علت ایجاد لک صورت چیست؟

دانستن ترفندهای قطعی برای از بین بردن لک های صورت همیشه مورد استقبال خانمها بوده است. جوش، لک روی صورت، چین و چروک یا جای زخم هرگز دلخواه ما خانمها نمیباشد و ما همیشه سعی می‌کنیم با درمان‌های خانگی، ماسک‌ها یا آرایش لک های صورت را پنهان کنیم. شاید اینطور به نظر برسد که رفع لکه هایی که روی پوست صورت ما ظاهر می شود غیرممکن است، اما اجازه دهید به شما بگوییم که با نکات و ترفندهایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم تعداد آنها کم و کمتر خواهد شد.

علت ایجاد لک صورت چیست؟

علت ایجاد لک صورت چیست؟

لکه های تیره روی صورت یکی از شایع ترین لک ها هستند. این یک سیگنال هشدار نیست، اما، خوشبختانه، می توان از ظاهر آن جلوگیری کرد و همچنین لکه های صورت را به طور کامل از بین برد. دلایل ظاهر آن می تواند به دلایل مختلفی باشد:

۱٫ عوامل ژنتیکی

افرادی که پوست تیره دارند بیشتر در معرض لک های صورت هستند، همچنین خانم هایی که به دلیل تغییرات هورمونی احتمال بروز لک روی پوستشان بیشتر است.

۲٫ قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظت

قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید بدون محافظ یا با محافظت ناکافی یکی از دلایل اصلی پیدایش لکه ها است. این به دلیل تغییرات در ملانین پوست ما است و تیرگی ناخواسته رخ می دهد. با ضد آفتاب مناسب و کلاه از خود محافظت کنید!

۳٫ ضایعات پوستی

علائم آکنه یا اسکارهایی که به خوبی درمان نشده اند می توانند منجر به یک مشکل زیبایی مانند لکه های روی صورت شوند. همچنین نداشتن روال زیبایی کافی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید در دوره‌های آکنه یا زخم‌های زخمی، به ظاهر آن کمک می‌کند.

۴٫ تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی، عمدتاً در زنان، یکی از شایع‌ترین علل ایجاد لکه‌ها در صورت است. پوست می تواند حساس تر شود، حتی از آکنه رنج می برد که اگر به درستی درمان نشود، می تواند لکه های ناخواسته ایجاد کند.

با چای سیاه ،پوست تان را جوان کنید و از شر لکه ها خلاص شوید

چگونه لک های صورت را از بین ببریم؟

با رعایت این پروتکل زیبایی، لکه ها را پاک کنید و درخشندگی بیشتری به دست آورید!

۱٫ پوست را لایه برداری کنید

اولین قدم برای از بین بردن لک های صورت، لایه برداری برای بازسازی پوست است. از بین بردن سلول های مرده باعث بهبود بافت و رنگ پوست می شود. لایه برداری یک درمان ضد پیری درجه یک و بهترین راه برای اطمینان از جذب مواد فعال مرطوب کننده و رنگدانه محصولاتی است که بعد از آن استفاده می کنید.

انجام لایه برداری هفتگی صورت به شما کمک می کند تا لکه ها را محو کنید و به پوستی صاف و جوان برسید. لایه بردارهای غنی شده با ویتامین C را انتخاب کنید، یک ماده فعال ضد پیری افسانه ای که لکه های تیره روی پوست را کاهش می دهد و آن را با پوششی از نور می پوشاند.

۲٫ استفاده از مواد باکیفیت برای حذف لک های صورت

علاوه بر پنهان کردن تفاوت‌ها در ظاهر، طیف گسترده‌ای از محصولات وجود دارد که درخشندگی را به چهره می‌رسانند.

محلول‌های ضد لک موضعی، که بیشتر آن‌ها شامل داروها هستند، نه تنها رنگدانه‌ها را می‌پوشانند، بلکه آنها را محو می‌کنند.

پرایمرهای ضد لک که قبل از پایه آرایش استفاده می شود، نور بیشتری را به صورت می بخشد تا پوست درخشنده به نظر برسد.

از سوی دیگر، مرطوب‌کننده‌های یکسان‌کننده عملکردی دوگانه دارند: از یک سو پوست را عمیقا تغذیه می‌کنند و از سوی دیگر رنگ چهره را یکدست می‌کنند.

کرم های روز و شب وجود دارد و برای رسیدن به یک چهره یکنواخت بسیار مفید است.

۳٫ درمان های پزشکی-زیبایی

لکه های صورت را می توان با توسل به گزینه های مختلف پوستی برای همیشه از بین برد.

لیزر درمانی (Alejandrita یکی از پرکاربردترین ها است) و لایه برداری شیمیایی، شامل لایه برداری صورت با استفاده از مواد شیمیایی است که باعث از بین بردن لکه ها، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود.

چگونه به طور طبیعی لک های صورت را از بین ببریم؟

در زیبایی، همه عیوب را نمی توان برطرف کرد، اما خوشبختانه می توان لک های صورت را به طور موثر و طبیعی از بین برد.

طیف گسترده ای از اسکراب های صورت بسیار موثر وجود دارد، اگرچه می توانید به یک راه حل خانگی نیز متوسل شوید. یک نمونه از این اسکراب های خانگی در زیر آمده است:

ماست را با بلغور جو دوسر و آب لیمو مخلوط کنید یا دم کرده گل رز که سرشار از ویتامین C  است را به یک کاسه اضافه کنید.

این ترکیب غنی‌ با چند قطره روغن گل سرخ، لوسیونی است که پوست را تغذیه، بازسازی و لک‌ها را کاهش می‌دهد،این عالی است شک نکنید.

علاوه بر این، ماسک مبتنی بر بلغور جو دوسر و لیمو راه حلی عالی برای روشن کردن لکه ها و یکدست کردن رنگ پوست است.

چگونه از ایجاد لک روی صورت جلوگیری کنیم؟

چگونه از ایجاد لک روی صورت جلوگیری کنیم؟

پس برای جلوگیری از ظاهر شدن لک های ناخواسته روی صورتمان، این نکات را در نظر داشته باشیم و پوستی درخشان و بدون لک داشته باشیم.

۱٫ با احتیاط زیر آفتاب بروید

ضد آفتاب بهترین پادزهر در برابر چین و چروک است، اما از ایجاد لکه های ناراحت کننده روی پوست نیز جلوگیری می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 50، محافظت از صورت شما را تضمین می کند و آن را از شر عیوب خلاص می کند.

به یاد داشته باشید که از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۶:۰۰ بعد از ظهر خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید، زیرا در آن ساعات پرتوهای خورشید مستقیماً روی پوست ما تأثیر می گذارد.

۲٫غذاهای ستاره ای

ویتامین های گروه B موجود در غذاهایی مانند جو و پسته و ویتامین C (کیوی، پرتقال و فلفل قرمز حاوی دوزهای بالایی هستند) آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به کند شدن پیری پوست کمک می کنند و روی و ید، دو ماده معدنی فراوان در بادام زمینی و زرده تخم مرغ، این ویتامین ها را تامین می کنند. خاصیت ارتجاعی و درخشندگی فراموش نکنید که آنها را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانید.

۳٫ سبک زندگی

دستیابی به برخی عادات روزانه نیز به شما کمک می کند تا جلوی ایجاد لک های صورت را بگیرید.  سعی کنید از استرس، یکی از دشمنان اصلی پوست دوری کنید، وزن خود را تحت کنترل داشته باشید، روزانه از پوست خود محافظت کنید، عینک آفتابی بزنید و شب ها به پشت بخوابید تا در اثر فشار با بالش، چین و چروک ظاهر نشود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.