بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی

بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

لئوناردو داوینچی یک هنرمند و مهندس دوره رنسانس بود ، که به نقاشی هایی مانند “شام آخر” و “مونالیزا” و به دلیل اختراعات مانند ماشین پرنده مشهور بود.امروز میخواهیم اطلاعاتمان را درباره داوینیچی،این نقاش معروف بیشتر کنیم،با ما همراه باشید.

لئوناردو داوینچی کی بود؟

لئوناردو داوینچی نقاش ، مجسمه ساز ، معمار ، مخترع ، مهندس نظامی و طراح رنسانس بود – مظهر یک انسان واقعی رنسانس.نقاشی ها و سایر آثار وی در طول قرن ها بر تعداد بیشماری از هنرمندان و مهندسان تأثیر گذاشته است.

زندگی داوینیچی:

داوینچی در ۱۵ آوریل ۱۴۵۲ در یک مزرعه در خارج از روستای آنچیانو در توسکانی ایتالیا (حدود ۱۸ مایلی غرب فلورانس) متولد شد.

داوینچی توسط پدرش و نامادری اش بزرگ شد او در پنج سالگی ، به املاک پدرش در نزدیکی وینچی (شهری که نام خانوادگی وی از آنجا گرفته شده) نقل مکان کرد ، جایی که با عموی و پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کرد.

تحصیلات داوینیچی:

 داوینچی تحصیلات رسمی کمی فراتر از آموزش مقدماتی ، نوشتن و ریاضیات دریافت کرد ، اما استعدادهای هنری او از همان کودکی مشهود بود.

در حدود ۱۴ سالگی ، داوینچی دوره کارآموزی طولانی را با هنرمند برجسته آندره دل وروکیو در فلورانس آغاز کرد. وی مهارتهای فنی گسترده ای از جمله فلزکاری ، هنرهای چرمی ، نجاری ، طراحی ، نقاشی و مجسمه سازی را فرا گرفت.

اولین اثر شناخته شده تاریخ وی – نقاشی با قلم و مرکب از منظره ای در دره آرنو – در سال ۱۴۷۳ ترسیم شد.

کارهای اولیه داوینچی:

داوینچی در سن ۲۰ سالگی به عنوان استاد هنرمند در انجمن صنفی سنت لوک در فلورانس موفق به عضویت شد و کارگاه شخصی خود را تأسیس کرد. با این حال ، وی به مدت پنج سال دیگر با del Verrocchio همکاری کرد.

تصور می شود كه دل وروكشیو نقاشی “تعمید مسیح” خود را در حدود سال ۱۴۷۵ با كمك شاگردش كه بخشی از زمینه و فرشته جوان را كه قبای عیسی را در دست داشت نقاشی كرد.

سه سال بعد راهبان آگوستینی از فلورانس San Donato a Scopeto به او مأموریت دادند که “Adoration of the Mags” را نقاشی کند. هنرمند جوان اما شهر را ترک می کند بدون اینکه هرگز آنها را کامل نکند.

بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی
بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی

لئوناردو داوینچی:

گرچه داوینچی به خاطر توانایی های هنری اش معروف است ، اما کمتر از دوازده نقاشی منتسب به او وجود دارد. یک دلیل این است که علایق او چنان متنوع بود که او یک نقاش پرکار نبود. از مشهورترین آثار داوینچی می توان به “مرد ویترووی” ، “شام آخر” و “مونالیزا” اشاره کرد.

نقاشی مرد ویترووی:

هنر و علم در طرح “انسان ویترووی” ساخته داوینچی ، که در سال ۱۴۹۰ ترسیم شده بود ، کاملاً تلاقی کردند ، که در آن یک شکل مرد برهنه در دو موقعیت روی هم قرار گرفته با دست ها و پاها از هم جدا در داخل یک مربع و یک دایره به تصویر کشیده شده است.این طرح مشهور نشان دهنده مطالعه تناسب و تقارن داوینچی و همچنین تمایل وی برای ارتباط انسان با جهان طبیعی است.

نقاشی شام آخر:

در حدود سال ۱۴۹۵ ، لودوویکو اسفورزا ، دوک میلان ، به داوینچی مأموریت داد تا “آخرین شام” را روی دیوار پشت سالن غذاخوری داخل صومعه سانتا ماریا دله گراتس میلان نقاشی کند.

این شاهکار که اتمام آن تقریباً سه سال به طول انجامید ، درام لحظه ای را به تصویر می کشد که عیسی به دوازده حواری جمع شده برای شام پسح اطلاع می دهد که یکی از آنها به زودی به او خیانت خواهد کرد. دامنه حالات چهره و زبان بدن چهره های اطراف میز ترکیب استادانه را زنده می کند.

تصمیم داوینچی برای نقاشی با روغن روی گچ خشک شده به جای نقاشی دیواری روی گچ تازه منجر به زوال سریع و پوسته پوسته شدن “شام آخر” شد. اگرچه یک مرمت نامناسب باعث آسیب بیشتر به نقاشی دیواری شد ، اما اکنون با استفاده از تکنیک های مدرن حفاظت تثبیت شده است.

بیوگرافی داوینچی
بیوگرافی داوینچی

نقاشی مونالیزا:

در سال ۱۵۰۳ ، داوینچی شروع به کار بر روی آنچه شناخته شده ترین نقاشی او می شود – و می توان گفت مشهورترین نقاشی در جهان – “مونالیزا” است. این کار سفارش خصوصی با لبخند معمایی زن در نیمه پرتره مشخص می شود ، که ناشی از روش sfumato داوینچی است.

افزودن به جذابیت “مونالیزا” رمز و راز هویت موضوع است. پرنسس ایزابلا از ناپل و مادر داوینچی ، همگی بعنوان طرح اولیه این شاهکار معرفی شده اند. حتی حدس زده شده است که موضوع اصلاً زن نبوده است بلکه سالای شاگرد قدیمی داوینچی است که لباس زنانه پوشیده است.

با ادامه مطلب”بیوگرافی داوینچی نقاش معروف ایتالیایی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با این حال ، بر اساس گزارش های یک زندگینامه نویس اولیه ، “مونالیزا” تصویری از لیزا دل جیوکاندو ، همسر یک تاجر ثروتمند ابریشم فلورانس است. نام اصلی ایتالیایی این نقاشی – “La Gioconda” – این نظریه را پشتیبانی می کند ، اما دور از انتظار نیست. برخی از مورخان هنر معتقدند که بازرگان این پرتره را برای جشن تولد در انتظار تولد فرزند بعدی این زوج سفارش داده است ، این بدان معناست که این موضوع ممکن است در زمان نقاشی باردار باشد.

اگر خانواده Giocondo واقعاً این نقاشی را سفارش داده باشند ، هرگز آن را تحویل نگرفته اند. از نظر داوینچی ، “مونالیزا” برای همیشه اثری در حال پیشرفت بود ، همانطور که تلاش او برای رسیدن به کمال بود ، و او هرگز از این نقاشی جدا نشد. امروز ، “مونالیزا” در موزه لوور پاریس  است ، در پشت شیشه ضد گلوله محافظت می شود و به عنوان یک گنجینه ملی بی ارزش شناخته می شود که سالانه توسط میلیون ها بازدید کننده دیده می شود.

نقاشی مونالیزا از کیست؟
نقاشی مونالیزا از کیست؟

اختراعات داوینچی:

در سال ۱۴۸۲ ، لورنزو دو مدیچ ، حاکم فلورانس ، داوینچی را مأمور ساخت آواز نقره ای کرد و آن را به عنوان یک صلح برای لودوویکو اسفورزا آورد. پس از انجام این کار ، داوینچی لودوویکو را برای یک کار لابی کرد و نامه ای به دوک آینده میلان فرستاد که به سختی از استعدادهای قابل توجه وی به عنوان یک هنرمند یاد می کرد و در عوض مهارت های بازاریابی بیشتر خود را به عنوان یک مهندس نظامی تبلیغ می کرد.

داوینچی با استفاده از ذهن مبتکرانه خود ، ماشینهای جنگی مانند ارابه جنگی با تیغهای داس را که در دو طرف آن نصب شده بود ترسیم کرد ، یک تانک زرهی که توسط دو نفر رانده می شد شافت و حتی تیرآهن عظیمی را خم می کرد که به ارتش کمی از افراد برای کار نیاز داشت.

این نامه کارساز بود و لودوویکو داوینچی را برای تصدی پست به میلان آورد. در زمان حضور در میلان ، داوینچی مأموریت یافت که در بسیاری از پروژه های هنری نیز فعالیت کند ، از جمله “شام آخر”.

ماشین پرواز:

داوینچی که همیشه یک انسان جلوتر از زمان خود بود ، به نظر می رسید با طرح دستگاههایی که شبیه دوچرخه امروزی و نوعی هلی کوپتر است ، آینده را پیشگویی می کند.

شاید شناخته شده ترین اختراع وی یک ماشین پرنده باشد که بر اساس فیزیولوژی یک خفاش ساخته شده است. این موارد و سایر اکتشافات در زمینه مکانیک پرواز در Codex در پرواز پرندگان داوینچی یافت می شود ، یک مطالعه در زمینه هوانوردی پرندگان ، که وی در سال ۱۵۰۵ آغاز کرد.

داوینچی مانند بسیاری از رهبران اومانیسم رنسانس شکافی بین علم و هنر نمی دید. او این دو را به جای رشته های جداگانه ، به عنوان رشته های بهم پیوسته در نظر گرفت. او معتقد بود که تحصیل علم از او هنرمند بهتری ساخته است.

در سال ۱۵۰۲ و ۱۵۰۳ ، داوینچی همچنین به مدت کوتاهی در فلورانس به عنوان مهندس نظامی برای سزاره بورجیا ، پسر نامشروع پاپ اسکندر ششم و فرمانده ارتش پاپ کار کرد. او برای بررسی پروژه های ساخت و ساز نظامی و طرح نقشه های شهر و نقشه های توپوگرافی به خارج از فلورانس سفر کرد.

مطالعه آناتومی و  داوینچی:

داوینچی فکر می کرد بینایی مهمترین حس بشریت است و چشم مهمترین عضو است ، و وی بر اهمیت ” نحوه دیدن” تأکید کرد. او به انباشت دانش و حقایق مستقیم از طریق مشاهده اعتقاد داشت.

داوینچی نوشت: “یک نقاش خوب دو هدف اصلی برای نقاشی دارد – انسان و  روح او.” اولی آسان است ، دومی سخت است ، زیرا باید با حرکات و حرکت اندام ها بیان شود. “

داوینچی برای ترسیم دقیق این حرکات ، در طی دهه ۱۴۸۰ شروع به مطالعه جدی آناتومی و تشریح بدن انسان و حیوان کرد. نقاشی های او از جنین در رحم ، قلب و سیستم عروقی ، اندام های جنسی و سایر ساختارهای عضلانی و استخوانی از اولین نقاشی های ثبت شده در انسان است.

داوینچی علاوه بر تحقیقات آناتومیکی خود ، گیاهشناسی ، زمین شناسی ، جانورشناسی ، هیدرولیک ، هوانوردی و فیزیک را مطالعه کرد. او مشاهدات خود را بر روی ورقها و کاغذهایی که داخل کمربند خود جمع کرده بود ، ترسیم کرد.

داوینچی مقالات را در دفترچه ها قرار داده و آنها را در اطراف چهار مضمون گسترده – نقاشی ، معماری ، مکانیک و آناتومی انسان مرتب کرده است. او ده ها دفتر را با تصاویر و مشاهدات علمی بسیار ظریف پر کرد.

مجسمه های داوینچی:

لودوویکو اسفورزا همچنین داوینچی را موظف به ساخت مجسمه سوارکاری برنز به طول ۱۶ فوت از پدرش و بنیانگذار سلسله خانواده ، فرانچسکو اسفورزا کرد. داوینچی با کمک کارآموزان و دانشجویان در کارگاه خود بیش از دوازده سال روی این پروژه کار و خاموش کرد.

داوینچی یک مجسمه با اندازه واقعی از خاک رس مجسمه سازی کرد ، اما هنگامی که جنگ با فرانسه به استفاده از برنز برای ریختن توپ و نه مجسمه نیاز داشت ، پروژه متوقف شد. پس از آنکه نیروهای فرانسوی در سال ۱۴۹۹ میلان را به غلبه بر میلان انداختند – و مدل سفالی آن را تکه تکه کردند – داوینچی همراه با دوک و خانواده Sforza از شهر فرار کرد.

از قضا ، جیان جاکومو تریولتزیو ، که نیروهای فرانسوی را که در سال ۱۴۹۹ لودوویکو را فتح کردند ، رهبری کرد ، ردپای دشمن خود را دنبال کرد و داوینچی را مأمور ساخت یک مجسمه بزرگ سوارکاری ، مجسمه ای که می توانست بر روی مقبره او نصب شود ، کرد. Trivulzio پس از سالها کار و طرح های متعدد توسط داوینچی ، تصمیم گرفت اندازه مجسمه را کوچک کند ، که در نهایت هرگز تمام نشد.

سالهای آخر عمر داوینچی:

داوینچی در سال ۱۵۰۶ به میلان بازگشت تا برای حاکمان کاملاً فرانسوی که هفت سال قبل از این شهر سبقت گرفته بودند و او را مجبور به فرار کرده بود ، کار کند.

در میان دانشجویانی که به استودیوی وی پیوستند ، اشراف زاده میلانی ، فرانچسکو ملزی ، بود که تا آخر عمر به نزدیکترین همراه داوینچی تبدیل می شود. او در دوره دوم حضور خود در میلان نقاشی کمی انجام داد و بیشتر وقت او به مطالعات علمی اختصاص داشت.

در میان نزاع های سیاسی و اخراج موقت فرانسوی ها از میلان ، داوینچی شهر را ترک کرد و به همراه سالای ، ملزی و دو دستیار استودیو در سال ۱۵۱۳ به رم رفت. جولیانو دی مدیچی ، برادر پاپ لئو X تازه تأسیس شده و فرزند حامی سابق او ، به داوینچی ماهیانه کمک هزینه ای به همراه مجموعه ای از اتاق های محل اقامت خود در داخل واتیکان می داد.

پادشاه جدید فرانسه پس از حضور در جلسه ۱۵۱۵ بین فرانسیس اول پادشاه فرانسه و پاپ لئو X در بولونیا ، به داوینچی عنوان “نقاش و مهندس برتر و معمار به پادشاه” را پیشنهاد داد.

داوینچی به همراه ملزی عازم فرانسه شد و دیگر هرگز برنگشت. وی در Chateau de Cloux (اکنون Clos Luce) در نزدیکی کاخ تابستانی پادشاه در امتداد رودخانه Loire در Amboise زندگی می کرد. همانند رم ، داوینچی در زمان حضور خود در فرانسه نقاشی کمی انجام داد. یکی از آخرین کارهای سفارش شده وی یک شیر مکانیکی بود که می توانست راه برود و سینه خود را باز کند تا دسته ای از نیلوفرها را نشان دهد.

چگونه لئوناردو داوینچی مرد؟

داوینچی در اثر سکته مغزی احتمالی در تاریخ ۲ مه ۱۵۱۹ در ۶۷ سالگی درگذشت. وی کار خود را در زمینه مطالعات علمی ادامه داد تا اینکه درگذشت. دستیار وی ، ملزی ، وارث اصلی و مجری املاک وی شد. “مونالیزا” به سالی وصیت شد.

قرن ها پس از مرگ او ، هزاران صفحه از مجلات خصوصی او با یادداشت ها ، نقاشی ها ، مشاهدات و نظریه های علمی ظاهر شده و اندازه گیری کامل تری از “انسان رنسانس” واقعی را ارائه داده است.

مزار داوینچی
مزار داوینچی

کتاب و فیلم درباره داوینچی:

اگرچه طی این سالها چیزهای زیادی در مورد داوینچی نوشته شده است ، والتر آیزاكسون با فیلم تحسین برانگیز سال ۲۰۱۷ ، لئوناردو داوینچی ، قلمرو جدیدی را جستجو كرد ، كه جزئیاتی را در مورد آنچه كه باعث خلاقیت ها و اختراعات این هنرمند بوده ارائه می دهد.

سر و صدا پیرامون این فیلم تا سال ۲۰۱۸ آغاز شد و اعلام شد که برای اقتباسی در صفحه نمایش بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو انتخاب شده است.

سالواتور موندی:

در سال ۲۰۱۷ ، دنیای هنر با اخباری مبنی بر فروش نقاشی داوینچی “سالواتور موندی” در حراج کریستی به یک خریدار نامعلوم به مبلغ هنگفت ۴۵۰٫۳ میلیون دلار در دنیا پیچید. این مبلغ رکورد قبلی یک اثر هنری فروخته شده در یک حراج ، ۱۷۹٫۴ میلیون دلار که برای “زنان الجزایر” توسط پابلو پیکاسو در سال ۲۰۱۵ پرداخت شده بود ، ناچیز بود.

در زیر نقاشی های دیگری از داوینچی را باهم میبینیم:

نقاشی داوینچی
نقاشی داوینچی

 

نقاشی داوینچی
نقاشی داوینچی

 

نقاشی داوینچی
نقاشی داوینچی
نقاشی داوینچی
نقاشی داوینچی

 

نقاشی های داوینچی
نقاشی های داوینچی

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.