فواید اسید بوریک برای گیاهان چیست؟

ثابت شده است که اسید بوریک یک مکمل غذایی عالی برای گیاه و محصولات زراعی است. نحوه استفاده از آن را در اینجا بیاموزید.بور یکی از مواد مغذی ضروری است که گیاهان برای رشد سالم به آن نیاز دارند. رایج ترین راه برای تهیه این ماده از طریق فرمول شیمیایی حاوی آن است. به همین مناسبت در مورد فواید اسید بوریک برای گیاهان صحبت خواهیم کرد.

از نظر شیمیایی اسید تری اکسوبوریک نامیده می شود و به طور گسترده در کشاورزی و باغبانی استفاده می شود زیرا یک ضد عفونی کننده و حشره کش عالی است. از طرفی تنظیم کننده بسیار خوبی برای اسیدیته است.

در حال حاضر، استفاده از اسید بوریک برای گیاهان بسیار گسترده شده است، تا جایی که می توان آن را در خانه بدون ضرر استفاده کرد. علاوه بر تقویت محصولات، در محافظت در برابر آفات بسیار کارآمد است.

فواید اسید بوریک برای گیاهان چیست؟

استفاده از اسید بوریک در کشاورزی و باغبانی

محصولات زراعی برای رشد مناسب و سالم به تعادل مناسبی از مواد مغذی نیاز دارند. فقدان یکی از این مواد مغذی می تواند باعث بیماری های گیاهی شود. در این زمینه، اسید بوریک به عنوان راه حلی ظاهر می شود که سلامت محصولات را ارتقا می دهد. به عنوان مثال، سطح ایمنی گیاهان را افزایش می دهد و برای تشکیل تخمدان ها ضروری است که در تولید مثل نقش دارند.

به همین ترتیب، استفاده از آن تضمینی برای برداشت موفق محصول، حتی در خشک ترین زمان های سال است، زیرا به بهبود طعم برخی از محصولات نیز کمک می کند. با این اوصاف، بیایید مزایای استفاده از اسید بوریک را مرور کنیم.

رشد گیاهان با اسید بوریک

در کشاورزی در مقیاس متوسط ​​و بزرگ، اسید بوریک سالهاست که برای بهبود شرایط رشد استفاده می شود.

اول از همه، بور باعث گلدهی و گرده افشانی گلها و همچنین به دست آوردن میوه می شود. این به لطف این واقعیت است که در توسعه لوله گرده همکاری می کند.

از طرفی نقش اساسی در تولید نشاسته و قند دارد که انتقال کربوهیدرات ها به میوه ها را تسهیل می کند. هنگامی که اسید بوریک به خاک و گیاهان اعمال می شود، تولید ریشه چند برابر می شود و سطح کلروفیل بهبود می یابد.

فواید اسید بوریک برای گیاهان چیست؟

چگونه از اسید بوریک برای گیاهان استفاده کنیم؟

در بذرها

این ماده برای تحریک جوانه زنی بذر استفاده می شود. ۰٫۲ گرم اسید بوریک در هر لیتر آب حل می شود.

سپس دانه ها به مدت حدود ۱۲ ساعت در زیر آب قرار می گیرند. پس از کاشت، توصیه می شود بذرها را با مخلوط پودر اسید بوریک غبارپاشی کنید.

برای شاخ و برگ

محلولی بر اساس ۰٫۱ گرم اسید بوریک در هر لیتر آب تهیه شده و در مرحله جوانه پاشی می شود. سمپاشی دوم همراه با گلدهی و نوبت سوم در زمان باردهی سمپاشی می شود.

پیشنهاد می کنیم مقالهبهترین گیاهان معطر که خانه تان را خوشبو میکند” را نیز مطالعه بفرمایید.

گونه هایی که اسید بوریک را می پذیرند؟

برخی از گونه های گیاهی وجود دارند که نیاز به افزایش اسید بوریک دارند، مانند چغندر، کلم و پیپ. برای جوانه های متورم، تخمدان ها و میوه دهی استفاده می شود.

از طرفی در توت ها، سبزی ها و درختان میوه دو تغذیه لازم است: در ابتدای گلدهی و زمانی که در اوج است. در نهایت در برخی از گیاهان، سیب زمینی، حبوبات و توت فرنگی تنها در صورت مشاهده کمبود بور واضح در محصولات، استفاده از این ماده نشان داده می شود.

از مزایای اسید بوریک برای گیاهان می توان در خانه استفاده کرد

قبل از نتیجه گیری، باید به یاد داشته باشیم که اسید بوریک در آب سرد حل نمی شود، بلکه باید حداقل ۸۰ درجه سانتیگراد باشد. اگر کیسه اسیدی را بخرید که برای ۱۰ لیتر آب مناسب است، عالی است.

ارزش آن را دارد که این راه آسان و مقرون به صرفه را برای ترویج رشد گیاهان و محصولات خود امتحان کنید. اگرچه این محصول سمی نیست، اما باید طبق دستورالعمل سازنده استفاده شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.