خوردن فلفل برای این افراد ممنوع!

خوردن فلفل برای این افراد ممنوع!

فلفل یکی از سبزیجات مورد علاقه در جهان است اما به علت تندی و طبع گرمی که دارد برای همه افراد توصیه نمی شود. توجه کنید که این افراد نباید فلفل بخورند.

مصرف فلفل در دوران سردرد

افرادی که سردرد دارند نباید فلفل بخورند. همچنین فلفل در بعضی دختران ایجاد سر درد می کند.

مصرف فلفل قرمز در قاعدگی

این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به شمار می آید.

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود . زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار می شوند و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

خوردن فلفل برای این افراد ممنوع!
نکاتی درباره عوارض مصرف فلفل

مصرف فلفل قر مز برای کودکان چندان توصیه نمی‌شود.
خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می کند و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را به خصوص در مصارف داخل تحمل کنند ،علاوه بر این اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم هستند بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .

اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند آثار ضد سرطانی خود را نشان دهد.

مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین دلیل به لاغر شدن کمک می‌کند اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

فلفل قرمز می تواند مری را تحریک کند و منجر به سوزش سر دل شود .

مصرف فلفل قرمز می تواند باعث ایجاد یک مشکل بزرگ برای افراد مبتلا به سندروم روده یا کسانی که از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند،شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.