چه نوع شوینده‌ای برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین شوینده برای ماشین ظرفشویی یکی از اقدامات بسیار مهم برای شستشوی تمیز ظروف و جلوگیری از آسیب وارد شدن به قطعات داخلی دستگاه می باشد. به دلیل تنوع زیاد در انواع مواد شوینده ماشین های ظرفشویی، ابهاماتی در انتخاب آنها برای برخی از افراد وجود دارد. دقت داشته باشید که مواد شوینده ماشین های ظرفشویی از نظر قدرت تمیز کنندگی، لکه بری، جرم گیری و جلادهندگی و قیمت تفاوت دارند. به همین دلیل لازم است بر اساس شرایط و تعداد ظروف و نوع آلودگی های آنها در نهایت پودر، قرص یا ژل ماشین ظرفشویی را انتخاب کرد. در ادامه به طور کامل ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک از انواع مواد شوینده ماشین های ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین نوع شوینده ماشین ظرفشویی

انواع شوینده برای ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از جمله لوازم خانگی بسیار کاربردی می باشد که در مدل ها و ظرفیت های مختلف توسط برندهای ایرانی و خارجی تولید میشوند. علیرغم تفاوت هایی که در قابلیت های ماشین های ظرفشویی مختلف وجود دارد، نوع مواد شوینده مورد استفاده در آنها شبیه به هم است. به طوریکه بهترین شوینده برای ماشین ظرفشویی بکو با سامسونگ و ال جی و غیره تفاوتی ندارد. در حالت کلی انواع شوینده برای ماشین ظرفشویی را می توان به سه گروه قرص، ژل و پودر تقسیم بندی کرد که تفاوت های چشمگیری از نظر مزایا و معایب دارند.

با انتخاب شوینده مناسب بدون شک نیاز کمتری به خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی خواهید داشت. چون برخی از این مواد شوینده منجر به تشکیل رسوب های ضخیم در بخش های مختلف دستگاه شده و قدرت تمیز کنندگی را کاهش می دهند. از بهترین انواع شوینده برای ماشین ظرفشویی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

قرص ماشین ظرفشویی؛ بهترین و گران ترین شوینده

به جرات می توان گفت، قرص ظرفشویی از بهترین انتخاب ها برای انواع ماشین های ظرفشویی می باشد. چون این قرص ها علاوه بر ترکیبات شوینده، حاوی جلادهنده نیز می باشند و مصرف نمک نیز با آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. قرص های ماشین ظرفشویی دارای سه نوع همه کاره، کوانتوم و معمولی می باشند که بهترین نوع آنها قرص های همه کاره هستند. این قرص ها علاوه بر شستشوی ظروف و از بین بردن لکه چربی و غیر روغنی به عنوان جلادهنده نیز عمل می کنند.

قرص ماشین ظرفشویی که دارای ابعاد کوچکی می باشد، براحتی درون محفظه خود قرار گرفته و با دوز مشخص و ثابت در مراحل شستشو وارد مخزن میشود. با مرور مطالب آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی متوجه خواهید شد که رسوب های تشکیل شده در محفظه مواد شوینده دستگاه تا چه اندازه می تواند به سایر قطعات آسیب وارد کند. خوشبختانه برخلاف پودرهای شوینده، قرص مانع از تشکیل رسوب در محفظه خواهد شد.

بهترین نوع شوینده ماشین ظرفشویی

مزایا قرص ماشین ظرفشویی

همان طور که اشاره شد، قرص بهترین نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی محسوب میشود. چون در این نوع شوینده مزایای متعددی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قرص ظرفشویی حاوی مواد جلادهنده می باشد. لذا علاوه بر شستشو، منجر به درخشش و جلا در آنها خواهد شد.
  • قرص های ماشین ظرفشویی به طور همزمان می توانند نقش جرم گیر و رسوب زدا را ایفا کنند
  • تنوع در رایحه این قرص ها بسیار زیاد است
  • قدرت شویندگی و از بین بردن لکه های روغنی و غیر روغنی در آنها زیاد است.

معایب قرص ماشین ظرفشویی

علیرغم مزایای متعددی که قرص ماشین ظرفشویی به همراه دارد، برخی نقاط ضعف نیز در آن به چشم میخورد. به عنوان مثال، قیمت این نوع شوینده بالا بوده و برای از بین بردن رسوبات معدنی آب بیشتری برای مرحله آبکشی ظروف با این نوع شوینده مصرف میشود. همچنین دقت داشته باشید که دوز این مواد شوینده ثابت بوده و اگر تعداد ظروف کم یا زیاد میشوند، بهتر است از ژل یا پودر استفاده کنید.

پودر ماشین ظرفشویی؛ ارزان ترین شوینده

از دیگر مواردی که می توان در لیست بهترین نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی قرار داد، پودر ظرفشویی است. این نوع شوینده همان طور که از نامش مشخص است، شکل پودر داشته و دارای مواد ساینده هستند. مواد ساینده موجود در پودرهای ظرفشویی در حین از بین بردن لک های ضخیم روی ظروف ممکن است به شیشه و کریستال ها آسیب وارد کنند. اما قیمت ارزان و قابلیت کنترل مقدار مصرف آنها باعث شده است تا کاربرد زیادی پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع مواد شوینده به مرور در حال جایگزین شدن با قرص و ژل هستند.

مزایا پودر ماشین ظرفشویی

از مهم ترین مزایای پودر ماشین ظرفشویی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان نسبت به سایر انواع شوینده ماشین ظرفشویی
  • قابلیت انعطاف بیشتر برای مصرف در هر دوز
  • قدرت سایندگی بالا

معایب پودر ماشین ظرفشویی

معایب پودرهای ظرفشویی نیز عبارتند از:

  • ایجاد خراشیدگی روی ظروف شیشه ای و کریستالی
  • همزمان با پودر باید از نمک و مواد جلادهنده نیز استفاده شود
  • احتمال خیس شدن پودر درون محفظه و ایجاد رسوب در آنها

ژل ماشین ظرفشویی؛ پرطرفدارترین شوینده ظرفشویی

در چند سال اخیر ژل ظرفشویی به شدت مورد توجه قرار گرفته و به دلیل مزایای متعدد به یکی از بهترین انواع شوینده ماشین ظرفشویی تبدیل شده است. از مهم ترین مزایای این نوع مواد شوینده می توان به قابل کنترل بودن دوز ورودی آنها به مخزن در طی مراحل شستشو اشاره کرد. علاوه براین، این مواد قدرت تمیزکنندگی بسیار بالایی داشته و هیچگونه خراش و خط روی بدنه ظروف شیشه ای و کریستالی ایجاد نمی کنند.

ژل ماشین ظرفشویی؛ پرطرفدارترین شوینده ظرفشویی

بهترین ترکیبات جانبی شوینده ماشین ظرفشویی

در شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی، علاوه بر قدرت تمیزکنندگی و از بین بردن لکه های چربی لازم است به جرم گیری و از بین بردن رسوبات نیز توجه شود. عدم توجه به این مساله مهم منجر به ایجاد جرم و رسوب و بوی بسیار بد و زننده در دستگاه خواهد شد. برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی، لازم است از مواد جانبی در کنار مواد شوینده استفاده شود که عبارتند از:

  • جلادهنده ماشین ظرفشویی: مواد جلادهنده بعد از اتمام فرآیند شستشو و در حین آبکشی مورد استفاده قرار میگیرند. این مواد باعث میشود لکه های سفید روی ظروف شیشه ای و استیل و غیره ایجاد نشود و ظروف بسیار شفاف و درخشان شوند.
  • جرم گیر ماشین ظرفشویی: مواد جرم گیر برای از بین بدن رسوب های تشکیل شده در فیلتر تخلیه، محفظه داخلی دستگاه، سبد و بازوهای آبفشان و غیره استفاده میشوند. این مواد جرم های تشکیل شده در محفظه پودر و مواد شوینده را نیز تمیز می کنند.
  • نمک ماشین ظرفشویی: املاح موجود در آب منجر به افزایش درجه سختی آن شده و در نهایت لک های سفید را روی ظروف ایجاد می کنند. به جز قرص ماشین ظرفشویی، در کنار ژل و پودر باید از این نمک ها استفاده شود. نمک نقش احیا کننده رزین های درون ماشین ظرفشویی را ایفا می کنند و قدرت کاهش درجه سختی آب را تا حد مطلوبی می توانند افزایش دهند.

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، بهترین نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی قرص های ۳ کاره، کوانتوم و معمولی می باشند که همگی دارای قیمت بالایی هستند. علاوه براین، ژل ها نیز می توانند تا حد مطلوبی در شستشوی ایده آل موثر عمل نمایند. اما اگر به دنبال ارزان ترین مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی هستید، پودرها می توانند انتخاب خوبی باشند. علاوه براین مواد شوینده، بهتر است از مواد جلادهنده، نمک و جرم گیرها نیز به صورت دوره ای برای افزایش کارایی ظرفشویی و تمیزی بیشتر ظروف استفاده شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.