چطور بین شغل و خانواده مان تعادل برقرار کنیم ؟

چطور بین شغل و خانواده مان تعادل برقرار کنیم ؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چطور بین شغل و خانواده مان تعادل برقرار کنیم ؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در قرن ۲۱ و در این روزگار شلوغ و پر هرج و مرج شاید یکی از سختترین کارها حفظ تعادل بین کار و خانواده باشد .اینکه انقدر سرگرم کار نشویم که از خانواده مان غافل شویم و خدایی نکرده زندگی خانوادگی مان به سردی اداره شود و صمیمیت آن از بین رود کار هر کسی نیست.

البته امیدوارم شما با خواندن این مقاله بتوانید بهترین تعادل را بین شغلتان و خانواده تان برقرار کنید .

چطور بین شغل و خانواده مان تعادل برقرار کنیم ؟
چطور بین شغل و خانواده مان تعادل برقرار کنیم ؟

چند نکته اساسی برای حفظ تعادل بین شغل و خانواده :

۱٫ اولویت های های زندگی تان را بررسی کنید

وقتی شما در هر برهه از رنگی مثلا هر ۶ ماه یکبار با بررسی کردن اولویت های اساسی زندگی تان آنها را شناسایی کنید میتوانید راحتتر برای ساعات کاری خود برنامه ریزی کنید.

مثلا شما باید تا ۶ ماه آتی خانه تان را عوض کنید این نیاز به کار بیشتر و پس انداز کردن بیشتر دارد .حالا برنامه تان را کمی تغییر دهید ساعات کاری تان را بیشتر کنید اما کیفیت زمانهایی که در جمع خانواده حضور دارید را بالاتر ببرید.

۲٫استفاده از قانون ۸۰/۲۰

این قانون یعنی اینکه برای صرف وقت کمتر با بازدهی و نتیجه بهتر فقط کافی است شما روی ۲۰ درصد از کارهای روزانه تان تمرکز کنید و آنها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا ۸۰ درصد ماباقی کارها هم تحت تاثیر این ۲۰ درصد بهترین نتیجه ها را در پی داشته باشد .

این اصل که به اصل پارتو معروف است یعنی ۸۰ درصد از نتیجه ها به ۲۰ درصد از علل مربوط میشوند.از این قانون و ایده برای مرتب کردن برنامه کاری تان هم میتوانید به خوبی استفاده کنید.

۳٫اهدافتان را دقیق دنبال کنید

در بسیاری از مواقع زندگی ، اهدافی را تعیین می کنیم که خاص یا قابل زمانبندی نیستند.

این امر باعث می شود که در صورت موفقیت یا عدم موفقیت نتوانیم آن را مورد سنجش قرار دهیم.

در حقیقت ، یک نمونه عادی برای این موضوع این است که خانواده ها برای تربیت درست و موفق که آرزویشان است برنامه ریزی ندارند مثلا به اندازه کافی مطالعه نمیکنند و یا از مشاور استفاده نمکنند فقط آرزویشان این است که بهترین فرزند را داشته باشند و این یعنی هدف بدون برنامه ریزی .

ما می خواهیم که آنها “بزرگسالان موفقی” باشند اما چگونه موفقیت را میسنجیم؟

لیستی دقیق از مهارت های زندگی عملی که ما می خواهیم فرزندانمان قبل از جدایی از ما داشته باشند(قبل از دانشگاه و ازدواج ) را تهیه کنید و برایشان برنامه ریزی کنید ، تا شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشید.

۴٫برنامه ریزی برای کارهای روزمره

شما میتوانید یک برنامه هفتگی منظم تهیه کنید و کارهایتان را به ترتیب اولویت با زمانی مشخص در آن بنویسید.

مثلا شنبه روز خرید ،یکشنبه روز تفریح با بچه ها ،دوشنبه روز نظافت خانه ،سه شنبه روز شستشو لباس ها و ….

اینگونه شما هم برنامه زندگیتان سرو سامان دارد و هم برنامه شغلی تان.

۵٫هیچ وقت فراموش نکنید :اصل اول حفظ خانواده است

سعی کنید تا حد ممکن وعده های غذایی مثل ناهار و شام را در کنار خانواده میل کنید.

نشستن دور یک سفره و یا امروزی تر نشستن روی میز غذاخوری با اعضای خانواده تان به شما این شانس را میدهد که درباره مسائل روز با هم گفتگو گنید ،مشکلاتتان را بگویید و راه حل پیدا کنید ،لذت غذاخوردنتان بیشتر شود ، و در نتیجه همه اینها صمیمیت تان را افزایش دهید.

یادتان باشد وقتی آرامش کافی در محیط خانه و خانواده وجود داشته باشید به تبع آن موفقیت شغلی شما هم بیشتر میشود.

حفظ تعادل بین خانواده و شغل نیاز به دوراندیشی ،اقدام کردن و توجه به همه نکاتی دارد که شما در خانواده تان با آن روبه رو هستید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.