فواید باور نکردنی چرت روزانه،حتما بخوانید

 در مورد فواید شگفت انگیز چرت بعد از ظهر برای سلامتی بدانید. آیا برای چرت زدن روزانه احساس گناه می کنید؟ خوب، در اینجا چند خبر خوب برای شما وجود دارد! چرت های بعد از ظهر بهترین زمان چرت زدن است.بنابراین، اگر فکر می کنید که خواب در طول روز برای سلامتی شما مضر است، در اینجا چند دلیل اصلی وجود دارد که به شما نشان می دهد که نشانه تنبلی نیست، بلکه به طور شگفت انگیزی، چرت زدن روزانه می تواند فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

کم خوابی می تواند باعث بروز بیماری های جسمی و روحی زیادی شود که شما را از لذت بردن کامل از زندگی و بهترین عملکردتان باز می دارد.چرت‌های کوتاه می‌تواند یکی از موثرترین راه‌های جبران کمبود خواب در طول شب باشد یا در نهایت همیشه احساس خواب آلودگی خواهید کرد. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا باید هر روز چرت بزنید.

فواید چرت زدن روزانه برای سلامتی

فواید چرت زدن روزانه

باعث تقویت حافظه میشود

چرت زدن در واقع می تواند حافظه را تقویت کند. طبق تحقیقات، وقتی بعد از یادگیری چیزی می خوابید، حفظ دانش را بهبود می بخشد. یک چرت کوتاه بعد از ظهر می تواند برای تقویت سریع حافظه مفید باشد.

یک خواب کوتاه منجر به یادآوری بهتر اطلاعات یا بازیابی اطلاعات از حافظه شما می شود که تقریباً ۵ برابر بهبود را نشان می دهد.
یادگیری حرکتی که برای یادگیری مهارت های جدید ضروری است، بعد از یک چرت کوتاه بعد از ظهر بهتر است.
یک دوره متمرکز مطالعه یا یادگیری و به دنبال آن یک چرت کوتاه بعد از ظهر تمام چیزی است که برای بهبود یادآوری اطلاعات لازم است.
چرت روزانه توانایی یادگیری چیزهای جدید و همچنین به خاطر سپردن آن را افزایش می دهد.
توجه: تحقیقات ارتباط قوی بین نمرات تحصیلی، توانایی یادآوری خاطرات را با چرت روزانه نشان می دهد.

چرت زدن روزانه از فرسودگی شغلی جلوگیری می کند

آیا همیشه برای جلوگیری از این احساس خواب آلودگی به قهوه دست می زنی؟ یک چرت کوتاه در بعد از ظهر می تواند از ناامیدی و عملکرد ضعیف در کارهای ذهنی جلوگیری کند، که معمولاً با پیشرفت روز شروع می شود.طبق تحقیقات، چرت اولیه تا اواسط بعد از ظهر می تواند خلق و خو و عملکرد را بهبود بخشد.

در صورت چرت زدن ، به جای تسلیم شدن در برابر فرسودگی شغلی، می توانید در طول روز به عملکرد خوب و پیوسته خود ادامه دهید.
بر اساس تحقیقات انجام شده، با خوابیدن در طول روز، شبکه های عصبی در طول چرت زدن شاداب می شوند.
چرت بعد از ظهر توانایی انجام وظایف حرکتی و دقت در همه چیز را بهبود می بخشد.
حواس را تیز می کند تا از محیط بیشتر آگاه شوید و شلوغی های ذهنی را از بین می برد.

در حین انجام برخی از تکالیف بصری، آزمایش‌هایی روی آزمودنی‌ها انجام شد. عملکرد کاهش یافت و نمرات با پیشرفت روز بدتر شد، اما یک چرت کوتاه ۳۰ دقیقه ای در اواسط جلسه از بدتر شدن بیشتر جلوگیری کرد و عملکرد را افزایش داد.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا وقتی مراقبه میکنیم ، خوابمان میگیرد ؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

 کاهش فشار خون با خواب کوتاه

این یکی از مهمترین مزایای سلامتی چرت بعد از ظهر است. این در طول چرت زدن اتفاق نمی افتد، بلکه در انتظار آن است، بنابراین چرت زدن سالمندان در طول روز ایده بدی نیست.

مشاهده شده است که حداکثر فواید قلبی عروقی درست قبل از به خواب رفتن اتفاق می افتد.
چرت زدن هورمون استرس به نام کورتیزول را کاهش می دهد که به بهبود قلب و عروق کمک می کند.
رابطه معکوس بین استراحت های بعد از ظهر و حمله قلبی کشنده وجود دارد.
در یک مطالعه در یونان، افرادی که به طور منظم استراحت می کردند، در مقایسه با افرادی که هرگز چرت نمی زدند، مرگ و میر عروق کرونر کمتری نشان دادند.

فشار خون هنگام چرت زدن سریع کاهش می یابد و این فشار روی قلب شما را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال حملات قلبی کشنده را کاهش می دهد.

چرت زدن به بهبود خلاقیت کمک می کند

چرت زدن کوتاه بزرگسالان در بعد از ظهر به مغز استراحت می دهد و در نتیجه خلاقیت را نیز بهبود می بخشد. با حمام کردن مغز در انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین، خلق و خو را بهبود می بخشد. این مغز را در یک ابزار خلاق قرار می دهد، به طوری که شما قادر به فکر کردن به ایده های جدید هستید.

چرت بعدازظهر خوب است یا بد؟ مطالعات نشان می‌دهد که چرت زدن می‌تواند فعالیت در سمت راست مغز را افزایش دهد، اگرچه مغز چپ نسبتاً غیرفعال باقی می‌ماند. می دانیم که سمت راست مغز با خلاقیت، تخیل و غیره مرتبط است.

سمت راست مغز شما وظایف خلاقانه و شهود را کنترل می کند.
در طول یک چرت کوتاه، مغز راست تمیز می‌شود و با پاک کردن خاطرات و اطلاعات قدیمی‌تر، خاطرات را غربال می‌کند تا مغز بتواند اطلاعات جدید و مرتبط‌تری را ذخیره کند.
این وضوح و توانایی ذهنی برای خلاقیت را بهبود می بخشد، زیرا می توانید به راحتی و موثرتر در افکار خود حرکت کنید.

چرت زدن روزانه شما را جوانتر میکند

آیا می خواهید همیشه بخوابید؟ ادامه دهید و در وسط روز یک چرت کوتاه بزنید که بهترین زمان چرت زدن محسوب می شود. بیهوده به آن خواب زیبایی نمی گویند! چرت بعد از ظهر نیز می تواند شما را جوان تر و زیباتر نشان دهد.

چه کسی دوست ندارد برای همیشه ۱۴ ساله به نظر برسد؟ خوب، آن زیبایی را بخواب و درخشش صورتت را تماشا کن.
خستگی و بی خوابی خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنید باعث پیری شما می شود.
چرت زدن بازسازی پوست و بازسازی بافت را بهبود می بخشد، که باعث می شود برای مدت طولانی تری جوان به نظر برسید.

فواید چرت زدن

فواید چرت بعد از ظهر برای سلامتی

ما انسان ها خواب آوران تک فازی هستیم که در روز بیدار می مانیم و شب ها می خوابیم. اما امروزه به نظر می رسد اکثر ما به دلیل سبک زندگی پرمشغله خود از خواب محروم هستیم.

متخصصان توصیه می‌کنند که یک چرت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای می‌تواند ترمیم‌کننده باشد. خواب طولانی‌تر ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند منجر به بی‌حالی شود و حتی می‌تواند خواب شبانه شما را مختل کند.

بنابراین، حتی می توانید سعی کنید چشمان خود را ببندید و در عوض نفس های طولانی بکشید یا مدیتیشن کنید. سعی کنید با دراز کشیدن در مکانی آرام و بدون سروصدا و نور زیاد، محیط را مساعد کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “فواید باور نکردنی چرت روزانه،حتما بخوانید

چقدر فایده های خوبی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.