نکاتی برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی

 آیا از خراب شدن سریع کاهو خسته شده اید؟ در این مقاله نحوه دستیابی به شرایط نگهداری طولانی مدت کاهو را توضیح خواهیم داد تا برای زمان بیشتری تازه بماند.
کاهو یکی از همه کاره ترین و سالم ترین سبزیجاتی است که در تهیه سالادها و دستور پخت های متعدد استفاده می شود. با این حال، اگر در به خوبی نگهداری نشود، برگ های آن به سرعت آسیب می بیند. بنابراین، در این مقاله که ترجمه و تالیف از mejorconsalud میباشد نکاتی عالی را برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی به شما ارائه می کنیم.

کاهو نیز مانند سایر سبزیجات برگدار مانند اسفناج، گشنیز ، اغلب خام مصرف می شود. بنابراین، با انجام ندادن فرآیند پخت، ذخیره باکتری ها، کثیفی ها و حشراتی که می توانند باعث عفونت روده شوند، آسان تر می شود.

اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اشاره می کند که شایع ترین میکروارگانیسم هایی که باعث بیماری های منتقل شده توسط سبزیجات برگ سبز می شوند نورو ویروس و باکتری E.Coli هستند. به همین دلیل، ضروری است که همیشه یک فرآیند تمیز کردن و ضد عفونی کامل انجام شود تا کاهو در شرایط خوبی حفظ شود.

نکاتی برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی

وقتی کاهو را چند روز در یخچال نگه داریم چه اتفاقی می افتد؟

یخچال مکانی ایده آل برای نگهداری کاهو در شرایط خوب است. با این حال، برای حفظ بهینه این سبزی، توصیه هایی باید رعایت شود.

مهم است که ابتدا آن را در کریسپر یا کشوی جلویی قرار دهید، زیرا اگر در جای نامناسب رها شود برگها ممکن است بسوزند یا پژمرده شوند.

به همین ترتیب، نباید آن را با میوه ها یا سبزیجات دیگر مانند گوجه فرنگی یا سیب مخلوط کرد، زیرا با هم می توانند سریعتر فاسد شوند. بهترین توصیه این است که آن را به تنهایی در کیسه ای در یخچال نگهداری کنید. همچنین قرار دادن کاغذ آشپزخانه بین صفحات آن می تواند به حفظ رطوبت بیش از حد آن کمک کند.

اگر کاهو در کیسه ای نگهداری شود چه اتفاقی می افتد؟

کاهوی آماده معمولاً شسته و ضدعفونی می‌شود و در صورت بازنمودن تا یک هفته به خوبی در ظرف خود نگهداری می‌شود. نوع بسته بندی آن اجازه جریان هوا را نمی دهد. با این حال، پس از باز شدن کیسه، مصرف آن در زمان کوتاه بسیار مهم است. علاوه بر این، این نوع کاهو مستلزم قطع نکردن زنجیره سرد و نگهداری آن در دمای حدود ۴ درجه سانتیگراد است.

نکات و روش هایی برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی

ما قصد داریم نکاتی را برای خانه به شما ارائه دهیم که می توانید برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید. اینها مربوط به لحظه خرید و مراقبتی است که باید در خانه هنگام رسیدن محصول انجام شود.

۱- سبزترین کاهو را بخرید

مهم است که هنگام خرید از میوه فروشی بهترین کاهو را انتخاب کنید. اگر متوجه شدید که لبه های آن پژمرده شده است، باید در مدت زمان کوتاهی آن را مصرف کنید، زیرا این نشان دهنده تازه نبودن آن است. اگر همچنان تصمیم به خرید آن دارید، بهتر است قبل از نگهداری آن برگ های آسیب دیده را جدا کنید.

۲- برگ های کامل را ذخیره کنید، به این ترتیب کاهو را مدت بیشتری تازه نگه می دارید

برگ های کامل بهتر از تکه های بریده شده نگهداری می شوند. بنابراین ترجیحاً آنها را کاملاً ذخیره کرده و فقط قبل از سرو برش دهید. اگر به هر حال قصد برش دادن آنها را دارید، این کار را با دست یا با چاقوهای سرامیکی انجام دهید، زیرا فولاد می تواند تیغه ها را راحت تر زنگ بزند. در کاهوی برگ بزرگ، مانند رومی یا قرمز، می توانید تنه آن را ببرید.

۳٫ کاهو را با کاغذ آشپزخانه خیلی خوب خشک کنید

خیس ماندن کاهو یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که باعث پوسیدگی یا پژمرده شدن آن می شود. بنابراین بسیار مهم است که پس از شستن آن را به خوبی تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس با دستمال کاغذی آشپزخانه خشک شود.

اطمینان حاصل کنید که هیچ قطره ای پنهان وجود ندارد. گذاشتن یک ورق کاغذ که برگ ها را بپوشاند می تواند به تازه ماندن کاهو برای مدت طولانی تری کمک کند.
شستن کاهو برای ماندگاری طولانی تر. هنگام شستن کاهو باید این کار را خیلی خوب انجام دهید، زیرا باکتری ها و ذرات باقی مانده می توانند روی برگ ها نفوذ کنند.

نکاتی برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی

۴-آنها را در یک ظرف پلاستیکی در بسته نگهداری کنید تا کاهو تازه بماند

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه سانتا کاتارینا (برزیل) انجام شد، که بهترین روش‌های نگهداری کاهوی هیدروپونیک را ارزیابی کرد، نشان داد که آنهایی که در ظروف پلاستیکی در بسته و یخچال‌دار بسته‌بندی شده‌اند، حتی پس از ۲۰ روز نگهداری بهتر نگهداری می‌شوند. به همین ترتیب، او دریافت که دمای ایده آل برای ذخیره سازی ۵ درجه سانتیگراد است. بنابراین می توانید از ظرف پلاستیکی درب دار برای نگهداری آن در یخچال استفاده کنید. مطمئن شوید که مقداری فضای هوایی دارد.

۵- آنها را در فویل آلومینیومی بپیچید

نکته دیگر برای نگهداری کاهو این است که آن را در فویل آلومینیومی بپیچید. ابتدا باید آن را بشویید و خیلی خوب خشک کنید. برای این فرآیند می توانید از کمی سفید کننده مواد غذایی استفاده کنید. سپس باید آن را در فویل آلومینیومی بپیچید بدون اینکه فضای خالی باقی بماند. حتی می توانید برگ ها را در قسمت هایی قرار دهید. بنابراین، شما فقط باید مواردی را که قرار است هر روز استفاده کنید، کشف کنید.

انواع همبرگر در دنیای آشپزی

تازه نگه داشتن کاهو به تنوع آن بستگی دارد

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، تمیز کردن و نگهداری برای تازه نگه داشتن کاهو برای مدت طولانی تری ضروری است. البته باید این را هم بدانید که مدت زمان آن تا حد زیادی به تنوع سبزی بستگی دارد. کاهوی رومی حدود ۱۰ روز، کاهوی کره ای و قرمز حدود ۵ روز، icebergکاهوی یا ترد حدود ۲ هفته ماندگاری دارند. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.