راهنمای گام به گام کوتاه کردن مو کودک در خانه

هیچ چیز ترسناک تر از کوتاه کردن موی نوزاد نیست . رول های کوچک و گوشه های ناز و قطعات حیاتی مانند چشم وجود دارد که کودک شما در سالهای آینده به آنها نیاز خواهد داشت.با آمادگی ، طرز فکر و ابزار مناسب ، می توانید با خیال راحت اولین مدل موی فرزند خود را به تنهایی انجام دهید. با این حال اگر کوتاه کردن مو نوزاد و کودک در خانه شما را مضطرب میکند میتوانید او را به آرایشگاه کودکان که مورد اعتماد است ، ببرید.

چه زمانی باید اولین کوتاهی مو نوزاد را انجام دهید؟

 کوتاه کردن مو کودک اولین چیزی است که لازم نیست عجله کنید ، زیرا اکثر نوزادان در هر چند ماه اول زندگی خود بخشی یا بیشتر موهای نوزاد خود را از دست می دهند. این به دلیل ترکیبی از هورمون های بعد از تولد است که باعث می شود موهای نوزاد بریزد.

نگران نباشید ، موهای آنها دوباره رشد می کند ، اما این بدان معناست که شما مجبور نیستید برای کوتاه کردن موهای کودک خود در چند ماه اول زندگی خود ، حتی تا ۱ سالگی برای اکثر بچه ها ، عجله کنید.

با این وجود ، استثنائاتی وجود دارد ، مانند نوزادی با موهای بلند که مانع بینایی آنها می شود ، و همچنین موهایی که برای شرایط پزشکی یا سنت های مذهبی و فرهنگی انجام می شوند. یا گاهی اوقات نوزادان موهای مجعد بلندی دارند که درهم پیچیده و مدیریت آنها بدون برش سخت می شود.

همه اینها شرایطی است که در آن کوتاهی مو قبل از ۱ سالگی ممکن است انتخاب مناسب باشد.

تراشیدن یا کوتاه کردن موها ، علیرغم برخی افسانه های رایج ، باعث رشد سریعتر و ضخیم شدن آنها نمی شود.

کوتاه کردن مو کودک در منزل

چگونه موهای نوزاد را با قیچی کوتاه کنیم؟

مرحله ۱: وسایل مورد نیاز را تهیه کنید

آماده سازی همه چیز برای یک مدل موی موفق کودک ضروری است.

حوله
نوعی پوشش شنل یا پارچه
قیچی به سبک سالن
یک شانه
یک بطری اسپری
یک صندلی بلند یا یک صندلی دیگر که کودک شما را در خود جای داده است

شما همچنین می خواهید اسباب بازی های مورد علاقه کودک شما را منحرف کند ، یک پستانک و شاید حتی یک فیلم ویدیویی که حواس شما را پرت می کند.

اکنون شما آماده هستید تا حد امکان در اولین مدل موی نوزاد موفق باشید.

مرحله ۲: زمانی را انتخاب کنید که کودک شاد باشد

 قبل از خواب و یا قبل از ناهار نمیتوانید یک مدل موی کوتاه موفق انجام دهید.

کودک شما باید سیر باشد ،  خوب استراحت کرده باشد و آماده انجام کار سرگرم کننده باشد. اگر اینطور بود فرزند شما هنگام کوتاهی مو همکاری خوبی با شما خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا کاشت مو دائمی است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

مرحله ۳: آن را به یک معامله بزرگ و سرگرم کننده تبدیل کنید

نوزادان به نشانه های اجتماعی شما پاسخ می دهند ، بنابراین اگر شما خوشحال هستید ، به احتمال زیاد خوشحال خواهند شد. می توانید آهنگ ها را بخوانید ، با صدای فوق العاده شاد توضیح دهید که چه اتفاقی می افتد ، و وسایل سرگرم کننده (بدون قیچی) را به کودک نشان دهید و اجازه دهید آنها را در دست گرفته و توضیح دهد که شما در حال انجام چه کاری هستید.

 همچنین می توانید در حالی که موهای او را کوتاه می کنید ، میان وعده مخصوص مورد علاقه خود را روی صندلی بلند کودک قرار دهید.

مرحله ۴: برای واکنش آنها آماده شوید

برخی از نوزادان تحت تأثیر این تجربه جدید قرار می گیرند ، خواه صدای قیچی (یا قیچی) یا تماشای خنده دار شما در تلاش برای ایجاد هیجان در آنها.

برخی دیگر از نوزادان هنگام کوتاهی مو کاملاً وحشت زده هستند و علیرغم تمام تلاش شما ناکام و ناله می کنند. آمادگی هر گونه واکنش را داشته باشید و هرگونه انتظار را از خود دور کنید که آنها مانند شما در یک سالن کاملا بی حرکت خواهند نشست.

حتی یک کودک محتاط سرش را به اطراف تکان می دهد تا ببیند شما چه کار می کنید ، که اگر انتظارش را ندارید متاسفانه باید بگویم گوش کودک در خطر است.

مرحله ۵:موها اسپری کنید و با دقت کوتاهی را انجام دهید

با استفاده از بطری اسپری موهای کودک را کمی مرطوب کنید.
از شانه خود برای برس زدن قسمت کوچکی از مو استفاده کنید.
یک قسمت مو را دور از سر آنها ، بین دو انگشت نگه دارید.
با استفاده از انگشتان خود به عنوان یک حفره بین سر آنها و قیچی ، بالای این نقطه را بکشید.
قسمتی را که بریده اید رها کنید و به قسمت بعدی بروید.
برش های کوچک و کمی زاویه دار راحت تر از برش های بلند و مستقیم ترکیب می شوند.

این کار ممکن است کمی تمرین احتیاج داشته باشد ، بنابراین انتظار نداشته باشید که به همان اندازه سریع و آسان به نظر برسد که آرایشگر شما انجام می دهد. در نظر بگیرید که موها وقتی خیس می شوند بلندتر به نظر می رسند ، بنابراین در مورد میزان دفعه اول که می ریزید محافظه کار باشید (از کوچک شروع کنید زیرا همیشه می توانید بعداً بیشتر کوتاه کنید ، اما نمی توانید موهای خود را به عقب برگردانید).

روی سر کودک را به صورت یک خط ، از جلو به عقب یا عقب به جلو ادامه دهید تا بخش های مختلف مو را از دست ندهید.

اطراف گوش و گردن را کوتاه کنید ، تا جایی که ممکن است از گوش کودک با دست خود محافظت کنید.

نگران مقایسه قسمت های مو با یکدیگر با هر برش نباشید ، فقط هر بار مقدار مشابهی را کوتاه کنید ، با شانه و انگشتان دست خود قضاوت کنید.

کوتاه کردن مو کودک در خانه

نحوه کوتاه کردن مو کودک با ماشین اصلاح

در صورتی که قصد استفاده از کوتاهی موهای کودک خود را دارید مراحل مشابه ۱ تا ۴ را دنبال کنید ، اما به جای مرحله پنجم ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

تا زمانی که پیش نمایشی از ظاهر کوتاه موهای نوزاد پیدا نکنید ، یک درجه سطح بالا انتخاب کنید. در حالی که شما یا همسرتان ممکن است از ۱ یا ۲ استفاده کنید ، ۱ برای نوزاد کوتاه تر از آنچه می خواهید به نظر می رسد. همیشه می توانید بیشتر بردارید.

به اهرم روی محافظ توجه کنید که به شما اجازه می دهد طول آن را تنظیم کنید (اساساً وقتی ۲ محافظ را بر روی برش دارید ، می توانید یک “۲ کوتاه” یا “۲ بلندتر” داشته باشید.

چندین بار از هر دو جهت روی سر کودک بروید تا مطمئن شوید که موهای خود را یکدست کرده اید. اگر می خواهید قسمت بالایی از کناره ها بلندتر باشد ، از یک محافظ بالاتر در بالا استفاده کنید ، سپس خط موی گذار را با یک عدد بین هر دو ترکیب کنید. همچنین ، اگر می خواهید نمای بالاتری در بالا داشته باشید ، از ترکیبی از قیچی و برش استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

تراشیدن سر نوزاد با تیغ واقعی می تواند خطرناک باشد ، زیرا نوزادان به ندرت در حین کوتاهی موی خود ثابت می مانند و به همین دلیل استفاده از تیغ برای آنها واقها خطرناک است.

آنها سر نرم تری دارند ، زیرا جمجمه آنها کاملاً شکل نگرفته است ، بنابراین استفاده از تیغ یا فشار دادن بیش از حد با دستگاه برش بهترین ایده نیست. در اولین کوتاهی موهای نوزاد و کودک ملایم باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.