چرا هرگز نباید آب سرد بنوشید؟

آب سرد می تواند در تعدادی از فرآیندهای سالم بدن اختلال ایجاد کند و در واقع به روش های زیر برای سلامتی شما مضر باشد. در حالی که یک لیوان آب یخ می تواند به طرز باورنکردنی طراوت به نظر برسد، به نظر می رسد که دلایل متعددی وجود دارد که نوشیدن آب سرد می تواند مضر باشد و آب گرم بسیار مفیدتر است.

ضرر نوشیدن آب سرد

آب سرد مواد مغذی را از شما می گیرد:

دمای طبیعی بدن ۳۷ درجه سانتی گراد است. وقتی چیزی می نوشید که بسیار سرد است، بدن شما مجبور است مقدار زیادی انرژی برای تنظیم دمای مرکزی بدن خود صرف کند. این امر انرژی لازم برای هضم غذا و جذب مواد مغذی را از بین می برد.

ممکن است باعث گلودرد شود:

آب بسیار سرد ممکن است باعث ایجاد مخاط تنفسی شود و در نتیجه احتمال عفونت و گلودرد افزایش یابد.

این می تواند خطر ابتلا به سردرد را افزایش دهد:

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۱، زنانی که در سال گذشته میگرن را تجربه کرده بودند، دو برابر بیشتر با نوشیدن آب سرد سردرد ایجاد کردند.

آب سرد ممکن است حاوی یخ کثیف باشد:

اخیراً گزارش دادیم که یخ اغلب کثیف است و با باکتری و قارچ پوشیده شده است. این اغلب در مورد یخ شما در خانه صادق است

ضرر نوشیدن آب سرد

از طرف دیگر، در اینجا برخی از مزایای سلامتی شگفت انگیز نوشیدن آب گرم آورده شده است:

فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد

آب گرم باعث تسکین درد می شود

نوشیدن آب گرم یا داغ اثر تسکین دهنده ای روی عضلات شکم دارد. می تواند دردهای قاعدگی و شکم و همچنین اسپاسم عضلانی را تسکین دهد.
کاهش وزن شما را افزایش می دهد

با نوشیدن یک فنجان آب داغ اول صبح، می توانید متابولیسم خود را شروع کنید. آب گرم دمای بدن را افزایش می دهد و سرعت سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

نوشیدن آب گرم به دفع ترکیباتی از بدن کمک می کند که می توانند پیری را تسریع کنند. همچنین با کمک به ترمیم سلولی، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

رفع گرفتگی بینی و گلو

آب گرم یک درمان طبیعی فوق العاده برای سرماخوردگی است. می تواند به طور طبیعی خلط را حل کند و راه های هوایی شما را پاک کند. این نه تنها احتقان بینی را از بین می برد، بلکه علائم گلودرد را نیز تسکین می دهد.

از یبوست جلوگیری می کند

آب داغ می تواند به شما در حفظ منظم حرکات روده کمک کند. کم آبی یکی از دلایل مکرر مشکلات یبوست است. ناگفته نماند که حرکت کاسه با پر شدن کند می شود. آب داغ می تواند به تجزیه باقی مانده غذاها پایان دهد و آنها را از طریق روده ها شستشو دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید جالب نوشیدن آب و عسل از کاهش وزن تا کاهش کلسترول” را نیز مطالعه بفرمایید.

به فرآیند گوارش شما کمک می کند

اعتقاد بر این است که نوشیدن آب سرد در طول وعده غذایی ممکن است باعث سفت شدن روغن های موجود در غذا شود و منجر به رسوب چربی در روده شود. همانطور که قبلا ذکر شد، آب گرم متابولیسم را افزایش می دهد و به فرآیند گوارش کمک می کند.

بدن شما را سم زدایی می کند

عمل نوشیدن آب گرم به طور طبیعی دمای بدن را بالا می برد. با افزایش دمای بدن، فرآیند تعریق فعال می شود که سموم را از طریق منافذ پوست از بدن خارج می کند. هیدراتاسیون اضافی همچنین به عملکرد کلیه ها کمک می کند تا مواد زائد را همراه با سموم از بدن خارج کنند.

تعادل را در بدن حفظ می کند

پزشکان طب چینی معتقدند نوشیدن آب گرم که مشابه دمای بدن است، تعادل را حفظ می کند. آنها معتقدند که گرما یا سردی شدید یین و یانگ بدن را از بین می برد. اعتقاد بر این است که عدم تعادل مسئول علائمی مانند لرز، افسردگی، تشنگی، تفکر “مه آلود”، خواب آلودگی، نفخ و موارد دیگر است.

گردش خون را تقویت می کند

نوشیدن آب گرم رسوبات چربی موجود در بدن و جریان خون را تجزیه می کند. گرما جریان گردش خون را افزایش می دهد و باعث دفع سموم می شود. افزایش گردش خون باعث آرامش عضلانی می شود که می تواند درد را کاهش دهد.

آب لیمو گرم را امتحان کنید

روش مورد علاقه من برای نوشیدن آب گرم اضافه کردن یک یا دو آب لیموی تازه است. این مخصوصاً در اول صبح مفید است. لیمو حاوی اسید سیتریک، منیزیم، بیوفلاونوئیدها، ویتامین C، پکتین، کلسیم و لیمونن است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بدن بتواند با عفونت مبارزه کند. آنها همچنین به کاهش فعالیت رادیکال های آزاد و افزایش تجزیه چربی بدن که به عنوان بافت چربی نیز شناخته می شود، کمک می کنند.

یکی از ضررهای مهم نوشیدن آب سرد: هیپوناترمی

یکی از ضررهای مهم نوشیدن آب سرد: هیپوناترمی

نوشیدن آب بسیار سرد بعد از ورزش می تواند به هیپوناترمی ختم شود، زیرا در این روش فقط مایعات جایگزین می شوند و نه نمک های معدنی. این به معنای عدم تعادل در سطوح مواد معدنی است (به ویژه در سدیم، زیرا آب به سختی حاوی آن است) که می تواند باعث گرفتگی عضلات، استفراغ یا سرگیجه شود. به همین دلیل، نوشیدن نوشیدنی های ایزوتونیک برای بازیابی صحیح مواد معدنی توصیه می شود. پس مناسب ترین کار برای ورزش نوشیدن آب با دمای اتاق در صورت امکان جرعه جرعه جرعه و مکرر است. به این ترتیب بدن بهتر آب را جذب می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.