علت درد مچ دست چیست؟

به دلیل تایپ مداوم ، درد مچ دست دارید؟ در اینجا چگونگی مقابله با آن آمده است.مچ دست یکی از متحرک ترین مفاصل بدن ما است اما فاقد ثبات است. ما از این مفصل در تمام فعالیت های روزمره خود استفاده بیش از حد می کنیم. بسیاری از ما در حالی که تمام روز با رایانه ها و گوشی های هوشمند خود کار می کنیم با درد ضربان مچ دست ناشی از تایپ کردن دست و پنجه نرم می کنیم.

مچ دست مفصلی پیچیده است که دست ما را به بازو متصل می کند. ۸ استخوان کارپال وجود دارد که توسط رباط های مچ دست به هم متصل می شوند.

دکتر روپا مهتا ، بنیانگذار ، رئیس گروه فیزیوتراپی ، کلینیک Healthspace به HerZindagi گفت که چقدر می توان تایپ مداوم ما را با نکاتی در مورد مقابله با درد مچ دست آن ترکیب کرد.

مفصل مچ چگونه عمل می کند؟

تمام حرکات مفصل مچ توسط عضلات بازو انجام می شود. با وجود تقاضای جسمی زیاد برای مچ دست ، ما در نهایت آن را مسلم می دانیم. اگر مچ دست ما انعطاف پذیر نیست و ضعیف است ، ما آنها را مستعد آسیب می کنیم. تایپ و ارسال پیام کوتاه برای ساعت های طولانی می تواند باعث ایجاد تنش یا درد در مچ دست شود.

تنش مچ دست می تواند به دلیل محدودیت حرکات ، ضعف عضلات و کمبود جریان خون باشد. در حالی که ، درد مچ دست می تواند ناشی از کشیدگی و پیچ خوردگی ، سندرم تونل کارپ (CTS) ، التهاب رحم De Quervain ، آسیب کمپلکس فیبروکارتلاژ مثلثی (آسیب TFCC) ، استفاده بیش از حد ، ضربه باشد.

علت درد مچ دست

سندرم تونل کارپال چیست؟

درد مچ دست

این یک بیماری شایع است که منجر به درد ، بی حسی و ضعف ، گزگز در کف و انگشتان می شود. وقتی تورم تاندون ها عصب مچ را فشرده می کند اتفاق می افتد. علائم در شب بدتر می شود. این به دلیل تایپ مداوم در بین تایپیست ها یک بیماری بسیار رایج است. زنان باردار ، دیابتی ، چاقی ، آرتریت روماتوئید یا بیماری هایی که باعث احتباس آب و بیماران نقرس می شوند بیشتر در معرض سندرم تونل کارپ هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۹ درمان خانگی برای تنگی نفس” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

پیشگیری بهتر از درمان است. هدف این است که عضلات خود را تقویت کنید ، به ارگونومی نیز توجه کنید. هر زمان که مشغول تایپ هستید ، اطمینان حاصل کنید که مرتب استراحت می کنید. مچ دست خود را در حالت آرام  و خنثی نگه دارید. خرید صفحه کلید ارگونومیک  یا ابزار پشتیبانی مچ دست ممکن است به جلوگیری از این امر کمک کند.

درد مچ دست نه تنها با مدیتیشن بلکه با فیزیوتراپی نیز باید مدیریت شود. استراحت با آتل زدن توصیه می شود ابتدا فیزیوتراپی برای کاهش التهاب انجام شود. بعداً با کاهش درد ، تمرینات خاصی برای تقویت عضلات شروع می شود. روش مولیگان نتایج فوق العاده ای را نشان داده است.

یک مشکل احتمالی که می تواند به دلیل تایپ مداوم رخ دهد ، التهاب تاندون De Quervain است که درد تا طول انگشت شست شما است و می تواند تا بازو نیز بالا رود. این باعث ایجاد درد در حین حرکت انگشت شست و تلاش برای انجام حتی ساده ترین کارهای روزمره می شود.

فیزیوتراپی شامل درمان اولتراسونیک ، استفاده از بریس برای جلوگیری از حرکت انگشت شست و به دنبال آن کشش مولیگان و پروتکل تقویت است.

انگشت اشاره

آسیب دیگری که می تواند به دلیل تایپ زیاد رخ دهد به عنوان انگشت ماشه شناخته می شود. این باعث می شود انگشتان یا انگشت شست در حالت خم شده قفل شوند. در ابتدا ، با مشکل در راست کردن انگشتان شروع می شود ، این بعدا به سمت درد شدید پیش می رود. وقتی می خواهید انگشتان خود را باز کنید می توانید صدای کلیک را بشنوید. این امر در اثر تورم تاندون انگشت ایجاد می شود. همچنین در صورت بدتر شدن شرایط می تواند در موقعیت خمشده فوق گیر بیفتد.

درمان تریگر انگشت ، فیزیوتراپی علاوه بر دارو است. درمان فیزیوتراپی شامل لیزر درمانی ، آزادسازی میوفاشیال ، کشش انگشتان + آزاد سازی فاشیا ، عضلات و رباط های کف کف است. اگر هیچ یک از اینها کمک نکند ، ممکن است مجبور به تزریق استروئید یا جراحی شود.

چگونه می توانید درد مچ دست خود را برطرف کنید؟

اول و مهمترین ، تشخیص آسیب کاملاً حیاتی است. پس از تشخیص ، فیزیوتراپ پروتکل های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد تا بسته به مشکل از آنها پیروی کنید. هر آسیب دیدگی نوع خاصی از روش های فیزیوتراپی را دارد که باید برای مهار و التیام آسیب وارد شده دنبال شود.

برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید مچ دست های کشیده را استراحت داد. همچنین برای جلوگیری از التهابات داخلی باید مدام از کیسه یخ استفاده کنید. اگر درد شدید شد می توانید با پزشک خود مشورت کنید. برای جلوگیری از هرگونه حرکت ناگهانی بیش از حد ، می توانید از گچ یا آتل استفاده کنید و فیزیوتراپی کنید.

درد مچ دست

ورزش هایی برای جلوگیری از درد مچ دست

ورزش به تقویت عضلاتی که ممکن است با گذشت زمان ضعیف شده باشند کمک می کند در عین حال انعطاف پذیری آنها را افزایش می دهد و از آسیب دیدگی جلوگیری می کند.

مشت را به سمت پایین باز کنید. آرنج خود را در ناحیه کمر در ۹۰ درجه نگه دارید. مچ دست خود را ۱۰ بار به سمت بالا فشار دهید. بعداً می توانید برای تقویت بیشتر عضلات خود از ترابند استفاده کنید.

به همین ترتیب ، مشت خود را به سمت کف دست خود قرار دهید. آرنج خود را در ناحیه کمر در ۹۰ درجه نگه دارید. مچ دست خود را ۱۰ بار به سمت بالا فشار دهید.

در مرحله بعد ، مشت های خود را با انگشت شست به سمت بالا می چرخانید و سپس هر کدام مچ دست خود را ۱۰ بار بالا و پایین می کنید.

جلوگیری از درد مچ دست

تمرین دیگر را می توان با استفاده از توپ استرس انجام داد. توپ را با تمام انگشتان خود ۱۰ بار فشار دهید. همچنین می توانید از نوار لاستیکی برای کشش انگشتان و تقویت عضلات استفاده کنید.

کشش: پس از ورزش با بند ، باید دست را از هر جهت کشید ، انگشتان را نیز کشید.

بسیاری از موضوعات و تمرینات یوگا وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید ، پس از اینکه از درد خود راحت شدید و می خواهید عضلات خود را تقویت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.