چیدمان یلدایی منزل

چیدمان یلدایی منزل

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چیدمان یلدایی منزل” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فوت‌و‌فن‌های چیدمان سفره شب‌یلدا که فضایی شاد‌ و با نشاط در خانواده ایجاد کند

سال‌های پیش در شب یلدا، خانه مادر بزرگ و پدربزرگ بسیار شلوغ و پر مهر بود و شبی به یادماندنی برای همه؛ از چیدمان میز و خاطره گفتن بزرگ ترها تا خوردن خوراکی‌های خوشمزه و بازی‌های دورهمی، همه دلنشین و خاطره‌انگیز بود.

اما امسال که به دلیل شرایط کرونا نمی‌توانیم دور هم جمع شویم، دلیل نمی‌شود که چیدمان یلدایی، بازی‌ها و کارهای سال قبل را نداشته باشیم.

کرسی گذاشتن|

اگر پای صحبت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نشسته باشید این داستان را خیلی شنیده‌اید که از قدیم تا به امروز شب یلدا با کرسی خوش بوده است.

پس بیایید امسال این ایده خاص و شیرین را تجربه کنید. یک میز چوبی و یک عدد بخاری برقی تهیه کنید. میز را در جای مد نظر که وسط خانه گزینه بسیار خوبی است، قرار دهید.

بخاری برقی را در زیر میز روشن کنید و یک ملافه سنگین روی آن بیندازید.

دقت داشته باشید که جنس رویه میز شیشه‌ای نباشد.

کار شما تمام شد و کرسی آماده استفاده است.

انتخاب رومیزی|

یلدا همیشه یادآور هندوانه و انار است. پس قرمز رنگ خوبی برای این شب خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم برای رومیزی‌ها، دستمال سفره و دیگر تزیینات منزل حتما از رنگ قرمز استفاده کنید.

شمعدان لاله|

اگر در خانه‌تان شمعدان‌های لاله‌ قدیمی دارید حتما آن ها را به دکور شب یلدا اضافه کنید، این شمعدان ‌ها معمولا پایه‌ای بلند از جنس سنگ ‌مرمر دارند و همچنین به جاشمعی‌های بلورین به رنگ‌های صورتی، یاسی یا ارغوانی مزین هستند. در کنار قرآن و کتاب‌های حافظ و شاهنامه که حتما بر سر میز جایگاه خاصی دارند، بهتر است گل‌های یاس و نرگس را در چند گلدان و در اطراف کتاب‌ها قرار دهید. با روشن کردن شمع می‌توانیم نور و گرما را به خانه و خانواده خود هدیه دهیم.

ظروف قدیمی|

حالا وقت آن رسیده است که سراغ ظرف‌های مسی و قدیمی بروید و آجیل و میوه و شیرینی خود را در این ظرف‌ها بچینید. این کار جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می بخشد و شبی به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر ظروف مسی، استفاده از ظرف‌های گلی و سفالی هم می‌تواند ایده‌ خوبی باشد.

یلدا در فضایی مدرن

رومیزی‌ها|

اگر می‌خواهید شب یلدا را به صورت مدرن و در فضایی هماهنگ با خانه‌تان برگزار کنید، از انواع ترمه‌ها و رومیزی‌های حریر و ابریشمی به سلیقه‌ خودتان استفاده کنید. رومیزی‌ها را در وسط میز ناهارخوری یا میزهای کوچک‌تر پهن کنید و به آرامی با دست قسمت‌هایی از رومیزی را چروک دهید و برآمده کنید.

ظروف کریستال|

وسایل مورد نیاز و تزیین شده و خوراکی‌هایی را که آماده کرده‌اید در ظرف‌های سیلور یا کریستال قرار دهید و در فاصله‌های برآمدگی‌های سفره بچینید.

گل خشک|

می‌توانید بین چروک‌های رومیزی، گل‌های تازه یا گل‌های خشک معطر قرار دهید.

شمعدان|

می‌توانید شمعدان‌های سیلور یا شمعدان‌های مدرن چند شاخه را تزیین کنید، چرا که با این کار نور و روشنایی دو چندان را در این شب ایجاد خواهید کرد.

ریسه|

برای رویایی کردن این شب تیره و طولانی می‌توانید از ریسه‌های رنگی کمک بگیرید. پس با چراغ‌های رنگی و ریسه‌های مدل‌دار، روشنایی را مهمان خانه‌های گرم و صمیمی خود کنید. ریسه‌ها را می‌توانید کنار مجسمه‌ها یا در کنار گلدان و روی میزها قرار دهید.

نویسنده : مارال مرادی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.