معرفی ۷ گیاه مناسب برای نگهداری در منزل

کم نیستند افرادی که به نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستند و چندین و چند گونه ی مختلف از آن ها را در منزل یا محل کار خود نگهداری می کنند.

نگهداری گیاهان آپارتمانی امروزه به یک تفریح برای مردم تبدیل شده و طیف گسترده ای از افراد را در سراسر دنیا به سمت خود جذب کرده است.

به همین دلیل تصمیم داریم تا در مقاله ی امروز این تفریح و سرگرمی را با معرفی ۷ گیاه مناسب برای نگهداری در منزل کمی جذاب تر و هیجان انگیز تر کنیم.

حسن یوسف

حسن یوسف از جمله گیاهان جذابی است که هر فردی می تواند به راحتی از آن نگهداری کند. بیش از ۱۰۰ گونه ی مختلف دارد که بسته به سلیقه ی خود می توانید یکی را انتخاب و از زیبایی آن لذت ببرید.

نگهداری از آن ساده و کاملا بی دردسر است. تنها کافی است خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید، محل قرار گیری آن را به گونه ای انتخاب کنید که نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد و دمای محیط نگهداری آن را بین ۲۰ تا ۳۵ درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید.

تنها نکته ای که لازم است تا پیش از خرید این گیاه مد نظر داشته باشید این است که جویدن و خوردن برگ های حسن یوسف توسط حیوانات خانگی می تواند منجر به ایجاد اختلال در دستگاه گوارش آن ها شود.

بنابراین باید همواره این گیاه را در محلی به دور از حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه نگهداری کنید تا به واسطه ی خوردن برگ های آن دچار آسیب نشوند.

پتوس

پتوس، بسیاری به آن گیاه دلبر هم می گویند. از جمله گیاهان فوقالعاده برای نگهداری در منزل که روند مراقبت از آن بسیار ساده است و زمان چندانی را از شما نمی گیرد.

این گیاه رونده است و مناسب زیباسازی قفسه ها، طاقچه ها و آشپزخانه ها است. همچنین می تواند هوای محیط نگهداری خودش را به خوبی تصفیه کند و آلودگی و سموم موجود را از بین ببرد.

گونه های بیشمار و مختلفی دارد که هر کدام رنگ، شکل و اندازه ی مختص به خود را دارند. نور غیر مستقیم خورشید، آبیاری متوسط و دمای ۱۵ الی ۲۵ درجه ی سانتی گراد از جمله نیاز های اولیه پتوس برای ادامه ی حیات هستند.

اکالیپتوس

اکالیپتوس از جمله گیاهان دارویی است که نگهداری از آن در منزل بر هر فردی واجب است. چرا که هم بوی خوش و مطبوعی از خود ساطع می کند، هم خواص دارویی فراوانی دارد و هم مانع از تجمع پشه و مگس در خانه می شود.

اگزالیس

اگزالیس، گیاهی با برگ های پروانه ای، به جرات می توان گفت که اگر برای اولین بار آن را ببینید تصور می کنید که تعداد زیادی پروانه روی آن نشسته اند.

اگزالیس

برگ های این گیاه شباهت بسیار زیادی به بال های پروانه دارند و خوراک زیباسازی فضا هستند. امروزه طراحان و دکوراتیو های بسیاری از این گیاه برای تغییر دکوراسیون و زیباسازی محیط استفاده می کنند.

برای نگهداری و حفظ طراوات اگزالیس کار چندان دشواری پیش روی شما نیست. کافی است هر زمان که سطح خاک این گیاه خشک شد آن را آبیاری کنید، محل قرار گیری آن را به گونه ای تعیین کنید که نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد و در دمای اتاق و به دور از سرما از آن نگهداری کنید.

گیاه پول چینی

گیاه پول چینی از جمله گیاهان جذاب و زیبا و مناسب نگهداری در خانه است. این گیاه بومی چین است و برگ های آن دایره ای شکل و شبیه به سکه هستند که به همین خاطر نام پول چینی روی آن گذاشته شده است.

این گیاه تصفیه کننده ی هوا است، نگهداری از آن ساده است و در تیره ی گیاهان غیر سمی دسته بندی می شود. پس اگر از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می کنید و نگران سلامتی آن ها هستید خیالتان از این بابت راحت باشد.

شمعدانی

شمعدانی گیاهی چند ساله و مانند حسن یوسف از دیرباز تا کنون میهمان خانه های ما ایرانیان بوده و هست. گونه های متعدد و رنگارنگ آن باعث شده تا افراد با سلیقه های مختلف به این گیاه علاقه پیدا کنند و برای خرید آن اقدام کنند.

شمعدانی فرشته، شمعدانی عطری، شمعدانی زونال و شمعدانی رگال از جمله زیبا ترین و پرطرفدار ترین گونه های خانواده ی شمعدانی هستند و عموما مردم خوش سلیقه ی ایران زمین آن ها را برای نگهداری در منزل انتخاب می کنند.

نور غیر مستقیم خورشید، دمای اتاق یا دمای تعادل و آبیاری به هنگام خشکی خاک از جمله نیاز های اولیه ی شمعدانی برای ادامه ی حیات است.

همچنین لازم است بدانید که این گیاه جزو گیاهان سمی محسوب می شود و به واسطه ی خوردن برگ های آن امکان بروز حالت تهوع و استفراغ محتمل است. لذا توصیه می شود تا آن را در محلی از منزل خود نگهداری کنید که به دور از دسترس حیوانات خانگی یا کودکان خردسال باشد.

ساکولنت

ساکولنت ها همان گیاهان کوچک و جمع و جور جذابی هستند که با برگ های گوشتی خود دل بسیاری از هواداران و علاقه مندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی را برده اند.

ساکولنت ها دوستدار آب و هوای گرم و معتدل هستند و در میان گونه های مختلف آن ها هم می توان گیاهانی چون آلوئه ورا با خاصیت دارویی پیدا کرد و هم گیاهانی مثل کراسولا که در دسته ی گیاهان سمی قرار دارند.

نگهداری از ساکولنت ها بسیار ساده است و اصلا شما را به زحمت نمی اندازد. چون این گیاهان کوچک و جذاب در برابر کم آبی مقاومند (هفته ای ۱ بار آن ها را آبیاری کنید) و تنها نیاز به نور غیر مستقیم برای زندگی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا یک معرفی ساده از هر کدام از این گیاهان به  شما کاربران گرامی ارائه شود تا دیدی کلی در خصوص هر کدام از این گیاهان داشته باشید.

اما اگر می خواهید درباره ی شرایط نگهداری، تکثیر و مقابله با آفات و بیماری های هر کدام از این گیاهان و بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی اطلاعات کسب کنید از وبسایت بیا و یادبگیر دیدن فرمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.