امیران نما از افزایش قیمت آجر لفتون در سال ۱۴۰۲ خبر می‌دهد

همیشه یکی از دغدغه‌های ساختمان سازها، افزایش قیمت مصالح ساختمانی همچون آجر لفتون بوده است و همچنان این دغدغه وجود دارد؛ در سال‌های پیش قیمت مصالح ساختمانی به شکل قابل توجه‌ای افزایش داشته و انواع آجر مانند آجر لفتون، آجر سفال، آجر رسی و غیره از این قائله مستثنا نیستند.

روندی که علاوه‌بر سال‌های پیشین، در اواخر سال جاری و در سال جدید نیز پیش بینی می‌شود که ادامه دار باشد، در این بین قیمت آجر لفتون زرد و قرمز نیز که در انواع مختلف ۳ طرف نما و ۴ طرف نما نیز شناخته می‌شوند به دلیل کاربرد فراوان در ساختمان سازی و اهمیت بالای آن دچار نوسانات قیمتی شده است که معمالات و معادلات اقتصادی را درگیر تغییرات می‌کند.

با ما همراه باشید تا از عوامل موثر بر تغییر قیمت آجر لفتون نما و نحوه پیش بینی قیمت آجر مهندسی یا ۱۰ سوراخ را با هم بررسی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و نسبت به انتخاب خود نوع آجر سوراخ‌دار را خریداری نمایید.

قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت آجر لفتون

در سال‌ها و ماه‌های اخیر، قیمت ارز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران در تورم و قیمت همه‌ي اقلام و مصالح ساختمانی، افزایش یافته است. روندی که سبب افزایش قیمت آجر لفتون به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی نیز شده است. با توجه به رفتار این عنصر تاثیرگذار در ماه‌های گذشته و نیز پیش‌بینی‌هایی که از رفتار آن در سال آینده شده، به‌نظر نمی‌رسد که این روند صعودی، قصد توقف داشته باشد.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، کارشناسان معتقد هستند که قیمت دلار در سال آینده قطعا از ۳۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود. بسیاری نیز کانال ۴۰ هزار تومانی را برای این ارز محتمل و یا قطعی می‌دانند. این در حالی است که حداقل در نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۱، قیمت دلار عمدتا زیر ۳۰ هزار تومان بود و قیمت بیشتر مصالح ساختمانی نیز براساس آن بسته شد. با توجه به روند قیمت دلار حتی بسیاری از شرکت‌ها از افزایش قیمت محصولات خود پیش از پایان سال خبر می‌دهند.

هزینه های تولید و تاثیر آن بر قیمت آجر لفتون

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های تولید کارخانه‌های آجرسازی و آجرپزی، هزینه‌ی نیروی انسانی است. با افزایش قیمت ارز و تورم، این هزینه نیز افزایش می‌یابد. اتفاقی که هرساله نمود آن را در تصمیم دولت برای افزایش حداقل حقوق و دستمزد کارگران می‌بینیم. قطعا در سال آینده نیز چنین روندی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کارشناسان از احتمال افزایش حداقل ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد خبر می‌دهند. تولیدکننده‌ها نیز به ناچار این هزینه را از محل افزایش قیمت محصولاتشان جبران می‌کنند.

عکس بسته بندی آجر لفتون 4 طرف نما بروی پالت از روبرو
عکس بسته بندی آجر لفتون ۴ طرف نما بروی پالت از روبرو

دیگر هزینه‌های تولید نیز قطعا با فرارسیدن سال جدید افزایش می‌یابند. هزینه‌ی انرژی، مالیات و تعمیر و نگهداری از دستگاه‌ها ازجمله این هزینه‌ها هستند. اما یکی از هزینه‌هایی که از هم‌اکنون نیز به‌نظر می‌رسد باعث افزایش زودهنگام قیمت انواع آجر ازجمله آجر لفتون شود، هزینه‌ی گاز است. به‌طورکلی با آغاز فصل زمستان، قیمت این حامل انرژي به‌ویژه برای مصارف صنعتی افزایش می‌یابد. مسئله‌ای که شاید با توجه به برودت شدیدتر دمای هوای امسال نسبت به سال‌های گذشته، جدی‌تر باشد.

قیمت سوخت و تاثیر آن بر قیمت آجر

یکی از هزینه‌های مهم که در قیمت مصرف‌کننده‌ی همه‌ی محصولات نقش جدی دارد، قیمت سوخت است. قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر اشکال سوخت خودروهای حمل‌و‌نقل کالا، نقش مهمی در این زمینه دارند. معمولا بلافاصله پس از افزایش آنها فارغ از اینکه در چه مقطعی از سال هستیم یا وضعیت دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها چگونه است، قیمت همه‌ی محصولات در کشور افزایش می‌یابد.

بسیاری از پیش‌بینی‌ها و حتی صحبت‌هایی که از جانب مسئولان دولتی شده، حاکی از احتمال افزایش قیمت بنزین در ماه‌های آینده است. جدا از اینکه این پیش‌بینی‌ها تا چه‌اندازه درست هستند، همین گمانه‌زنی‌ها خود سبب ایجاد انتظار افزایش قیمت بنزین و اقدامات پیش‌گیرانه‌ی تولیدکننده‌ها برای جلوگیری از ضرر می‌شود. علاوه بر این، پخش‌کننده‌های مصالح ساختمانی، ازجمله آجر لفتون نیز نقش مهمی در تعیین قیمت این محصول دارند. آنها معمول به‌شدت تحت تاثیر افزایش قیمت سوخت یا بار روانی ناشی از احتمال این اتفاق بوده و معمولا زودتر از آنچه انتظار می‌رود قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

همچنین جهت مشاهده لیست قیمت آجر در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ می‌توانید به صفحه قیمت آجر امیران نما مراجعه نمایید و یا از طریق متن “قیمت خرید آجر” به این صفحه ورود بزنید.

شروع فصل گرما و تاثیر آن بر قیمت آجر سفال و لفتون و غیره

فارغ از همه‌ی عوامل بررسی‌شده در قسمت‌های قبلی، به‌طور طبیعی هرساله با شروع فصل گرما ساخت‌وساز رونق بیشتری می‌گیرد. رونقی که سبب افزایش تقاضا برای مصالح و درنهایت افزایش قیمت آنها می‌شود. هم‌اکنون که در فصل زمستان به سر می‌بریم، قیمت مصالح ازجمله آجر سفال و لفتون، آرامشی نسبی پیدا کرده است. آرامشی که عمدتا ناشی از کاهش رونق ساخت‌و‌ساز در این فصل و درنتیجه کاهش تقاضا برای این محصول است. بنابراین انتظار می‌رود که به‌ویژه در ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش قیمت آجر لفتون باشیم.

خرید از امیران نما راه حلی برای مقابله با افزایش قیمت آجر لفتون

همانند بسیاری از تولیدکننده‌های آجر و آجر لفتون در کشور، امیران نما نیز افزایش قیمت محصولات خود در ماه‌های آینده خبر داده است. این شرکت، تولیدکننده‌ی برتر انواع آجر در کشور ماست و تقریبا بزرگترین خط تولید این محصول در ایران را در دو کارخانه‌ی خود در اختیار دارد.

شعار برند امیران نما که تولید کننده انواع آجر در ابعاد مختلف است، امیران برازنده معماران ایران است.
شعار برند امیران نما که تولید کننده انواع آجر در ابعاد مختلف است، امیران برازنده معماران ایران است.

قیمت محصولات امیران نما به‌دلیل استفاده‌ی این شرکت از فرآیندهای تولید با ضایعات بسیار اندک، قدرت تولید بالا، صادرات به کشورهای دیگر و نیز استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و سریع در تولید، همواره نسبت به دیگر تولیدکننده‌های آجر در کشور ما مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده است. این در حالی است که کیفیت محصولات امیران نما، دست کمی از کیفیت تولیدات کشورهای صنعتی پیشرفته ندارد.

با توجه به همه‌ی توضیحات ارائه‌شده، یکی از بهترین راه‌کارهای مقابله با افزایش قیمت آجر لفتون در سال آینده برای سازنده‌ها، خرید این محصول از هم‌اکنون از یک تولیدکننده‌ی برتر، مانند امیران نماست. در زمان حاضر، قطعا قیمت آجر لفتون این شرکت از هر زمان دیگری در آینده‌ی نزدیک، ارزان‌تر است.

سخن آخر

آجر لفتون یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است که قیمت آن همواره نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها و سود و زیان سازنده‌ها داشته است. تمامی شواهد موجود، حاکی از افزایش قیمت این محصول در ماه‌های آینده هستند. این موضوع به تایید تولیدکننده‌های برتر آجر نیز رسیده است. این در حالی است که با رسیدن فصل سرما، قیمت مصالح ساختمانی ثبات بیشتری پیدا کرده و بنابراین، توصیه می‌شود نیاز پروژه‌ی خود به آجر لفتون را پیش از افزایش قریب‌الوقوع قیمت آن با خرید از تولیدکننده‌ای برتر، مانند امیران نما تامین کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.