غذای فست فودی یعنی چه؟

غذای فست فودی یعنی چه؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” غذای فست فودی یعنی چه؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فست فود چیست؟

فست فود ( به انگلیسی : Fast food ) یا غذای فوری عنوانی می باشد برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌ شوند. انواع ساندویچ به ویژه همبرگر از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند.

تاریخچه فست فود

در روم باستان، دکه‌های فروش نان و زیتون وجود داشته است. در شرق آسیا مغازه‌هایی بوده‌اند که رشته فرنگی آماده عرضه می‌کردند. در خاورمیانه، از سال‌های دور تا به امروز دکه‌های فروش فلافل را داشته‌ایم. در هند قدیم انواع اغذیه ی آماده وجود داشته است. در کشورهای غرب آفریقا نیز از زمان‌های قدیم، “بروشت” می‌فروختند که نوعی کباب چوبی است.

فست فود به شکل امروزی ۹۵ سال پیش در هفتم جولای ۱۹۱۲ و در آمریکا متولد شد. در این روز رستورانی با نام “اتومات” در نیویورک افتتاح شد که در واقع نوعی کافه تریا بود. در این رستوران غذاهای از پیش آماده را در محفظه‌های گرم‌کننده ی شیشه‌ای قرار می‌دادند و مشتریان از طریق دستگاه‌های سکه‌ای اقدام به خرید آن می‌کردند. اتومات خیلی زود شعبات متعددی در گوشه و کنار آمریکا افتتاح کرد و ۲۰ سال بی‌رقیب باقی ماند. در سردر ورودی رستوران‌های اتومات نوشته شده بود: “ما کار مادران را کم کرده‌ایم.”

بعد از اتومات نوبت به شرکت آمریکایی “وایت کسل” یا “قلعه‌ی سفید” رسید که همبرگرهایش فقط پنج سنت قیمت داشت و برای مشتریان واقعا به صرفه بود. آنها علاوه بر اینکه قیمت را بسیار پایین آورده بودند، نوآوری دیگری هم داشتند: خط تولید غذا را به شکلی تعبیه کرده بودند که تمام مشتریان می‌توانستند خیلی راحت، شیوه ی آماده کردن غذا را ببینند.

در سال ۱۹۴۰ مک دونالد” به بازار آمد که امروزه نامش مترادف با صنعت فست فود است. برادران مک دونالد، دیک و مک، با یک باربکیو شروع کردند منتها دیگر لازم نبود که مشتریان برای تهیه‌ی غذا از خودروی خود پیاده شوند. این رستوران اصطلاحا ? Drive in(?یا حضور در رستوران با خودرو) نام گرفت.

چند فست و فود کم ضرر

پیتزای مرغ و قارچ – پیتزای قارچ و گوشت

بعد از پیتزای سبزیجات ، پیتزای مرغ و قارچ – پیتزای قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است زیرا در رژیم غذایی سالم مصرف گوشت وجود دارد و فرد قادر به تامین گوشت مورد نیاز روزانه خود از طریق مصرف این نوع پیتزا می باشد اما افرادی که نسبت به مصرف گوشت قرمز حساسیت دارند نباید این نوع پیتزا را مصرف کنید.

ساندویچ هات داگ

سوسیس ساندویچ هات داگ به علت کبابی شدن و سرخ نشدن گزینه بهتری نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ می شود، است.

قارچ برگر

مصرف قارچ بسیار لذت بخش است و بهترین انتخاب برای افراد گرسنه می باشد .

پیتزای سبزی ها

اگر به دنبال فست فود سالم میگردید بی نظیرترین نوع پیتزا ، پیتزای سبزی ها است که می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

ساندویچ کباب ترکی

ساندویچ کباب ترکی هنگام سرو به آن سس مایونز و خیار شور اضافه نکنیم از سالم ترین ساندویچ هستند. کباب ترکی مرغ بسیار بهتر از کباب ترکی گوشت می باشد.

غذای فست فودی یعنی چه؟
غذای فست فودی یعنی چه؟

ناگت مرغ لقمه ای

بهترین صبحانه فست فودی چیست؟ باور کنید یا نه ، متقاضیانش کم است. این صبحانه کالری ، چربی،سدیم  پایینی دارد ۲۸۴ کالری ، ۱۱ گرم چربی، ۴گرمچربی اشباع شده،۷۹۰ میلی گرم سدیم و بعد از آن ساندویچ تخم مرغ و پنیر و کالباس مکدونالد به نام  egg McMuffin هست که نسبت به ساندویچ صبحانه های دیگرپروتئین و فیبر بیشتری دارد .

سلاندویچ سبزیجات متشکل از کاهو، گوجه فرنگی، فلفل سبز، خیار و پیاز و نان تازه پخته شده

یک پیشنهاد سبزیجاتی خوب دیگر ، مخصوصا اگر بخواهید میزان مصرف سدیم را کنترل کنید ، ساندویچ سبزیجات است،که ۵ گرم فیبر ، ۴۱۰میلی گرم سدیم دارد . با یک کاسه سوپ سبزیجات همراهش کنید تا یک وعده غذایی کامل بشود.

منبع:ایران گود فود ،نمناک ،تبیان

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.