بهترین کتاب داستان برای کودکان (لیست پیشنهادی )

کتاب ها یکی از بهترین ابزار های تربیتی هستند که والدین می توانند با کمک آن مهم ترین نکات تربیتی را با زبان غیر مستقیم اما عمیق به کودکان آموزش دهند. در این مقاله چند کتاب داستان خوب به شما معرفی می کنیم تا با توجه به نیاز کودکتان انتخاب کتاب برای شما آسان شود. با ما همراه باشید.

کتاب های می می نی

امروزه کمتر کسی است که اسم مجموعه می می نی به گوشش نرسیده است باشد. مجموعه کتاب های می می نی یکی از پر فروش ترین آثار کودک بوده است که پس از گذشت سال ها هنوز ها خانواده ها نسبت به آن استقبال نشان می دهند و برای فرزندانشان تهیه می کنند. چه چیزی باعث شد که مجموعه می می نی این قدر پر طرفدار شود؟ مجموعه می می نی نقاط قوت بسیاری دارد. اولین نکته آن جذابیت خط داستانی و متن شعرهای آن است. هر چند این مجموعه یک داستان منظوم ترجمه شده است اما اقای ناصر کشاورز با دقت نظر و هنرمندی خاص خود به بهترین شکل این کتاب ها را باز آفرینی کرده است. زیبایی شعر های این مجموعه به اندازه ای است که کودکان از شنیدن ها آن بسیار لذت می برند و دوست دارند بدانند بعدش چه می شود.

وقتی این مجموعه را برای کودکانمان می خوانیم می توانیم لبخند را روی لب هایشان ببینیم و بفهمیم این داستان ها چقدر ذهنشان را درگیر کرده است که این یکی از نشانه های بهترین کتاب داستان برای کودکان است.  دومین نقطه قوت مجموعه می می نی آموزش مهارت های فردی و اجتماعی به کودکان است. مجموعه می می نی درست همان نکته هایی را به کودکان اموزش می دهد که خیلی از خانواده ها درگیر آن هستند. روی دیوار نقاشی کردن، زیاد شکلات وقند خوردن، نرفتن به مهد کودک، برداشتن وسایل دیگران برای خود و.. راستی کودک شما هم این کار ها را می کند؟ سومین نقطه قوت این مجموعه هم کیفیت بالای کتاب و کاغذ های آن و زیبایی و سادگی تصاویر آن است. انتشارات افق این مجموعه را برای گروه الف به چاپ رسانده است و کودکان ۳ تا ۶ سال می توانند از شنیدن داستان های این مجموعه لذت ببرند.

مجموعه کتاب های خانه درختی

خانه درختی یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است که امروزه با ترجمه و انتشار آن در کشور عزیزمان خیلی از کودکان و نوجوانان به خواندنش علاقه مند شده اند. به نظر شما چه چیزی باعث شده که این کتاب در بسیاری از کشور های جهان ترجمه شود و در خیلی از آن ها در لیست پرفروش ترین کتاب ها باشد؟ از بخواهیم مجموعه کتاب خانه درختی را در یک کلمه خلاصه کنیم آن یک کلمه قطعا خلاقیت است. در مجموعه خانه درختی خلاقیت نویسنده و نقاش به اوج خودش می رسد. در این داستان فانتزی که به نظر عده ای بهترین کتاب داستان برای کودکان است کلی اتفاق های عجیب غریب و جالب می افتد  که مخاطب از تصورش لذت زیادی می برد.

تصور کنید یک خانه داشته باشیم که داخلش یک استخر با فواره لیموناد داشته باشد ، حوضچه کوسه های آدم خوار،رصد خانه، اتاق بالش و … تازه های این ها در یک خانه باشد. در هر جلد از این مجموعه اندی و تری که یکی نویسنده است و یکی نقاش ۱۳ طبقه هیجان انگیز به این خانه اضافه می کنند. اگر می خواهید یک داستان فانتزی جذاب و غیر قابل پیش بینی بخوانید مجموعه خانه درختی پیشنهاد خیلی خوبی است. نشر هوپا با رعایت قانون کپی رایت، این مجموعه را برای کودکان ۸ تا ۱۶ سال به چاپ رسانده است اما به نظر می رسد بزرگتر ها هم با خواندن آن کلی لذت ببرند.

خانه درختی

ایلیا تولد یک قهرمان

مجموعه ایلیا تولد یک قهرمان اگر چه زمان طولانی نیست که وارد بازار شده است اما به سرعت جای خود را میان نوجوانان باز کرد و مشهور شد. کمیک استریپ ها یکی از پرطرفدار ترین کتاب های کودک و نوجوان و حتی بزرگسال در دنیا هستند و فروش بالایی دارند. تنوع تصاویر و متن های دیالوگی کوتاه باعث می شود که داستان جان بگیرد و چشم مخاطب خسته نشود. بنابراین مخاطبی که حوصله کتاب خواندن هم ندارد آن را می خواند و بهترین کتاب داستان برای کودکان است. در کمیک استریپ ها متن و نقاشی در کنار هم داستان را روایت می کند. برای همین همان اندازه که متن و خط داستانی مهم هستند نقاشی ها هم مهم هستند.

حالا تصور کنید یک خط داستانی هیجان انگیز  با یک تصویر گری بی نظیر و فوق العاده دست و به دست هم بدهند. مجموعه ایلیا تولد یک قهرمان یک مجموعه جذاب و بسیار با کیفیت است. نقاشی هایش  در حد بهترین آثار جهانی است و خط داستانی اش برای مخاطب بسیار جذاب است. از همه مهم تر توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده و با فرهنگ ما مطابقت دارد. والدین می توانند آن را باخیال راحت برای نوجوان های خود تهیه کنند و بدانند این غذای فکری سالمِ سالم است. این مجموعه با جنس کاغذ گلاسه توسط نشر کمیکا به چاپ رسیده است و استقبال مخاطب از آن باعث شده که نوشت افزار و دیگر محصولات فرهنگی آن نیز وارد بازار شود.

قصه های من و بابام

قصه های من و بابام از آن کتاب هایی است که ممکن است پدر مادر ها را یاد کودکی خودشان بیندازد. این مجموعه قدیمی و زیبا پس از گذشت صد سال از نگارش آن هنوز جز پر فروش ترین کتاب های کودک جهان است. به نظر شما چه چیزی باعث شد این مجموعه محبوب و به نظر عده ای بهترین کتاب داستان برای کودکان شود ؟ اولین نقطه قوت این کتاب نقاشی های بسیار خلاقانه و زیبایی که اریش ازر برای پسرش کشید. این نقاشی ها ساده اما بسیار هنرمندانه اند و یک داستان طنز و با نمک را در کنار هم روایت می کنند. از دیگر نقاط قوت این مجموعه خط داستانی طنز و با نمک و ماجراهاست که لبخند را روی لب کوچک و بزرگ می کارد.

هم چنین این مجموعه ماجراهای یک پدر و پسر را روایت می کند که این موضوع به نوعی صمیمیت را در خانواده خواننده زیاد می کند. اگر شما دوست دارید برای فرزند خود یک کتاب خوب بخوانید و لذت خواندن یک کتاب را به بچشانید قصه های من و بابام یک شروع خوب است که کودکتان هیچ گاه آن را فراموش نخواهد کرد. انتشارات طوطی این مجموعه را در سه جلد برای مخاطب کودک و نوجوان به چاپ رسانده است که به نظر ما پدر و مادر ها هم می توانند آن را بخوانند و لذت ببرند.

کودک باهوش من ۴ سالگی

اگر چه بهترین کتاب داستان برای کودکان است، اما کتاب های کار هم می توانند پیشنهاد بسیار خوبی برای آموزش و سرگرمی کودک باشد. اگر می خواهید یک کودک باهوش ۴ساله تربیت کنید کتاب کودک باهوش من ۴ ساله پیشنهاد بسیار خوبی است. بسته کتاب کودک باهوش من ۴ ساله ۶ جلد کتاب کم قطر دارد. یکی از آن آموزش والدین است و ۵ تای دیگر برای کودکان طراحی شده. در کتابچه والدین نویسنده اطلاعات کوتاه اما کاربردی و خوبی را  در اختیار ولدین می گذارد تا کودک خود را بهتر بشناسند و درک خوبی از توانمندی های ذهنی و شناختی او داشته باشند. چرا که اگر والدین درک صحیح و واقع بینانه از فرزند خود نداشته باشند نمی توانند برای او رشد او برنامه کار آمدی بچینند.

در پنج کتاب کار دیگر برای کودک ۴ ساله تمرین های مختلفی طراحی شده است که مهارت های ذهنی اورا تقویت می کند.  توجه و تمرکز، نوشتن، گفتار و زبان، شناخت مفاهیم، ریاضی آسان اسم کتاب کار های کودک است و موضوع بازی های هر کدام از اسمشان پیداست. نشر کتاب پرنده این مجموعه را به چاپ رسانده است که به دلیل طراحی علمی و با کیفیت در نهمین جشنواره کتاب برتر ۱۳۹۶ تقدیر شد. این مجموعه کتاب، مناسب کودکانی است که ۴ سال اول زندگی خود را به پایان رسانده اند و وارد سال پنجم زندگی خود شده اند.

کودک باهوش من 4 سالگی

خوب است والدین با شناختی که نسبت به کودک خود دارند بهترین کتاب داستان برای کودکان خود را با توجه به نیاز و شخصیت آن ها انتخاب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • سرگرمی
  • بهترین کتاب داستان برای کودکان (لیست پیشنهادی )