روغن ضروری چیست؟

روغن ضروری چیست؟

تقریبا هیچ زنی وجود ندارد که سلامتی جسم و روحش برایش بی اهمیت باشد. همه زنان در سراسر دنیا به زیبایی و سلامت خود اهمیت می‌دهند، به پزشک مراجعه می کنند و برای سالم ماندن قرص و مکمل می‌خورند. در ادامه آثار معجزه‌آسای روغن‌های گیاهی برای سلامتی بدن را خواهیم گفت.

 

What is essential oil?
روغن پونه کوهی

پونه کوهی یک روغن ضدعفونی کننده است و بوییدن آن برای سلامت ریه‌ها موثر است. همچنین استفاده از آن در غذا به سلامت روده‌ها کمک می‌کند .اگر مثل اغلب زنان دارای سلولیت در نواحی ران، باسن و شکم هستید ماساژ با روغن پونه کوهی، می‌تواند به رفع این سلولیت‌ها کمک کند.

روغن کندر

روغن کندر سیستم ایمنی شما را قوی می‌کند و برای تسکین درد هم بسیار موثر است. همچنین از این روغن می‌توانید برای پاک سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

روغن استوقودوس

روغن استوقودوس بسیار آرامش‌دهنده و ضد افسردگی است و به بهبود خواب شما کمک می‌کند. اگر دچار بی‌خوابی هستید، مقداری از این روغن را روی مچ دست خود بمالید و بو کنید یا آن را در محیط خواب خود بسوزانید.

روغن ریشه زنجبیل

روغن ریشه زنجبیل به بهبود گردش خون کمک می‌کند و برای هضم غذا و نفخ هم بسیار موثر است. اگر در هضم غذا مشکل دارید حتما روغن ریشه زنجبیل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

نویسنده : مهساکسنوی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.