طرز تهیه کیک هندوانه برای شب یلدا در ۳ سوت

این کیک هندوانه بهترین دسر برای شب یلدا است! لایه‌هایی از کیک با طعم هندوانه با چیپس‌های شکلاتی کوچک پوشانده شده‌اند و قسمت بیرونی آن طوری رنگ‌آمیزی شده است که درست شبیه یک هندوانه باشد. این کیک فوق العاده است، سورپرایز کننده و واقعاً خوشمزه است. این کیک آسان و ساده را برای شب چله درست کنید و از دورهمیتان لذت ببرید.

طرز پخت کیک هندوانه برای شب یلدا

مواد لازم برای کیک هندوانه:

▢ ۴ اونس کره بدون نمک، (۱/۲ فنجان)، در دمای اتاق
▢ ۴ اونس روغن نباتی، (۱/۲ فنجان)
▢ ۱۴ اونس شکر گرانول، (۲ فنجان)
▢ ۴٫۵ اونس پودر ژله هندوانه
▢ ۳ عدد تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
▢ ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
▢ ۱۳٫۵ اونس آرد همه منظوره، (۳ فنجان)
▢ بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
▢ ۲ قاشق چایخوری نمک
▢ ۱۲ اونس باتر میلک، (۱ ½ فنجان)
▢ رنگ خوراکی سبز ، قرمز، صورتی
▢ ۶ اونس شکلات چیپسی مینیاتوری، (۱ فنجان)

مواد لازم برای باترکریم یا همان لایه بین کیک:

▢ ۶ اونس سفیده تخم مرغ مایع پاستوریزه (۳/۴ فنجان)
▢ ۲۴ اونس پودر قند، (۶ فنجان)
▢ ½ قاشق چایخوری نمک
▢ ۲۴ اونس کره بدون نمک، (۳ فنجان) در دمای اتاق
▢ ۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
▢ رنگ خوراکی متنوع

مواد لازم برای تزئین کیک شب یلدا:

▢ ۲ اونس شکلات چیپسی مینیاتوری، (۱/۲ فنجان)
▢ ودکا ۱/۳ فنجان
▢ خمیر فوندانت مشکی، اختیاری

طرز تهیه کیک هندوانه برای شب یلدا در 3 سوت

دستورالعمل برای درست کردن کیک هندوانه شب یلدا

فر را با دمای ۳۵۰ فارنهایت گرم کنید. چهار قالب گرد ۸ اینچی کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی تابه ها را با اسپری پخت نچسب اسپری کنید.
کره، روغن، شکر دانه ریز و ژله را در کاسه یک همزن بزرگ با هم مخلوط کنید. با سرعت متوسط با ضمیمه پارو مخلوط کنید تا سبک و پفی شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم بزنید سپس وانیل را اضافه کنید.

آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم در یک کاسه متوسط الک کنید.

با سرعت کم همزن، یک سوم از مواد خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا فقط چند رگه آرد باقی بماند، سپس نیمی از باتر میلک را داخل آن بریزید. به متناوب اضافه کردن مواد خشک و مرطوب ادامه دهید و به مواد خشک پایان دهید. درست زمانی که آرد مخلوط شد متوقف کنید.

مخلوط کردن خمیر را با یک کاردک لاستیکی به پایان برسانید و اطراف کف و کناره های کاسه را هم بزنید تا مطمئن شوید که تمام آرد سرگردان مخلوط شده است. چند قطره رنگ خوراکی قرمز، صورتی و شرابی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شود. رنگ اضافی را به دلخواه اضافه کنید تا زمانی که رنگ هندوانه ای زیبا به دست آورید.

خمیر را بین تابه های آماده شده تقسیم کنید. اگر ترازو آشپزخانه دارید، هر ماهیتابه باید حدود ۱۴ اونس خمیر داشته باشد. حدود ¼ فنجان شکلات چیپسی مینیاتوری را روی هر تابه بپاشید و آنها را به آرامی در خمیر بچرخانید. روی خمیر را صاف کنید.

کیک ها را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا زمانی که از کناره ها جدا شوند و خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. این کیک ها گنبد زیادی ندارند، بنابراین بهتر است از تست خلال دندان در اینجا استفاده کنید. قبل از اینکه کیک را جمع کنید بگذارید کاملا خنک شوند. آنها را می توان از قبل درست کرد، به خوبی در پلاستیک بسته بندی کرد و تا ۵ روز در یخچال یا تا ۴ هفته در فریزر نگهداری کرد. اگر یخ زده اند، قبل از مونتاژ اجازه دهید تا حدی یخ زدایی شوند.

نحوه درست کردن باترکریم یا همان مواد لایه های کیک:

سفیده ها، پودر قند و نمک را در کاسه یک همزن بزرگ که دارای یک ضمیمه پارویی است، ترکیب کنید. همه چیز را با سرعت کم با هم مخلوط کنید تا شکر مرطوب شود و هیچ لکه خشکی باقی نماند. همزن را خاموش کنید، کناره ها و کف کاسه را با کاردک بتراشید، سپس همزن را روی سرعت متوسط قرار دهید. روی متوسط به مدت ۵ دقیقه بزنید.

بعد از ۵ دقیقه، همزن را روی متوسط رو به پایین قرار دهید و کره نرم شده در دمای اتاق را هر بار ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری اضافه کنید. بعد از اینکه تمام کره مخلوط شد، عصاره وانیل را اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید. سرعت را متوسط کنید و کره را ۱۰ دقیقه بزنید. در پایان یک فراستینگ با بافت فوق العاده سبک و کرمی خواهید داشت.
کره خامه را به نصف تقسیم کنید. نیمی از آن را با رنگ های قرمز، صورتی و شرابی رنگ آمیزی کنید تا رنگ هندوانه ای متناسب با کیک شما داشته باشید. نیمه دیگر را فعلاً سفید بگذارید.

 

 

 

چگونه پف دارترین کیک ها را درست کنیم؟

تزئین کیک هندوانه شب یلدا

اگر می‌خواهید از فوندانت سیاه برای تهیه دانه‌های روی کیک استفاده کنید، یک تکه کوچک فوندانت را بگیرید و بین انگشتان خود بچرخانید تا گرد شود. فشار دهید تا صاف شود، سپس نوک آن را فشار دهید تا به شکل دانه درآید. این کار را تا زمانی که حدود ۲۰ دانه درست کنید تکرار کنید. (اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، می توانید به جای آن چیپس های شکلاتی یا چیپس های کوچک را جایگزین کنید.)

یک دور کیک را روی مقوای کیک ۸ اینچی قرار دهید و آن را روی میز کیک قرار دهید. حدود یک فنجان کره قرمز را روی آن اضافه کنید و آن را به صورت یک لایه در لبه های کیک پخش کنید. مقداری شکلات چیپسی مینیاتوری را روی فراستینگ بریزید و با استفاده از یک کاردک آنها را داخل کره بچرخانید.

لایه دوم کیک را روی لایه اول قرار دهید و الگوی فراستینگ / چیپس شکلاتی / کیک را تکرار کنید تا زمانی که همه لایه های کیک را روی هم قرار دهید.

دور تا دور کیک یک لایه کره سفید بمالید و روی آن را صاف بگذارید. وقتی کیک بریده می شود، رنگ سفید شبیه پوست هندوانه خواهد بود. به اندازه کافی کره خامه ای اضافه کنید تا لبه های کیک کاملاً پوشانده شود و از بین نرود. کیک را حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا مایه سفت شود. حدود ۲/۳ فنجان خامه سفید را در یک کیسه شیرینی با نوک گرد ۲/۵ اینچی بریزید و کنار بگذارید.

باترکریم سفید باقیمانده را با چند قطره رنگ خوراکی زرد و سبز رنگ کنید تا به رنگ سبز مایل به زرد روشن درآید.
این باترکرم سبز را در یک لایه نازک روی باترکریم سفید بمالید، فقط به اندازه ای که روی آن یکدست شود. خامه سفید را در کیسه لوله بردارید و یک حلقه از فراستینگ سفید را دور بالای کیک لوله کنید و نزدیک به لبه کیک بمانید.

باقیمانده باترکرم قرمز را روی کیک بریزید و قرمز را روی آن پخش کنید تا به دایره سفید فراستینگ برسد. دانه های فوندانت سیاه خود (یا چیپس های شکلاتی) را در فراستینگ قرمز فشار دهید. کیک را به مدت حداقل یک ساعت خوب سرد کنید تا کناره ها کاملا سفت شوند.

 

 

حالا برای قسمت سرگرم کننده: رنگ آمیزی کناره ها! توصیه می کنم برای این مرحله از دستکش استفاده کنید، مگر اینکه از داشتن انگشتان سبز روشن لذت ببرید. یک قاشق چایخوری رنگ سبز را با یک قاشق غذاخوری ودکا مخلوط کنید. یک اسفنج طبیعی نرم و جدید بردارید و آن را مرطوب کنید، سپس آن را در رنگ خوراکی فرو کنید.

اسفنج را در کنار کیک خنک شده به صورت یک خط عمودی بکشید و یک نوار ضخیم ایجاد کنید. یک نوار دوم درست کنید و بین این دو فاصله کمی بگذارید. دور کناره های کیک را تکرار کنید و در صورت لزوم رنگ خوراکی و شرابی بیشتری را با هم مخلوط کنید تا زمانی که دور تا دور آن نوارهای سبز رنگی داشته باشید.

اسفنج را بشویید و رنگ خوراکی زرد و شرابی را به همین ترتیب با هم مخلوط کنید. همین روش را تکرار کنید و بین نوارهای سبز نوارهای زرد اضافه کنید. سبز و زرد را به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و راه راه ها ارگانیک تر و دقیق تر به نظر برسند. رنگ‌ها را روی هم قرار دهید، و از اضافه کردن لکه‌های تیره‌تر سبز و زرد نترسید – هر چه تصادفی‌تر باشد، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد!

برای داشتن بهترین طعم و بافت، این کیک هندوانه برای شب یلدا را در دمای اتاق سرو کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.