۷ فایده برتر توت فرنگی برای سلامتی که نمیدانستید

توت فرنگی منبع عالی ویتامین C و K و همچنین اسید فولیک ، منیزیم ، منگنز و پتاسیم هستند. این توت ها با فقط ۴۹ کالری در هر فنجان ، قند نسبتاً کمی دارند و منبع خوبی از فیبر غذایی هستند. آنها همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی گیاهی و فلاونوئیدها هستند و آنها یکی از میوه های برتر غنی از آنتی اکسیدان هستند.در این مقاله فایده های توت فرنگی برای سلامتی را بررسی میکنیم.

فواید توت فرنگی برای سلامتی

۱- فشار خون را تنظیم می کند

توت فرنگی برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار توصیه می شود. در واقع ، مصرف منظم توت فرنگی حتی به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند. همچنین با پشتیبانی از جریان خون مداوم در بدن ، سطح اکسیژن سالم را حفظ می کند.

توت فرنگی به عنوان یک منبع طبیعی پتاسیم ، به کنترل فشار خون کمک می کند زیرا پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد. در حقیقت ، مصرف کم پتاسیم یکی از عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا است.

مطالعه ای در سال ۱۹۹۸ که در فشار خون بالا منتشر شده است ، اهمیت پتاسیم را برای تنظیم فشار خون برجسته می کند و گزارش می دهد که مکمل پتاسیم در افرادی که رژیم غذایی کمی دارند ، اثر کاهش فشار خون متوسطی دارد.

علاوه بر این ، محتوای منیزیم در آنها به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی کمک می کند.

به علاوه ، ویتامین C موجود در توت فرنگی به کنترل فشار خون ، به ویژه هنگام مقابله با استرس کمک می کند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ از برزیل نشان می دهد که ویتامین C به کاهش فشار خون و ترمیم پاسخ گشادی عروق محیطی در هنگام استرس ذهنی در کودکان چاق کمک می کند.

۲-توت فرنگی خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

مقدار زیادی فیبر ، آنتی اکسیدان ، مواد شیمیایی و ویتامین های موجود در توت فرنگی به تعادل سطح کلسترول در خون کمک کرده و به طور همزمان عضله قلب را تقویت می کند.

یک مطالعه ۲۰۰۴ که در Critical Reviews در Food Science and Nutrition منتشر شده است گزارش می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی با مهار اکسیداسیون کلسترول با لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) به کاهش خطر وقایع قلبی عروقی کمک می کنند ، باعث تقویت ثبات پلاک ، بهبود عملکرد اندوتلیال عروقی و کاهش تمایل به ترومبوز می شوند.

مطالعه دیگری که در Metabolism در سال ۲۰۰۸ منتشر شد نشان داد که مکمل توت فرنگی ضمن حفظ کاهش چربی خون و افزایش خوشمزه شدن رژیم غذایی ، باعث کاهش آسیب اکسیداتیو به LDL می شود.

یک مطالعه اخیر در سال ۲۰۱۴ که در مجله Biochemistry of Nutritional منتشر شده است نیز تأیید می کند که مصرف توت فرنگی باعث بهبود مشخصات لیپیدهای پلاسما ، نشانگرهای زیستی از نظر آنتی اکسیدانی ، دفاع ضد همولیتیک و عملکرد پلاکت در افراد سالم می شود.

با کاهش کلسترول بد خون ، که باعث تجمع پلاک در عروق می شود ، توت فرنگی نقش اساسی در کاهش بیماری های قلبی عروقی و همچنین سکته مغزی دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ در Circulation منتشر شد ، نشان داد زنانی که هفته ای سه وعده توت فرنگی یا بیشتر می خورند ، خطر حمله قلبی را ۳۲ درصد کاهش می دهند.علاوه بر این ، این توت ها پاسخ التهابی را در بدن کاهش می دهند ، که یکی از دلایل عمده بیماری های قلبی است.

فایده توت فرنگی
فایده توت فرنگی برای سلامتی

۳-فایده بعدی توت فرنگی ،پوست سالم را حفظ می کند

چندین آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی ، از جمله ویتامین C ، به جلوگیری از آسیب به پوست و بدن ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. ویتامین C به تولید کلاژن در پوست کمک می کند ، که برای حفظ قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست مورد نیاز است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ که در جراحی پوست منتشر شده است ، اهمیت استفاده موضعی ویتامین C را به عنوان یک ماده مفید برای درمان عکسبرداری و سایر بیماری های پوستی برجسته می کند. این می تواند مزایای پوستی را فراهم کند – تقویت سنتز کلاژن ، محافظت در برابر اشعه ماوراio بنفش (UV) A و B ، رنگ آمیزی hyperpigmentation و بهبود انواع درماتوم های التهابی.

۴-توت فرنگی به مبارزه با سرطان کمک می کند

مصرف توت فرنگی همچنین خطر سرطان مری ، پستان ، روده بزرگ ، پروستات و پوست را کاهش میدهد.

ویتامین C زیاد (آنتی اکسیدان) موجود در توت فرنگی می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند ، زیرا سیستم ایمنی سالم بهترین دفاع بدن است. آنتی اکسیدان ها پاک کننده رادیکال های آزاد و خنثی کننده اثر بالقوه منفی آنها بر روی سلول ها هستند.

همچنین ، مواد شیمیایی مانند کوئرستین و اسید الاژیک موجود در توت فرنگی دارای خواص ضد سرطانی مانند سرکوب رشد سلولهای سرطانی است.

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ در Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد ، توت فرنگی های رشد یافته ارگانیک دارای فعالیت ضد تکثیر بالا و خاصیت ضد سرطان هستند.

یک مطالعه ۲۰۱۲ که در تحقیقات پیشگیری از سرطان منتشر شده است ، پتانسیل پودر توت فرنگی منجمد را برای جلوگیری از سرطان مری برجسته می کند و از آزمایش بالینی بیشتر این عامل طبیعی پشتیبانی می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “ویتامین های ضروری برای بدن کدام ویتامین ها است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۵- مصونیت را تقویت می کند

توت فرنگی حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در تقویت ایمنی بدن شما دارد.

در حقیقت ، فقط یک وعده توت فرنگی حاوی ۵۱٫۵ میلی گرم ویتامین C است که تقریبا نیمی از نیاز روزانه شماست.

ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی ، به عملکرد صحیح گلبول های سفید کمک می کند تا بتواند سریع به عفونت ها پاسخ دهد. همچنین بدن را قادر می سازد تا با سموم و اجسام خارجی مبارزه کند.

همچنین ، ویتامین C به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند ، که می تواند به DNA یا سلول های سالم آسیب برساند ، و منجر به بیماری های زیادی مانند بیماری قلبی یا سرطان شود.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله پزشکی اروپای مرکزی منتشر شد ، نقش ویتامین C را روی سلولهای منتخب سیستم ایمنی بدن و مکانیسم های بالقوه مولکولی درگیر برجسته می کند. این نشان می دهد که ویتامین C تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد.

مصرف منظم توت فرنگی می تواند به مشکلات رایج مانند سرفه ، سرماخوردگی و سایر عفونت ها کمک کند.

۶-فایده بعدی توت فرنگی ،با آرتروز و نقرس مبارزه می کند

رادیکال های آزاد مضر در بدن منجر به تجمع سموم و اسیدها می شوند که علت اصلی تخریب عضلات و بافت ها و همچنین خشک شدن مایعات در بدن است. این می تواند خطر آرتروز و نقرس را افزایش دهد.

توت فرنگی که سرشار از آنتی اکسیدان است ، به بدن کمک می کند تا تمام مواد زائد و سموم مضر را دفع کند. این به نوبه خود با آرتروز و نقرس مبارزه می کند.

همچنین ، خاصیت ضد التهابی توت فرنگی به کاهش التهاب مفاصل کمک می کند ، که ممکن است به کاهش درد و تورم ، دو علامت شایع آرتروز کمک کند. در واقع ، مصرف توت فرنگی از افزایش سطح پروتئین واکنش پذیر C (CRP) ، نشانه ای از التهاب در بدن جلوگیری می کند. همچنین توت فرنگی به محافظت از بدن در برابر مولکول های پیش التهاب موسوم به سیتوکین کمک می کند.

به علاوه ، توت فرنگی منبع خوبی از اسید فولیک است. افرادی که از آرتروز رنج می برند ممکن است فولیک اسید نداشته باشند.

فایده توت فرنگی
فایده توت فرنگی چیست؟

۷- حافظه را بهبود می بخشد

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند.

همچنین ، ترکیبات خاصی در این توت ها وجود دارد که نحوه ارتباط نورون های مغز را تغییر می دهد. این تغییرات از التهاب در مغز جلوگیری می کند که به آسیب عصبی کمک می کند و کنترل و شناخت را بهبود می بخشد.

توت فرنگی به دلیل توانایی دفاع در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز ، می تواند از کاهش حافظه و بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ در Critical Reviews در Science and Nutrition منتشر شد ، نشان داد كه مطالعات مقدماتی بر روی حیوانات نشان می دهد كه رژیم های غذایی غنی از توت فرنگی ممكن است فوایدی برای مغز پیر داشته باشند.

یک مطالعه ۲۰۱۲ که در Annals of Neurology منتشر شده نتیجه گیری می کند که به نظر می رسد مصرف رژیم غذایی فلاونوئیدها ، به ویژه از انواع توت ها ، میزان کاهش حافظه را در بزرگسالان مسن کاهش می دهد.

مطالعه دیگری که در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است گزارش می دهد که خوردن بلوبری ، توت سیاه ، توت فرنگی و سایر توتها اثرات مفیدی بر مغز دارد و می تواند از کاهش حافظه مربوط به سن و سایر تغییرات جلوگیری کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.