چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

اتاق خواب های کوچک می توانند به اندازه هر اتاق خواب بزرگی ، بزرگ و راحت باشند. این ایده های اتاق خواب کوچک زیر به شما کمک می کند تا اتاق خواب کوچک را بزرگ نشان دهید و حداکثر استفاده را از فضا ببرید.اتاق خواب ما پناهگاه ماست. این قطعه فضای خصوصی خودمان است که می توانیم خودمان باشیم، بدون هیچ مانعی. اگر اتاق خواب شما کوچک است و فکر می کنید هیچ راهی برای بهبود آن وجود ندارد، دوباره فکر کنید!

طراحی چیدمان اتاق خواب های کوچک می تواند بسیار مشکل باشد. به خصوص اگر نمی دانید از کجا شروع کنید. فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اما با اطلاعات، ابزار، مبلمان و طراحی مناسب مطمئناً می توانید این کار را انجام دهید!

نحوه قرار دادن مبلمان در اتاق خواب کوچک

یکی از اولین سوالی که صاحبان خانه هنگام جستجوی ایده های اتاق خواب کوچک به آن فکر می کنند این است که چگونه مبلمان را در اتاق قرار دهند.اکنون، احتمالاً بسیاری از ما دوست داریم همه چیز را داشته باشیم که بتواند اتاق را تا حد ممکن دنج و راحت کند.

در زیر نکات موثری وجود دارد که باید هنگام چیدمان مبلمان در اتاق خواب های کوچک در نظر بگیرید:

۱- مبلمان بزرگ را اندازه بگیرید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا مبلمان بزرگ را شناسایی و اندازه گیری کنید. این شامل تخت، کمد، میز و صندلی است. و اندازه اتاق خواب را نیز در نظر بگیرید.

اندازه‌گیری‌ها را یادداشت کنید و آنها را روی دفترچه یادداشت خود یادداشت کنید . بعداً از آن به عنوان مرجع استفاده خواهید کرد.

در حالی که در آن هستید، به پریزهای موجود در داخل اتاق توجه کنید. وقتی شروع به چیدمان مبلمان خود کردید به اطلاعات نیاز خواهید داشت.

۲- تخت را در اولویت قرار دهید.

تخت معمولاً بزرگترین مبلمان اتاق خواب است. به این معنی که فضای بیشتری نسبت به بقیه اشغال خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، تختخواب باید اولین چیزی باشد که هنگام چیدمان مبلمان در اتاق خواب های کوچک باید به آن توجه کنید. هنگامی که بدانید کجا باید قرار گیرد، چیدمان بقیه مبلمان شما بسیار آسان تر خواهد شد.

نکته حرفه ای: تخت را به صورت ردیفی در مقابل یک دیوار در طرف مقابل درب قرار دهید. یا اگر هنوز فضای بیشتری دارید، آن را در مرکز نمایان‌ترین دیوار قرار دهید. مطمئن شوید که در کنار تخت، فضای کافی برای بلند شدن و ورود به آن دارید.

۳- فضای لباس خود را بهینه کنید.

چیز بعدی که باید به داخل اتاق رفت، کمد است. اگر هنوز جا دارید، کمد خود را در کمد قرار دهید. شما فضای بیشتری برای بقیه وسایل خود خواهید داشت و همه لباس های شما در یک منطقه قرار می گیرند.

نکته حرفه ای: به خاطر داشته باشید که بین کمد با محل رفت و آمد خودتان فاصله کافی داشته باشید تا بتوانید همه کشوها و درها را باز کنید.

۴- اجازه دهید مبلمان کوچکتر داخل شوند.

هنگامی که جای همه چیز مشخص شد، اکنون وقت آن است که روی وسایل کوچکتر مانند صندلی و میز تمرکز کنید.

۵-در اتاق تان راه بروید.

وقتی همه چیز حل شد، سعی کنید در اتاق حرکت کنید. برای مثال سعی کنید به رختخواب بروید و بلند شوید. همچنین ممکن است سعی کنید کشوها و کمدها را باز کنید و حتی روی صندلی میز خود بنشینید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام حرکت به چیزی برخورد نکنید. اگر این کار را انجام می دهید، ممکن است لازم باشد مبلمان را دوباره مرتب کنید تا حرکت راحت تری در اطراف اتاق داشته باشید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “دکور چشم نواز خانه کندال جنر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ایده های چیدمان اتاق خواب های کوچک برای به حداکثر رساندن فضا

اکنون که روش‌های جا دادن مبلمان را توضیح داده‌ایم، بعدی این است که چیدمان مناسب برای اتاق خواب کوچک خود پیدا کنید.

در زیر چند ایده محبوب چیدمان برای به حداکثر رساندن فضا وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها توجه کنید:

۱-چیدمان L شکل

چیدمان L شکل چیدمانی است که در آن مبلمان در امتداد دو دیوار یک اتاق خواب مربع قرار می گیرند. این نوع چیدمان اتاق خواب کوچک، گوشه ای دنج برای ساکنین ایجاد می کند تا از آن لذت ببرند.

۲- طرح طولانی

چیدمان بلند ترتیبی است که در آن تخت و میز در یک ردیف در امتداد یک دیوار قرار گرفته اند. این چیدمان اتاق خواب کوچک کمک می کند تا فضای خواب و محل کار به وضوح مشخص شود.

۳-انتخاب درست برای رنگ اتاق خواب

یکی از رنگ‌های مورد علاقه هنگام رنگ آمیزی اتاق خواب کوچک، رنگ سفید است. همانطور که اعتقاد بر این است که رنگ سفید باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. اگرچه این می تواند درست باشد، اما سفیدی روشن می تواند هر اتاق خوابی را سرد کند.

اگر می خواهید، کمی کاغذ دیواری روی دیوار اتاق خود نیز اضافه کنید تا آن را روشن تر کند. به یاد داشته باشید که از الگوهای در مقیاس بزرگ استفاده کنید و آن را روی یک دیوار کانونی قرار دهید، مانند دیوار سر تخت. فراموش نکنید که رنگ ها را با ملافه های خود نیز هماهنگ کنید!

برای انتخاب رنگ، در اینجا چند رنگ مختلف وجود دارد که می توانید برای اتاق خواب خود استفاده کنید!

 رنگ های عمیق

رنگ های عمیق در اتاق خواب های کوچک می توانند اندازه فضا را استتار کنند. مبلمان، پرده ها و لوازم جانبی نیز باید مکمل آن رنگ دیوار باشند. همچنین می‌توانید سایه‌های متفاوتی از همان رنگ را در تزئینات، کف، فرش و پنجره‌های خود بپوشانید.

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید که از رنگ هایی استفاده کنید که به شما احساس راحتی و آرامش می دهند.

 رنگ های زمین و خنثی

رنگ های زمینی و رنگ های طبیعی برای اتاق خواب های کوچک معمولا برای افزایش احساس فضا ترجیح داده می شوند. رنگ‌های خنثی در واقع می‌توانند دیوار را از نظر بصری به پس‌زمینه تبدیل کنند. همچنین توجه به لوازم جانبی اتاق را جلب می کند.

رنگ های ملایم

رنگ‌های ملایم مانند کرم، کره و عاج انتخاب‌های ایده‌آلی برای بزرگ‌تر کردن اتاق هستند، اما نه خیلی سرد. می توانید سایه های مکمل سفید یا برخی دیگر از رنگ های مورد علاقه خود را لایه لایه کنید.

نکته حرفه ای: برای سقف خود به رنگ سفید بچسبید زیرا باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد و احساس تنگی را به همراه داشته باشد.

در پایان این مقاله برای شما تصاویری از چیدمان های استاندارد و صحیح برای اتاق خواب های کوچک را آورده ایم تا به شما برای چیدمان اتاقتان ایده های خوبی را ارائه دهد.

چیدمان اتاق خواب کوچک
چیدمان اتاق خواب 
دکور اتاق خواب کوچک
دکور اتاق خواب کوچک
اتاق خواب کوچک
اتاق خواب کوچک
دکور اتاق خواب
دکور اتاق خواب
دکور اتاق خواب 2022
دکور اتاق خواب ۲۰۲۲
چیدمان اتاق خواب 2022
چیدمان اتاق خواب ۲۰۲۲
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.