طرز تهیه پنکیک پفکی و خوشمزه

امروز برای شما مخاطب عزیز طرز تهیه پنکیک به شیوه ای ساده اما خوشمزه را آورده ایم. این پنکیک های ساده به سرعت آماده میشوند! آن‌ها برای بچه‌ها عالی هستند. شما میتوانید این پنکیک ها را هم برای صبحانه و هم به عنوان میان وعده بپزید و نوش جان نمایید. این دستور پخت ترجمه و تالیف از inspiredtaste میباشد.

مواد لازم برای درست کردن پنکیک خوشمزه

آرد: از آرد همه منظوره، آرد گندم کامل یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. برای پنکیک های بدون گلوتن، از مخلوط آرد بدون گلوتن مورد علاقه خود استفاده کنید یا آرد گندم سیاه را امتحان کنید.

شکر: ما از شکر دانه ریز استفاده می کنیم، اما شکرهای دیگر مانند شکر نارگیل، شکر خام یا شکر قهوه ای در دستور غذا کار می کنند.

بکینگ پودر: بیکینگ پودر است که این پنکیک ها را سبک و پف دار می کند.

نمک: ما دوست داریم از ۱/۲ قاشق چایخوری نمک ریز استفاده کنیم. قند را به خوبی متعادل می کند و طعم خوبی را در پنکیک به ارمغان می آورد. اگر از کره شور استفاده می کنید، نمک را به ۱/۴ قاشق چایخوری کاهش دهید.

شیر: شیر کامل، کم چرب و حتی شیر بدون چربی در این دستور غذا موثر است. برای پنکیک های بدون لبنیات، شیر غیر لبنی (مانند شیر بادام شیرین نشده یا شیر جو دوسر خانگی) را جایگزین کنید. من قبلاً به جای شیر از آب پرتقال استفاده کرده بودم و خوب عمل کرد.

کره ذوب شده: برای این کار نمی توانید طعم کره را حذف کنید، اما اگر به یک گزینه گیاهی نیاز دارید، روغن نارگیل ذوب شده یا کره گیاهی ذوب شده نیز کار کنید. ما از کره بدون نمک استفاده می کنیم، اما کره شور به عنوان جایگزین عمل می کند. اگر از کره شور استفاده می کنید، مقدار نمک را ۱/۴ قاشق چایخوری کم کنید.

 تخم مرغ: تخم مرغ  طعم و بافت پنکیک را بهتر می کند.

عصاره وانیل: وانیل شیرینی و عمق طعم را اضافه می کند. می توانید عصاره های دیگر را نیز امتحان کنید. عصاره بادام نیز بسیار خوشمزه خواهد بود.

طرز تهیه پنکیک پفکی و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک خوشمزه

این پنکیک ها سبک و پفکی هستند . آنها خیلی شیرین نیستند و با وانیل معطر شده اند که آنها را فوق العاده خوشمزه می کند. اینها به راحتی قابل مزه دار شدن هستند – سعی کنید یک مشت توت، آجیل یا شکلات را به خمیر اضافه کنید.

*ما در دستور غذا به کره بدون نمک می گوییم. می توانید از کره شور استفاده کنید، اما ممکن است بخواهید میزان نمک مصرفی را کاهش دهید.

شما نیاز خواهید داشت:

۱ ½ فنجان (۱۹۵ گرم) آرد همه منظوره

۲ قاشق غذاخوری شکر

۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

۱/۲ قاشق چایخوری نمک دریایی ریز یا نمک خوراکی

۱ ¼ فنجان (۲۹۵ میلی لیتر) شیر

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۴ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، ذوب شده، به علاوه بیشتر برای چرب کردن ماهیتابه

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

چگونه پف دارترین کیک ها را درست کنیم؟

طرز پخت مرحله به مرحله پنکیک

۱ آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را در یک کاسه متوسط با همزن بزنید.(حواستان بهه اندازه آرد باشد حتما به همان اندازه که در دستور گفته شد آرد استفاده نمایید)

۲ شیر را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید تا ولرم شود نه داغ. شما باید بتوانید انگشت خود را به مدت ۱۰ ثانیه در زیر آن نگه دارید.

۳ شیر، تخم مرغ، کره ذوب شده و عصاره وانیل را با همزن بزنید تا ترکیب شوند. (با کمی گرم کردن شیر، کره ذوب شده به جای تبدیل شدن به گلوله های کوچک با شیر مخلوط می شود).

۱ تابه بزرگی را روی حرارت متوسط گرم کنید. تابه آماده است اگر وقتی کمی آب روی سطح ماهیتابه بپاشید، آب دور تابه می رقصد و در نهایت تبخیر می شود.

۲ وسط مخلوط آرد یک چاله درست کنید، مخلوط شیر را داخل چاه بریزید و با چنگال هم بزنید تا دیگر توده های آرد نبینید. اگر خمیر توده های کوچکی داشته باشد اشکالی ندارد – مهم است که خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید.

۳ تابه را کمی با قلم مو با کره ذوب شده بمالید (اگر یک تابه نچسب با کیفیت بالا دارید، این اختیاری است). از یک پیمانه اندازه گیری ۱/۴ فنجان برای ریختن خمیر روی ماهیتابه استفاده کنید. خمیر را به آرامی در یک دایره ۴ اینچی پخش کنید.

۴ وقتی لبه‌ها خشک به نظر می‌رسند و حباب‌هایی روی سطوح بالای پنکیک ظاهر می‌شوند، آن را برگردانید. این حدود ۲ دقیقه طول می کشد. پس از برگرداندن، ۱ تا ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که کمی قهوه ای شده و وسط پخته شود، بپزید. بلافاصله با شربت گرم، کره و انواع توت ها سرو کنید.

چگونه پنکیکی پفکی داشته باشیم؟

چگونه پنکیکی پفکی داشته باشیم؟

ابتدا مواد خشک و تر را جداگانه با هم مخلوط کنید سپس درست قبل از پختن با هم ترکیب کنید. می توانید مواد خشک را به اندازه دلخواه مخلوط کنید و برای مواد تر نیز همین کار را انجام دهید، اما وقتی این دو مخلوط با هم ترکیب شدند، همزدن را رها کنید. مخلوط کردن بیش از حد خمیر یک اشتباه رایج است – باعث می شود آن ها سنگین و مسطح شوند، نه کرکی. به هر حال، این نکات در مورد وافل و کلوچه نیز صدق می کند.

این دستور ۸ پنکیک به ما میدهد، بنابراین بسته به اینکه چه تعداد پنکیک نیاز دارید، این دستور غذا می تواند ۲ تا ۴ نفر را سرو کند. اگر مقداری پنکیک باقی مانده است، می توانید آنها را فریز کنید!

این دستور اصلی پنکیک ما است. ما اغلب آن را همانطور که هست استفاده می کنیم، اما از آن به عنوان پایه ای برای دستور العمل های دیگر استفاده کرده ایم. آنچه را که دوست دارید اضافه کنید. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

یک مشت توت، آجیل یا چیپس شکلات را داخل خمیر بپاشید.
چند برش نازک توت فرنگی یا موز را روی خمیر مرطوبی که به تابه اضافه کردید، بچینید.
پوست لیمو یا ادویه هایی مانند دارچین، جوز هندی یا فلفل دلمه ای را اضافه کنید .
سعی کنید مقداری از آرد همه منظوره را با آرد سبوس دار جایگزین کنید.
چند قاشق بذر کتان، جو دوسر اضافه کنید یا شکر را کم کنید.

سوالات متداول درباره طرز تهیه پنکیک

سوالات متداول درباره طرز تهیه پنکیک

آیا می توانم پنکیک بدون بکینگ پودر درست کنم؟

بله کاملا. برای استفاده از جوش شیرین به جای بیکینگ پودر، باید شیر را با شیر ترش عوض کنید و از ۳/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین استفاده کنید. اگر شیر ترش ندارید، می توانید با هم زدن ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو یا سرکه در ¼ فنجان شیری که در دستور غذا گفته شده است، «شیر ترش» درست کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. اضافه کردن شیر ترش لازم است زیرا برخلاف بیکینگ پودر، جوش شیرین برای کار در دستور غذا به اسید نیاز دارد. اگر از ترکیب جوش شیرین/شیر ترش استفاده کنید، آنها به اندازه دستور اصلی پف دار خواهند بود.

چگونه پنکیک بدون تخم مرغ درست کنیم؟

برای پنکیک بدون تخم مرغ از تخم کتان استفاده می کنیم. برای تهیه تخم کتان، یک قاشق غذاخوری دانه کتان (بذر کتان خام آسیاب شده) را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را حدود ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا غلیظ شود و سپس برای جایگزینی تخم مرغ در دستور استفاده کنید.

آیا می توانم پنکیک را زودتر درست کنم؟ آیا می توانم پنکیک ها را فریز کنم؟

آره! اینها برای انجماد و گرم شدن مجدد مناسب هستند. به این ترتیب، می‌توانید برای یک، دو یا چند روز از هفته پنکیک بخورید. برای یخ زدن آنها، پنکیک ها را بپزید و سپس آنها را در یک لایه روی یک ورقه پخت قرار دهید. ورقه پخت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (یا تا زمانی که سفت شوند) در فریزر قرار دهید. سپس آنها را بین کیسه های فریزر تقسیم کنید و بین آنها یک کاغذ روغنی قرار دهید (تا به یکدیگر نچسبند). برای گرم کردن مجدد از مایکروویو یا فر استفاده کنید. برای مایکروویو، آنها را در یک بشقاب قرار دهید و به مدت ۲۰ ثانیه برای یک پنکیک یا بیشتر برای چندین پنکیک در مایکروویو قرار دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.