دلیل تفاوت شکل ناف در انسانها چیست؟

دلیل تفاوت شکل ناف در انسانها چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”دلیل تفاوت شکل ناف در انسانها چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ناف یا دکمه شکم بازمانده بندناف سابق شماست.ناف شما یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می شود شما ، خودتان باشید. در حالی که موارد زیر برخی از تغییرات ظاهری متداول است ، اشکال مختلف ناف وجود دارد.

تفاوت شکل ناف

ناف بیرون زده

دکمه های شکم بیرون زده را اغلب “اوتی” می نامند.

هنگامی که قسمت باقیمانده از بیضه ناف ، جایی که بند ناف شما به آن متصل شده بود ، به جای اینکه خارج شود ، تخلیه اتفاق می افتد.

ناف توخالی عمیق

اگر زیر تاشوی بالای شکم سایه ای وجود داشته باشد ، یک دکمه شکمی عمیق ظاهر می شود.

این نوع دکمه شکم شبیه دهان کمی باز است. برخی از افراد این گروه ممکن است یک دکمه شکم “قیف” مانند داشته باشند ، که معمولاً در چربی اضافی شکم وجود دارد.

دلیل تفاوت شکل ناف در انسانها چیست؟
دلیل تفاوت شکل ناف در انسانها چیست؟

ناف عمودی (باریک)

بعضی از پزشکان یک دکمه شکمی عمودی را یک شکم “شکافته” می نامند زیرا به نظر می رسد بخشی از معده شکاف کمی بالا و پایین ایجاد می کند.

یک دکمه شکم عمودی به طور معمول کلاهک بسیار کمی روی قسمت بالایی خود دارد ، در عوض شبیه یک “I” است که در پوست نقش بسته است. بر اساس مقاله سال ۲۰۱۰ ، نلف عمودی معمول ترین نوع دکمه شکم است.

ناف افقی (باریک)

یک دکمه شکمی افقی که به آن یک دکمه شکمی نوع T نیز می گویند ، بیشتر قسمتهای شکاف شکم به صورت افقی قرار دارد. فرورفتگی در بالای دکمه شکم ممکن است مانند خطی باشد که از “T” عبور می کند.

این نوع دکمه شکم با دکمه شکم عمیق متفاوت است زیرا قسمت بالایی پوست تقریبا به طور کامل قسمت داخلی شکم را می پوشاند.

ناف گرد

یک دکمه شکم گرد هنوز مقعر است و یا از داخل بیرون زده است. با این حال ، هیچ کاپوت و پوششی ندارد ، در عوض به صورت قرینه گرد به نظر می رسد.

ناف شبیه لامپ

یک دکمه شکمی به شکل یک لامپ دارای قسمت کلاهک بسیار کمی است ، با شکلی کمی بیضی شکل که هنگام پایین آمدن باریک می شود – دقیقاً مانند یک لامپ.

چه چیزی شکل ناف شما را تعیین می کند؟

دکمه شکم بازمانده جایی است که بند ناف در دوران بارداری نوزاد را به مادرش متصل می کند. دکمه همان جایی است که بند ناف به بدنه پیوست.

بند ناف دارای چندین رگ خونی کلیدی است که مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز جنین در حال رشد را تأمین می کند.

وقتی متولد شدید و دیگر به بند ناف احتیاج نداشتید ، یک پزشک (یا گاهی اوقات یکی از پرستاران با کمک پزشک) بند ناف را برید. سپس کمی گیره روی آن قرار دادند.

باقیمانده استخوان ناف پس از تولد معمولاً در حدود ۲ هفته (بعضی اوقات بیشتر) می افتد. آنچه باقی می ماند ناف یا دکمه شکم شما است ، یک قسمت باقیمانده از محل و نحوه تصمیم گیری بندناف شما.

شرایط پزشکی که شانس شما را برای داشتن یک “عارضه در ناف” افزایش می دهد؟

مثالها عبارتند از:

فتق ناف ، جایی که عضلات اطراف دکمه شکم به درستی با هم رشد نمی کنند و دکمه شکم “بیرون می زند”
یک گرانولوم نافی ، که در آن بافت می تواند پوسته ای روی دکمه شکم ایجاد کند و باعث بزرگتر شدن آن شود
به اندازه کافی جالب توجه ، دکمه های شکم معمولاً متناسب با قد یا اندازه فرد نیستند. به عنوان مثال ، یک فرد قد بلند می تواند یک دکمه شکم بسیار کوچک داشته باشد در حالی که یک فرد کوتاه قد می تواند یک دکمه شکم نسبتاً بزرگتر داشته باشد.

شکل ناف
شکل ناف

چه چیزی شکل ناف شما را تعیین نمی کند؟

شکل ناف شما نتیجه روشی نیستند که دکتر بند ناف را بریده یا آن را بست.
آنها همچنین نتیجه روشی نیستند که والدین شما از بند ناف کمی که پس از تولد شما باقی مانده است ، مراقبت می کنند. دکتر محمد فهمی در کتاب خود بند ناف را “کارت وحشی آناتومیک” می نامد.

ناف شما مزاج یا طول عمر شما را پیش بینی نمی کنند

یک خرافه درباره ناف وجود دارد که از روی ظاهر آن میشود طول عمر را پیش بینی کرد این خنده دار است باور نکنید.

به جای بررسی ناف برای بررسی طول عمر بالقوه ، ما شما را تشویق می کنیم که عوامل علمی تر ، مانند سابقه خانوادگی ، شرایط مزمن و عادات سبک زندگی را نیز در نظر بگیرید.

آیا بارداری می تواند نوع ناف شما را تغییر دهد؟

بارداری می تواند باعث فشار بیشتر رحم بر روی دکمه شکم شود. از آنجا که یک دکمه شکم اساساً یک نقطه ضعیف در شکم است ، فشار اضافی می تواند باعث شود که یک دکمه شکم “innie” به یک “افتادن” تبدیل شود. با این حال ، این اتفاق معمولاً پس از زایمان زن برمی گردد.

برخی از خانم ها متوجه تغییر شکل شکم خود پس از بارداری می شوند. به طور معمول ، مطابق با یک مقاله در سال ۲۰۱۰ ، دکمه شکم “کوتاه تر” یا کمتر عمودی به نظر می رسد.

همچنین ، ممکن است دکمه شکم پهن یا افقی به نظر برسد.

اگر نوع دکمه شکم خود را دوست نداشته باشم چه می شود؟

چندین روش جراحی پلاستیک وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به یک دکمه شکم با زیبایی بیشتر کمک کند. هنگامی که یک جراح روی شکم فعلی شما تجدید نظر می کند ، آنها این عمل جراحی را بند ناف می نامند.

هنگامی که آنها برای ایجاد یک دکمه شکم جدید جراحی می کنند (اگر به دلیل جراحی در بدو تولد یا بعد از آن جراحی ندارید) ، آنها این روش را نوبلیلیکوپلاستی می نامند.

پزشکان می توانند این روش را با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام دهند.

یک پزشک باید اهداف شما را با دقت بررسی کند و توضیح دهد که چگونه بعد از جراحی اندازه شکم ، شکل یا محل تغییر می کند.

دکمه های شکم به طور طبیعی متفاوت هستند و می توانند گرد ، گسترده ، عمیق یا بسیاری از تغییرات دیگر باشند.

اگر نوع ظاهرتان را دوست ندارید ، روش های جراحی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. با این وجود ، تنوع در شکل ظاهری نیروی دریایی کاملاً طبیعی است.

آیا شکل ناف من طبیعی است؟

اگر تا به حال با تعجب به دکمه شکم خود نگاه کرده باشید ، تنها نیستید. نگاه ناف به فکر اسرار جهان به اوایل هندو و یونان باستان برمی گردد.

شکم شما چیزی بیش از یک روش عالی برای اثبات اینکه شما سایبورگ نیستید است. شکم شما در واقع اولین زخم شماست. در عرض چند دقیقه از تولد ، بند ناف شما را گرفتند و برش دادند ، و یک ساقه کوتاه ناف از شکم خارج شد. لرزید ، سیاه شد ، خشک شد و افتاد.

بنابراین چه زمانی شکل ناف شما طبیعی نیست؟

فتق نافی

اگر دکمه شکم کودک هنگام خندیدن کودک ناگهان بیرون بیاید ، می تواند فتق ناف باشد. فتق های نافی هنگامی اتفاق می افتند که دیواره معده به طور کامل در اطراف بند ناف ایجاد نشود. وقتی کودک گریه می کند ، می خندد ، عطسه می کند ، مدفوع می کند یا فشار دیگری روی شکم وارد می کند ، فتق بیرون می زند. بیشتر فتق های نافی به خودی خود بهبود می یابند زیرا نوزادان به طور شگفت انگیزی انعطاف پذیر هستند. اما اگر اینگونه نباشد ، با یک جراحی ساده می توان مشکل را برطرف کرد.

نشت مدفوع یا قاعدگی

بله شما آن را درست خواندید. ممکن است مدفوع یا خون قاعدگی از یک شکم خارج شود. فیستول ناف ، یک مجرای غیرطبیعی توسعه یافته بین روده و ناف ، می تواند باعث نشت مواد مدفوع از ناف شود. ناگفته نماند ، اگر مدفوع از شکم شما خارج می شود ، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

و فقط برای خانم ها ، موارد نادر آندومتریوز می تواند باعث شود که بعضی از خانم ها در ناف خود دچار خونریزی شوند.

آندومتریوز رشد غیرطبیعی آندومتر (بافت پوشش رحم) در مکان هایی است که رحم نیستند. این بافت می تواند در مثانه ، کبد ، روده و جاهای دیگر باشد.

مهم نیست که چقدر گم شده باشد ، آندومتر هنوز هم می تواند صدای آژیر هورمون های قاعدگی را بشنود و مطابق آن عمل خواهد کرد. بنابراین ، در طول چرخه قاعدگی ، طبق معمول از سلول خارج می شود. و اگر این سلول ها درون ناف باشند ، خون تنها راه خروج از طریق دکمه شکم است.

نشت مدفوع و قاعدگی به خودی خود تهدید کننده زندگی نیستند ، اما قابل توجه است . اگر این موارد را تجربه کردید ، به پزشک خود مراجعه کنید.

عفونت ها

 شایعترین علل عفونت ناف ، پیرسینگ و بهداشت نامناسب است.

علائم عفونت همان چیزی است که انتظار دارید: درد یا حساسیت ، قرمزی و تورم ، که گاهی اوقات همراه با ترشح و بوی بد است. برای آن دسته از ما که به ناف خود افتخار می کنیم ، خوشایند نیست – محیط گرم و تاریک مکان مناسبی برای رشد باکتری ها یا انتقال عفونت مخمری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همه مواردی که می تواند پیش بیاید با استفاده از دکمه های شکم و اینکه در مورد آنها چه باید کرد ، به اینجا بروید.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.