سوالات متداول درباره لیزر بیکنی و عوارض آن

سوالات متداول درباره لیزر بیکنی و عوارض آن

موهای زائد هم برای خانم ها و هم برای آقایان ناراحت کننده هستند و به هر روشی دست خواهند زد تا از شر آن ها خلاص شود. همچنین وجود آن ها در بهداشت فردی نیز تاثیر گذار می باشد.ناحیه تناسلی یا ناحیه بیکنی از جمله نواحی بدن است که از بین بردن  مو های زائد آن بحث برانگیز است. لیزر بیکینی از رایج ترین روش هایی است که می تواند به افراد کمک کند. اما سوالاتی که در این باره ذهن مخاطب را مشغول می کند باعث می شود شک و تردید های زیادی برای انجام این روش در فرد به وجود آورد. قصد داریم در این مطلب به بخشی از سوالات متداول در باره لیزر مو های زائد پاسخ بدهیم.

لیز بیکنی چگونه کار می کند؟

این لیزر با هدایت نور متمرکز به فولیکول مو باعث مهار توانایی رشد موها بدون ایجاد اختلال در سطح پوست می شود. فولیکول های مو درست در زیر پوست قرار دارند. وظیفه آن ها تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند ، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود. روش هایی مچون تراشیدن و اپیلاسیون موها  ، فولیکول ها را هدف قرار نمی دهند به همین دلیل بعد از مدت زمان کوتاهی رشد مو ها مجدد از سر گرفته می شود.  لیزرها امروزی معمولا از پرتوهای گسترده ای استفاده می کنند که امکان حذف همزمان چندین فولیکول مو را نیز می دهد.

سوالات متداول درباره لیزر بیکنی و عوارض آنآیا واقعاً این روش دائمی است؟

به طور خلاصه خیر! این روش دائمی نیست. لیزر موهای زائد با گرم کردن فولیکول های مو کار می کند تا رشد موهای جدید متوقف شود. این فولیکول های مو را برای مدت طولانی در حالت خواب قرار می دهد (خیلی طولانی تر از اصلاح و اپیلاسیون). هنگامی که موها رشد می کنند ، نازک تر و تعداد کمتری خواهند بود.

اگرچه این روش اغلب به عنوان روش “دائمی” معرفی می شود ، اما لیزر بیکنی فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می دهد. مناطق زیر را برای  لیزر مو مناسب تشخیص داده اند :

  • سینه
  • دست ها و پاها
  • شانه ها
  • صورت (به جز ناحیه چشم(

برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن ، شما باید چندین جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.

سوالات متداول

برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد ، چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از انجام لیرز ، از شما خواسته می شود منطقه مورد نظر را بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از درمان خود تراشیده و مطمئن شوید که هیچ گونه مو بر روی پوست موجود نباشد . دو هفته قبل از لیزر از انجام  سولاریوم یا استفاده از داروهای برنزه کننده خودداری نمایید. همچپنین در روز لیزر از استفاده از کرم های موضعی / مرطوب کننده ها ، عطرها در منطقه ای که قرار است لیزر مو های زائد انجام شود خودداری نمایید. همچپنین برای زدن مو های  زائد خود تا یک ماه قبل فقط از تیغ یا ژیلت استفاده نمایید.

چند بار نیاز به لیزر موهای زائد دارم؟

بسته به نوع مو و پوست و منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرید ، معمولاً در فواصل ۴-۶ هفته به درمان نیاز دارید. هر قسمت از بدن چرخه رشد موهای مختلف دارد ، بنابراین از بین رفتن موهای زائد  بسته به نوع فولیکول های شما در زمان درمان متفاوت خواهد بود. با این وجود حداقل ۱۰  جلسه درمان برای نتیجه دائمی لازم است.

لیزر موهای زائدلیزر مو های زائد برای لکه های پوستی خطرناک است؟

انواع لکه های پوستی بر روی سطح بدن هر فرد وجود دارد. لکه ها و اسکار باقی مانده از جوش و آکنه رایج ترین آن ها هستند. اما برخی از این لکه های پوستی می توانند خطرناک باشند و نیاز به درمان داشته باشند. همچپنین انجام لیزر برای این لک ها می تواند خطرناک تر باشد. به همین دلیل توصیه اکید می شود در صورت وجود هر یک از این لک ها در بدن قبل از انجام لیزر با متخصص پوست صحبت نمایید و در صورت بی خطر بودن آنها، برای لیزر اقدام نمایید. لکه های پوستی خطرناک در صورت لیزر می توانند گسترش یابند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟

یکی از مزایای لیزر موهای زائد این است که این روش درمانی بخصوص در مقایسه با اپیلاسیون عملا بدون درد است. هر پالس کمتر از یک ثانیه طول می کشدد. در نواحی حساس ، مانند لب فوقانی ، ممکن است درد بسیار بسیار کمی احساس شود . دستگاههای خنک کننده پیشرفته که در تمام روش های لیزر مورد استفاده قرار می گیرند ، پوست شما را قبل ، حین و بعد از درمان خنک می کنند تا هرگونه ناراحتی را به حداقل برساند.

آیا در صورت بارداری / شیردهی یا در دوران قاعدگی می توان لیزر موهای زائد را انجام دهم؟

هیچ مطالعه قطعی در مورد بی خطر بودن یا بی خطر بودن لیزر برای زنان باردار یا شیرده وجود ندارد. اگر در مورد ادامه کار با لیزر موهای زائد نگرانی دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی در این دوران بهتر است جوانب احتیاط را سنجیده و از انجام لیزر خودداری کرد به دلیل اینکه تحقیقات در این خصوص تکمیل نشده است.

بهتر است جلسه لیزر خود را بعد از دوران قاعدگی باندازید. به دلیل تغییرات هورمونی که در هنگام پریودی اتفاق می افتد به خصوص در هورمون های استروژن و پروژسترون، پوست واژن حساس تر می شود. ممکن است درد بیشتری را بخاطر پریود بودن هنگام لیزر احساس کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.