته باشند، سن تنها یک عامل در بارداری سالم است. دکتر زانوتی می گوید که زنان می توانند اقداماتی را برای تقویت سلامت خود و کاهش خطرات خود انجام دهند:

 به سیگار نه بگویید

سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

وزن کم هنگام تولد.
تولد زودرس.
برخی از نقایص مادرزادی
سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS).

مراقب وزن خود باشید

اگر قصد باردار شدن دارید، اکنون زمان خوبی است که به سمت وزن مناسب تلاش کنید. در دوران بارداری، تمام تلاش خود را برای محدود کردن افزایش وزن طبق توصیه های پزشک انجام دهید.

 درست غذا بخورید

وعده های غذایی مغذی و متعادل برای سلامتی شما و جنین در حال رشد شما مهم هستند. (به گفته خود، تهوع صبحگاهی شوخی نیست. اما نباید باعث این شود که شما مواد مغذی را کنار بگذارید و یا وعده غذایی را حذف کنید)

ورزش کنید

سعی کنید قبل و در طول بارداری ورزش منظم داشته باشید. بله، پیاده‌روی‌های روزانه‌تان ممکن است بیشتر شبیه حرکت‌های روزانه در سه ماهه سوم باشد، اما همچنان به عنوان فعالیت‌های سالم به حساب می‌آیند.

 مشکلات پزشکی را مدیریت کنید

مشکلات کنترل نشده مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی یا دیابت می تواند مشکلاتی را برای مادر و نوزاد ایجاد کند. با پزشک خود کار کنید تا داروها و مکمل‌هایی را که مصرف می‌کنید بررسی کنید و شرایط پزشکی موجود را تحت کنترل درآورید – در حالت ایده‌آل، قبل از باردار شدن باید سلامتی تان را چک کنید.

خطرات بارداری در 35 سالگی چیست؟

 در مورد تست های غربالگری و تشخیصی بیاموزید

این تست ها می توانند نقایص مادرزادی و سایر مشکلات احتمالی در دوران بارداری را شناسایی کنند. اگر آزمایش‌ها موارد نگران‌کننده‌ای را نشان دادند، می‌توانید با پزشک خود حتما مشورت کنید.

حتما یک ویزیت قبل از بارداری داشته باشید

قبل از بارداری، به پزشک مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که شرایط پزشکی به خوبی مدیریت شده است و یاد بگیرید که چگونه شانس بارداری سالم را افزایش دهید.

انجام این مراحل برای شما که قصد بارداری در سنین ۳۵ به بالا را دارید ، می تواند تفاوت بزرگی در داشتن یک بارداری سالم و نوزاد ایجاد کند. دکتر زانوتی می گوید:  سلامتی شما بیش از سن شما داراری اهمیت است و نتیجه بارداری شما را تعیین می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.