نحوه خشک کردن شنبلیله به همراه خواص آن

برگ‌های خشک شنبلیله یک ادویه رایج است. اینها معمولاً برای طعم دادن به مواد غذایی مختلف اضافه می شوند. این ادویه با خشک کردن برگ‌های تازه یا شنبلیله تهیه می شود. شاید بسیاری از شما ندانید که شنبلیله خشک دارای خواص دارویی شگفت انگیزی است. در حال حاضر برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. بیایید به سرعت در این مقاله شما را از طریق مزایای شگفت انگیز و راه خشک کردن شنبلیله که می توانید آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، آشنا کنیم.

نحوه خشک کردن شنبلیله

اگر نمی‌خواهید شنبلیله خشک را از بازار تهیه کنید، می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کنید. در اینجا به این صورت است:

۱٫ برگ های تازه را از بازار تهیه کنید.

۲٫ ساقه را ببرید و برگ را به درستی بشویید. مطمئن شوید که تمام کثیفی‌ها را پاک کرده اید.

۳٫ با استفاده از یک حوله، آنها را خشک کنید.

۴٫ یک سینی بردارید و همه برگ ها را بچینید.

۵٫ تمام برگ های شنبلیله را به مدت ۲-۳ روز در آفتاب خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام رطوبت تبخیر می شود.

۶٫ وقتی برگ هایتان ترد شد، آن ها را در ظرف دربسته بسته بندی کنید و آماده استفاده هستند.

این برگ های خشک شنبلیله را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از تمام فواید شگفت انگیز آن لذت ببرید.

موارد استفاده از شنبلیله خشک

گیاه شنبلیله به ۳ روش استفاده می شود. هر نوع استفاده و طعم خاص خود را دارد. تمایز بین این سه باید هنگام اعمال دستور غذا مورد توجه قرار گیرد.

سبزیجات (برگ های تازه) که معمولاً در سالاد، غذاهای سیب زمینی استفاده می شود یا به صورت خمیر سرخ شده تا می شود.

ادویه (دانه های کوچک) مورد استفاده در سس، کاری، خورش، سوپ و …

سبزی (برگ های خشک) که به عنوان یک جزء در مخلوط ادویه ها استفاده می شود، در سوپ، سس، کاری، سبزیجات یا به عنوان چاشنی نهایی استفاده می شود.

 

 

نحوه خشک کردن شنبلیله

تفاوت بین برگ شنبلیله و دانه شنبلیله چیست؟

دانه‌های شنبلیله به شدت معطر هستند، طعم بسیار تلخ تری نسبت به برگ های خشک دارند و معمولاً در کاری، چاشنی ها و سس های هندی استفاده می شوند. بافت آن بسیار سفت است، بنابراین به زمان نیاز دارند تا خیس شوند، برشته شوند و سپس آسیاب شوند تا با ادویه های دیگر مخلوط شوند.

برگ‌های شنبلیله آماده استفاده هستند، عنصر تلخی کمتری دارند و به قدری همه کاره هستند که می توانند فوراً به کاری، خورش ها و سوپ ها به عنوان بخشی از مخلوط ادویه اضافه شوند یا با کره ذوب شده به عنوان خمیر یا چاشنی سبزیجات، گوشت، ماهی و… نان های خانگی استفاده شود.

سبزیجاتی با رشد بسیار آسان برای کاشت در باغچه خانگی

کاربردهای شنبلیله خشک در آشپزی

برگ‌های خشک شنبلیله اساساً یک گیاه دارویی هستند، بنابراین آنها را به این روش درمان کنید. هنگام تهیه ادویه‌جات، ترشی‌جات، سوپ و کاری، دال و خورش ها را با هم ترکیب کنید.

این مواد روزانه که با برگ های خشک شنبلیله به راحتی جفت می شوند:

برگ خشک شنبلیله + گوشت: مرغ، بوقلمون، بره، گوشت گاو، ماهی، میگو
برگ خشک شنبلیله + سبزیجات: گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، پیاز، سیر، رازیانه، کلم بروکلی، گل کلم، لوبیا، کرفس، کلم، بادمجان، کدو حلوایی، کدو تنبل، اسفناج، فلفل قرمز سبز و زرد (فلفل پاپریکا)، جعفری هویج، چغندر، فلفل چیلی، ذرت، قارچ، خیار، زنجبیل، ریشه سبزیجات، نخود، لوبیا قرمز، عدس زرد، برنج
برگ خشک شنبلیله + میوه: لیمو، لیموترش، سیب، انگور
برگ خشک شنبلیله + لبنیات: پنیر، ریکوتا، پنیر خامه ای، پنیر دلمه، فتا، ماست
برگ خشک شنبلیله + آجیل: بادام زمینی، بادام هندی، بادام، گردو
برگ های خشک شنبلیله + سایر موارد: عسل، شربت افرا، میوه های خشک، تخم مرغ، ترشی، سس مایونز

جایگزین شنبلیله خشک چیست؟

½ قاشق چایخوری پودر شنبلیله خشک: به جای ۱ قاشق چایخوری از برگ‌های خشک. دانه‌های کامل شنبلیله را خشک کرده و به صورت پودر درآورید. مراقب باشید زیاد اضافه نکنید زیرا دانه‌ها تلخ‌تر از برگ‌ها هستند و می‌توانند بر غذا غلبه کنند.

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری برگ کرفس خرد شده: برگ کرفس طعم گیاهی تلخی مشابهی دارد. برگ ها را ریز خرد کنید و به طور معمول به ظرف اضافه کنید. ۱- ۲ قاشق غذاخوری برابر با ۱ قاشق غذاخوری برگ خشک شنبلیله خواهد بود.

کاربردهای شنبلیله خشک در آشپزی

فواید شنبلیله چیست؟

بعد از نحوه خواندن چگونه خشک کردن شنبلیله حالا بیا نگاهی بیاندازیم به فواید شنبلیله:

افزایش تولید شیر در مادران شیرده

Kasuri methi برای مادران شیرده ضروری است. این گیاه خشک سبز برای افزایش تولید شیر در مادران شیرده شناخته شده است. این یک درمان آسان برای زنانی است که از تولید کم شیر در دوران شیردهی رنج می برند.

شبلیله دارای فیبر فراوان است

بدن ما برای عملکرد صحیح به مقدار زیادی فیبر نیاز دارد و راه های مختلفی وجود دارد که می توانیم بدن خود را با آن تامین کنیم. Kasuri methi دارای فیبر است که فواید شگفت انگیزی برای سلامت دستگاه گوارش ما دارد. از مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری می کند و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

علائم یائسگی را کنترل می کند

در اواخر دهه ۴۰ و ۵۰، زنان دچار یائسگی می شوند و قبل از رسیدن آن، باید علائم پیش از یائسگی مانند خستگی، گرگرفتگی، حساسیت سینه ها، پریودهای نامنظم و خشکی واژن را پشت سر بگذارند. مصرف این گیاه به کنترل این علائم کمک می کند.

برای استخوان ها و انرژی کلی بدن مفید است

برگ‌های خشک شنبلیله منبع غنی از ریز مغذی ها هستند که برای کل بدن شما عالی هستند. دارای آهن، کلسیم و ویتامین هایی است که استخوان های شما را قوی نگه می دارد. همچنین، شنبلیله به ساخت سطح هموگلوبین بدن کمک می کند و انرژی شما را در تمام طول روز حفظ می کند.

سطح گلوکز خون را در کنترل نگه می دارد

شنبلیله برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. سطح قند خون را متعادل می کند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که مصرف این برگ ها به کاهش سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

شنبلیله سبزی خوب برای قلب

مصرف این برگ‌های خشک به تنظیم جریان مناسب خون در بدن کمک می کند. این به بهبود سلامت قلب و عروق شما کمک می کند.

فواید برای پوست و مو

افزودن شنبلیله به رژیم غذایی شما می تواند برای مو و پوست شما معجزه کند. این به رشد سلول های جدید در پوست شما کمک می کند و آن را شاداب و جوان می کند.

اگر در مورد فواید آن برای مو صحبت کنیم، از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند. این گیاه مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که مقدار لازم را به موهای شما می‌دهد. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

برای این فواید شگفت انگیز، باید شنبلیله را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. می توانید این برگ‌های شنبلیله خشک را به آماده سازی های مختلف کاری خود اضافه کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.