چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟

چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کشف چگونگی خلاص شدن از شر بوی پخت و پز می تواند مشکل باشد ، زیرا این امر واقعاً به آنچه در ماهیتابه ، قابلمه یا فر وجود دارد بستگی دارد.خوشبختانه برای شما ، ما برخی از روشهای آزمایش شده و ایده های آسان را داریم که بوی ماندگار مواد غذایی را برای همیشه از بین می برد و آشپزخانه شما را خوشبو میکند.

چگونه از شر بوی پخت و پز خلاص شویم:

۱- مقداری هوا به داخل آشپزخانه وارد کنید

ممکن است واضح به نظر برسد ، اما باز کردن پنجره ساده ترین راه برای از بین بردن بوی آشپزخانه است. انجام آن قبل از شروع پخت و پز – به جای اولین بویی که متوجه آن می شوید – می تواند کمک کند ، زیرا هوای تازه از قبل در گردش است.

۲- بوهای غذایی را با بی کربنات سودا از بین ببرید

آیا کاری از بی کربنات سودا وجود دارد – معروف به جوش شیرین – که نمی تواند انجام دهد؟ ما دوست داریم که از جوش شیرین برای تمیز کردن استفاده کنیم ، اما آیا می دانید که این یک بوی خوشبو کننده طبیعی نیز است؟ به راحتی می توانید یک کاسه حاوی چند قاشق غذاخوری بی کربنات نوشابه را در مجاورت فضای پخت و پز کنار بگذارید و همه آن بوهای شدید را خیس کند.

با مخلوط کردن چند قاشق غذاخوری جوش شیرین با مقداری آب و چند قطره از روغن ضروری مثل روغن اسطوخدوس یا روغن آرگان مورد علاقه خود و قرار دادن آن روی اجاق گاز ، می توانید یک قدم جلو بروید و خوشبو کننده DIY خود را تهیه کنید. نکته برتر: بی کربنات نوشابه همچنین می تواند بوها را در جاهایی مانند مایکروویو از بین ببرد – فقط دو قاشق غذاخوری بی کربن را با یک فنجان آب مخلوط کرده و بدون ظروف در یک ظرف سالم برای مایکروویو قرار دهید. آن را به مدت ۴-۳ دقیقه با سرعت بالا اجرا کنید و سپس به سادگی پاک کنید.

۳- خنثی سازی بوهای سمج با قهوه

آیا برخی از زمینه ها را که کمی بیش از حد برای تولید آن گذشته است؟ یک کاسه کوچک از محتویات قهوه درست نشده در نزدیکی مناطق پخت و پز قرار دهید و آنها به خنثی کردن بوی شدید کمک می کنند.

۴- با جوشاندن لیمو از شر بوی پخت خلاص شوید

یکی دیگر از قهرمانان تمیز کردن آشپزخانه DIY ، لیموها را می توان برای انواع تمیز کردن آشپزخانه استفاده کرد ، اما عطر مرکبات تازه آنها برای پاکسازی هوا پس از یک جلسه پخت و پز عالی است.

اگر از لیمو در پخت و پز خود استفاده کرده اید ، این می تواند یک روش عالی برای استفاده از بقایای مانده باشد: فقط یک لیمو یا نصف یک چهارم آن را درون قابلمه آب جوش بریزید و کم کم دم بکشید. برای از بین بردن بیشتر بو ، ابتدا یک قاشق غذاخوری بی کربنات نوشابه به مخلوط اضافه کنید. لیموها در از بین بردن بوی شدید غذا از دستان شما نیز عالی هستند – فقط مقداری آب را روی دستان خود فشار دهید ، دستان را مالش دهید و بشویید.

چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟
چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟

۵- از سیب زمینی برای جذب بوی بد استفاده کنید

سیب زمینی نه تنها طعم عالی دارد ، بلکه به طور طبیعی جاذب است و بنابراین می تواند به عنوان پاک کننده بوی کاملاً آشپزخانه عمل کند. سعی کنید سیب زمینی های خرد شده با نمک دریا را روی قابلمه ها و قابلمه ها قرار دهید ، به مدت دو ساعت بگذارید بوی نامطبوع بگیرد.

۶- شمع سرآشپز (یا هر شمع) روشن کنید

یک روش عالی برای از بین بردن بوها بدون معرفی بوهای جدید ، سوختن شمع یک آشپز است. اگر به طور خاص برای از بین بردن بوی غذا طراحی شده باشد ، اگر آن را قبل از شروع پخت و پز روشن کنید ، می تواند بوی تجمع را بطور جدی کاهش دهد.

متناوباً ، پس از اتمام پخت و پز می توانید شمع های معطر را به طور منظم بسوزانید – مرکبات ، گیاهان دارویی (فکر کنید نعناع) و رایحه های تمیز همه در فضاهای آشپزخانه عالی عمل می کنند.

چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟
چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟

۷- چگونگی از بین بردن بوی آشپزخانه با استفاده از سینک ، استاد شوید

گاهی اوقات ،بو از آنچه در آشپزخانه است نیست ، بلکه آنچه در سینک ظرفشویی ریخته شده است ، این مشکل است. اگر سینک ظرفشویی شما بوی نامطبوع ساطع می کند ، مقداری آب را در کتری بجوشانید و آن را مستقیماً در سینک ظرفشویی بریزید. تعجب خواهید کرد که این اغلب مواردی است که برای تمیز کردن مواد بد بو در لوله ها لازم است.

همچنین میتوانید ۲-۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در سینک ریخته و به دنبال آن دو فنجان سرکه بریزید. واکنش شیمیایی حاصل باعث حباب زدن همه آن می شود.

۸- بوی ماهی

احتمال وجود بوی نامطبوع ماهی می تواند ایده پخت ماهی به طور کامل را از شما دور کند. اما چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش بو ایجاد کنید. ساده ترین آن این است که اطمینان حاصل کنید ماهی شما تازه است – ماهی باید بوی دریا داشته باشد و نه چیز دیگری.

۹-یخچال خود را تازه تهیه کنید

اگر مقداری از غذای باقیمانده را نگه داشته اید یا مدتی است که آن را تمیز نکرده اید ، احساس تعجب هنگام باز کردن درب یخچال می تواند بسیار ناخوشایند باشد. اما ترس نداشته باشید: به چند روش می توانید بوی طبیعی یخچال را از بین ببرید.

سعی کنید چند گلوله پنبه را در عصاره وانیل خیس کرده و در ظرف یا ظرف داخل یخچال بگذارید. همچنین یک لیمو را نصف کنید ، آن را به مدت چند روز در یک ظرف قرار دهید و به عنوان یک جاذب عالی برای بوی یخچال عمل کند. علاوه بر اینکه به طور منظم به یخچال خود تمیز می کنید ، نشت مواد غذایی تازه نیز باید بلافاصله از بین بروند.

چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟
چگونه آشپزخانه را خوشبو کنیم؟

دستور العمل ما برای تمیز کردن همه منظوره:

½ فنجان سرکه

½ فنجان آب

۱ قاشق چایخوری آب لیمو

۵-۷ قطره روغن اساسی(روغن هایی که خوشبو هستند استفاده شود مثل روغن آرگان)

دستورالعمل ما برای تمیز کردن شیشه و آینه:

½ فنجان سرکه

½ فنجان آب

دستور العمل ما برای مبلمان:

۲ فنجان آب

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری سرکه

چه جاهایی می توانید از سرکه در خانه خود استفاده کنید:

چه سرکه سفید را با آب رقیق کنید و چه آن را با جوش شیرین مخلوط کنید ، در هنگام تمیز کردن خانه چندین استفاده از سرکه وجود دارد:

سرکه سفید و جوش شیرین را می توان روی دوغاب و کاشی پاشید تا پاک شود.

از سرکه و آب گرم می توان برای تمیز کردن و درخشش ظروف شیشه ای ، ظروف استیل ضد زنگ ، ظروف آشپزی و موارد دیگر استفاده کرد.

برای نرم شدن پارچه ها ، روشن شدن رنگ ها و خنثی کردن بوها ، یک فنجان سرکه به لباسشویی خود در کنار مواد شوینده معمول و نرم کننده پارچه اضافه کنید.

پارچه ای را در سرکه خیس کنید و از آن برای از بین بردن مانده چسب پس از برداشتن برچسب ها استفاده کنید.

½ فنجان سرکه سفید و ½ فنجان آب به مدت ۲-۳ دقیقه برای تمیز کردن و از بین بردن بوهای مایکروویو .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.