چرا خودروی ما به بیمه بدنه نیاز دارد؟

افزایش قیمت خودرو، قیمت قطعات جانبی و هزینه‌های تعمیرات باعث شده تا مالکان خودرو توجه بیشتری به دریافت بیمه بدنه خودرو داشته باشند. با وجود اینکه بیمه بدنه خودرو مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما قاعدتاً دریافت آن مزایای بیشماری برای مالک خودرو به همراه خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها جبران خسارات مالی وارده خواهد بود.

پوشش های بیمه بدنه
بیمه بدنه: جبران خسارات مالی خودروی مقصر

این بیمه خودرو پوشش هایی دارد، که هر یک از مالکان می‌توانند پوشش‌های پایه یا اصلی را انتخاب کرده و یا در صورت تمایل پوشش‌های دیگری را نیز به بیمه‌نامه اضافه و در نهایت بیمه بدنه خودرو کامل را دریافت کند. در ادامه به بررسی شرایط دریافت بیمه بدنه، پوشش‌های بیمه بدنه خودرو و همین‌طور نحوه محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو می‌پردازیم.

شرایط دریافت بیمه بدنه خودرو

برای اینکه شخص بیمه‌گزار بتواند در یک حادثه رانندگی خسارت وارده به خودرو را از شرکت بیمه‌گر دریافت کند باید شرایطی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • بیمه‌گزار در جریان حادثه رانندگی مقصر شناخته شود.
  • بیمه‌گزار در جریان حادثه رانندگی مقصر نباشد.
  • راننده مقصر صحنه تصادف را ترک کرده و در نتیجه بیمه‌گزار برای دریافت خسارت به راننده مقصر دسترسی نداشته باشد.
  • خودروی بیمه‌گزار نامتعارف بوده و در نتیجه بیمه شخص ثالث راننده مقصر تمامی خسارات را نمی‌تواند جبران کند. در این شرایط بیمه بدنه خودروی نامتعارف راهگشا خواهد بود.

طبق قوانین بیمه‌ بدنه، خسارت خودروهای متعارف به صورت کامل با بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود. خودرویی متعارف است که ارزش آن کمتر یا مساوی نصف دیه مرد مسلمان در ماه‌های حرام باشد.پس خودروی متعارف در سال ۱۴۰۰ دارای ارزش برابر یا کمتر از ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر قیمت خودروی شما بیش از این مبلغ بود، خودروی شما نامتعارف یا لوکس محسوب خواهد شد. در این شرایط می‌توانید از بیمه بدنه خودرو ی نامتعارف برای جبران میزان خسارتی استفاده نمایید که بیمه شخص ثالث راننده مقصر تصادف قادر به جبران نیست. شما می‌توانید با کسب اطلاعات از بیمه بدنه ماشین،  با دیدی باز نسبت به خرید این بیمه اقدام کرده و از پوشش‌های متنوع آن برای کاهش ریسک خسارات حوادث طبیعی و تصادفات جلوگیری نمایید.

بیمه بدنه
خسارت خودروی لوکس با بیمه بدنه جبران می‌ شود.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو به دو دسته کلی پوشش‌های اصلی بیمه بدنه و پوشش‌های اضافی یا الحاقی بیمه بدنه خودرو تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو مواردی را شامل می‌شود که در یک حادثه محتمل‌تر هستند. پوشش‌های اصلی شامل موارد زیر خواهند بود:

  • سرقت کلی خودرو
  • جبران خسارات وارده به این نجات سرنشینان یا انتقال خودرو به پارکینگ و تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی
  • رخ دادن حادثه برای خودرو
  • جبران خسارات ناشی از حوادث چون آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه
  • جبران خسارات وارده به لاستیک، باتری و چرخ‌های خودرو بیمه شده

در مورد جبران خسارت وارده به لاستیک و باتری، شرکت بیمه‌گر موظف است مبلغی معادل ۵۰% قیمت لاستیک و باتری نو را به بیمه‌گزار پرداخت کند.

پوشش‌های اضافی یا الحاقی بیمه بدنه خودرو را می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر دریافت کنید. این پوشش‌ها در تکمیل پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو خواهند بود و شخص بیمه‌گزار می‌تواند یکی یا همه آن‌ها را انتخاب کند. پوشش‌های الحاقی یا اضافی بیمه بدنه خودرو به شرح زیر هستند:

  • سرقت لوازم خودرو شامل رینگ، لاستیک، رادیوپخش و غیره بدون سرقت کلی خودرو
  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو بنا به دلایلی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات
  • خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند سیل، آتشفشان و زلزله
  • خسارات ناشی از پاشیده شدن برخی مواد شیمیایی مانند رنگ و اسید به بدنه خودرو
خرید بیمه
پوشش های بیمه بدنه ، جبران خسارت خودروی  آتش گرفته را نیز شامل می شوند.

نحوه دریافت بیمه بدنه خودروی صفر کیلومتر

در تعریف بیمه، خودروی صفر کیلومتر به خودروی داخلی و وارداتی گفته می‌شود که از زمان تحویل توسط شرکت و شماره‌گذاری آن بیشتر از سه ماه نگذشته باشد. البته شرکت‌های بیمه‌گر معیارهای دیگری را نیز برای تعیین خودروی صفر کیلومتر در نظر می‌گیرند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • تاریخ شماره‌گذاری خودرو
  • تاریخ پلاک کردن خودرو
  • مسافت طی شده با خودرو بر حسب کیلومتر
  • زمان سپری شده از تاریخ ساخت خودرو

شرکت‌های خودروسازی به منظور فروش بیشتر خودروهای خود همواره در صدد جلب رضایت خریداران خودرو هستند. بنابراین تلاش می‌کنند تا با اعطای امتیازات مختلف هنگام فروش خودرو میزان فروش سالانه خود را افزایش دهند. یکی از امتیازاتی که شرکت‌های خودروسازی در نظر گرفته‌اند ارائه بیمه بدنه برای خودروهای صفر کیلومتر است. به همین دلیل بیمه بدنه ارائه شده روی خودروی صفر کیلومتر از جانب شرکت‌های خودروساز معمولاً با قیمت پایین یا به صورت رایگان ارائه می‌شود. اما این نوع بیمه حداقل پوشش‌ها را شامل می‌شود ..

بیمه ماشین
خودروهای صفر کیلومتر از همان ابتدا دارای بیمه بدنه برای ارائه خدمات بهتر هستند.

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

در محاسبه بیمه بدنه خودرو مولفه‌ها و معیارهای مختلفی تأثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • مشخصات خودرو: مشخصات خودرو شامل سال‌ ساخت، نوع خودرو، ارزش خودرو، تعداد سیلندرها و کاربری خودرو عامل مهمی در تعیین و محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو هستند.
  • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.
  • تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

پیشنهاد می‌شود که برای راحتی خیال حین رانندگی در خیابان ها و کاهش ریسک خسارات اتومبیل‌ها، نسبت به تمدید یا خرید ارزان ترین بیمه بدنه اقدام نمایید:

https://bimeh.com/carbody

خرید آنلاین بهترین بیمه بدنه خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن

با توجه به افزایش روز افزون قیمت خودرو و قطعات و هزینه تعمیرات، دریافت بیمه بدنه خودرو به امری ضروری تبدیل شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جبران خسارات و دریافت آنلاین بیمه بدنه خودرو از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید.

بیمه خودرو
پوشش های بیمه بدنه: محافظت از خودروی شما

 این کارگزاری شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید علاوه بر استعلام آنلاین بیمه بدنه خودرو، بررسی و مقایسه دقیقی روی خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌گر داشته و در نهایت نیز به صورت آنلاین بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که شرایط برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان نیز فراهم بوده و از طرفی پس از خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو از سایت بیمه دات کام  ( bimeh.com  ) بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های هنگفت تصادفات رانندگی پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بیمه به صورت آنلاین از سایت بیمه دات کام استفاده کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.