دستگاه پوست کن چیست و چه کاربردی دارد ؟

دستگاه های برقی از جمله مهمترین محصولاتی هستند که در آشپزخانه های خانگی و صنعتی به کار برده می شوند. این دستگاه ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، در کارایی های گسترده ای استفاده می شوند. از جمله مهمترین آن ها می توان به پوست کن، دستگاه خورد کردن سبزی و هسته گیر برقی اشاره کرد. بهتر است که با کارایی هر یک از آن ها آشنا شوید.

دستگاه پوست کن

دستگاه پوست کن به چه منظور ساخته شده است؟

 از اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه می توان دستگاه پوست کن اشاره کرد. از آنجایی که کندن پوست انواع سیب زمینی، پیاز و .. در آشپزخانه ها به زمان زیادی نیاز دارد، این دستگاه می تواند در کمترین زمان این کار را  انجام دهد. خرید این دستگاه می تواند بسیار کمک کننده باشد. این دستگاه دارای یک مخزن می باشد که تنها کافی است مواد را درون آن بریزید.

تنها با یک سایش و چرخش مواد درون دستگاه، که دارای تیغه می باشد، در کوتاه ترین زمان مواد غذایی با به بیرون تحویل داده خواهند شد. این دستگاه ها در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

انواع دستگاه پوست کن

از جمله انواع این دستگاه می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دستگاه پوست کن صنعتی که برای آشپزخانه های صنعتی به کار برده می شود و می تواند ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم سیب زمینی یا پیاز و .. را در کمترین زمان پوست گیری کند. این دستگاه معمولا در طراحی خود دارای چرخ می باشد که به راحتی جابجا می شود.
  • دستگاه پوست کن خانگی که از ظرفیت و ابعاد کمتری برخوردار است. این دستگاه در نوع دستی نیز موجود می باشد که به صورت خانگی از آن استفاده می شود.

دستگاه سبزی خرد کن

دستگاه سبزی خرد کن چیست؟

وجود یک دستگاه سبزی خرد کن ، برای آشپزخانه های صنعتی و خانگی الزامی است. از آنجایی که سبزی ها از مهمترین مواد غذایی برای پخت غذا محسوب می شوند، باید بتوان برای خوردن کردن آن ها از یک دستگاه کاربردی استفاده کرد. چرا که خورد کردن آن ها به وسیله دست بسیار زمان بر می باشد.

این دستگاه از یک مخزن تشکیل شده است که در بخش انتهایی آن یک تیغه قرار داده شده است. نحوه کارکرد این دستگاه در انواع سطلی و بشقابی به این صورت است که در هر یک از آن ها، مقداری سبزی ریخته شده، تیغه چرخیده و سبزی خرد شده و از درون یک بخش خروجی به درون ظرف می ریزد. در سرعت زیاد می توانید با این دستگاه به خورد کردن انواع سبزی بپردازید.

انواع دستگاه سبزی خرد کن

از جمله انواع دستگاه سبزی خرد کن ، می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دستگاه خورد کن صنعتی که در مخازن بزرگ و ظرفیت های زیاد ساخته شده است. این دسته از دستگاه ها مقدار زیادی سبزی را در کوتاه ترین زمان آماده کرده و در اختیار شما قرار می دهند. همچنین در توان بالا و گنجایش زیاد از قابلیت تنظیم میزان خرد شدن بهره مند هستند. از آنجایی که خورد کردن حجم زیاد سبزی به وسیله دست امکان پذیر نیست، از این دستگاه برای رستوران ها، هتل ها و … استفاده می شود.
  • دستگاه خانگی خورد کن سبزی که همه شما بارها آن را دیده اید. این دستگاه نیز به صورت یک مخزن و یا سطل است که در ظرفیت و ابعاد متفاوت طراحی و تولید شده است. این دستگاه ها معمولا از جنس استیل و یا پلاستیک ساخته شده اند که به راحتی به خورد کردن انواع سبزی می پردازند.

هسته گیر برقی

خرید هسته گیر خانگی و صنعتی

از دسته ماشین آلاتی که برای جدا کردن هسته انواع میوه به کار برده می شود، دستگاه هسته گیر برقی گفته می شود که از آن برای میوه های مانند آلبالو، سیب، زردآلود، گلابی و … برای تهیه کردن انواع مربا و کمپوت استفاده می شود.

از دیگر کارایی های این دستگاه می توان در آشپزخانه های میوه خشک کن اشاره کرد که برای تولید چیپس میوه از آن ها استفاده می شود. استفاده از این دستگاه بسیار بهداشتی و مکانیزه می باشد.

انواع دستگاه هسته گیر

از انواع دستگاه هسته گیر می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دستگاه هسته گیر که به صورت برقی کار می کند و بیشتر در صنایع تولید مواد غذایی کاربرد دارد. این دستگاه در سریع ترین زمان ممکن به گرفتن هسته میوه های مختلف می پردازد.
  • هسته گیر دستی که معمولا در منزل از آن استفاده می شود و دارای ظرفیت کم می باشد. این محصول دارای یک اهرم شبیه به سرنگ می باشد که با فشار دادن آن درون میوه باعث خارج کردن هسته آن می شود.

کلام آخر

انواع دستگاه های پوست کن، خردکن سبزی و هسته گیر از مهمترین تجهیزات هر آشپزخانه محسوب می شود که باید بتوانید برای تولید مواد غذایی بهداشتی آن ها را در کیفیت درجه یک تهیه کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.