بیوگرافی بانوی اول کاخ سفید،ملانیا ترامپ

بیوگرافی بانوی اول کاخ سفید،ملانیا ترامپ

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی بانوی اول کاخ سفید،ملانیا ترامپ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بانوی اول، ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ ، چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده است.در این مقاله میخواهیم بیشتر دربارع ملانیا ترامپ بدانیم.

ملانیا ترامپ کیست؟

بانوی اول ملانیا ترامپ مدل سابق و همسر سوم رئیس جمهور آمریکا ، میلیاردر املاک و مستغلات دونالد ترامپ است.

اوایل زندگی ملانیا ترامپ:

 ملانیا کناوس متولد شد ، در ۲۶ آوریل ۱۹۷۰ ، در ملک نوو مستو ، اسلوونی (در آن زمان بخشی از یوگسلاوی کمونیست) به ملانیا کناوس آلمانی شد. پدرش فروشنده اتومبیل و مادرش طراح لباس کودکان بود. او در خانه ای متوسط ​​با خواهر کوچکترش بزرگ شد و بعداً فهمید که یک برادر ناتنی بزرگتر دارد که پدرش از ازدواج قبلی داشت.

شغل مدلینگ:

ملانیا از ۱۶ سالگی مدلینگ را آغاز کرد و دو سال بعد با آژانسی در میلان قرارداد امضا کرد. او در دانشگاه لیوبلیانا ثبت نام کرد اما پس از یک سال کار خود را رها کرد و به دنبال حرفه مدلینگ خود رفت.

در روزهای ابتدایی مدلینگ ، ملانیا در میلان و پاریس کار می کرد ، قبل از اینکه در سال ۱۹۹۶ به نیویورک برود. در آنجا کار ثابت خود را به دست آورد ، با عکاسان مشهوری مانند پاتریک دمارچلیر و هلموت نیوتن کار می کرد و جلد مجلات مانند Harper’s Bazaar را می گرفت. (بلغارستان) ، Vanity Fair (ایتالیا) ، GQ (که برای او در ژانویه ۲۰۰۰ برهنه ظاهر شد) و Sports Illustrated Swimsuit Issue.

ازدواج با دونالد ترامپ:

ملانیا در سال ۱۹۹۸ در یک مهمانی مد نیویورک با شوهر آینده خود دونالد ملاقات کرد.  سرانجام این زوج در سال ۲۰۰۴ نامزد شدند. سال بعد آنها در یک مراسم باشکوه در پالم بیچ ، فلوریدا ، ازدواج کردند ، با حضور افراد مشهور از جمله شاکیل اونیل ، باربارا والترز ، کلی ریپا ، مت لائور ، کتی کوریک ، رئیس جمهور سابق بیل کلینتون و سپس سناتور نیویورک هیلاری کلینتون.

در سال ۲۰۰۶ ، ترامپ بارون ویلیام ترامپ را به دنیا آورد. پسر آنها پنجمین فرزند دونالد است. در همان سال او همچنین شهروند ایالات متحده شد.

مسیر ریاست جمهوری ترامپ:

هنگامی که دونالد قصد خود را برای پیشنهاد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برای کاخ سفید اعلام کرد ، ملانیا همراه با کارهای قبلی مدلینگ خود ، که برخی از آنها نژاد آور به حساب می آمد ، به کانون توجهات کشانده شد. یکی از اولین تصاویر مستهجن که شروع به پخش آنلاین کرد جنجال بسیاری را در پی داشت.

جنجال به همین جا ختم نشد: در ژوئیه ۲۰۱۶ ، ملانیا در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان سخنرانی کرد ، و برخی از متن های آن با سخنرانی میشل اوباما در کنوانسیون ملی دموکراتیک در سال ۲۰۰۸ یکسان بود. در ابتدا با ادعای نوشتن سخنرانی ، ترامپ توسط رسانه ها و مردم به دلیل سرقت ادبی مورد تحسین قرار گرفت.

اندکی پس از آن ، مردیت مک آیور ، نویسنده ستاد ترامپ ، مسئولیت گاف را بر عهده گرفت و ادعا کرد که وی به طور تصادفی بخشی از سخنرانی اوباما را در نکات گفتگوی ترامپ گنجانده است.

چندی نگذشت که جنجال های بیشتری در پی داشت. در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۶ ، نیویورک پست عکسهای برهنه و مستهجن زیادی  از جوانی ملانیا منتشر کرد .

در ماه نوامبر ، ملانیا سخنرانی نادری در مورد مبارزات انتخاباتی ارائه داد که در آن چگونگی مبارزه با آزار و اذیت اینترنتی برای او در اولویت قرار گرفته است اگر قرار است بانوی اول شود.

وی گفت: “ما باید به جوانان خود ارزشهای آمریکایی را بیاموزیم: مهربانی ، صداقت ، احترام ، شفقت ، خیرات ، تفاهم ، همکاری”. رسانه ها سریع متوجه این کنایه شدند که شوهرش به دلیل استفاده از پلتفرم رسانه های اجتماعی توییتر برای توهین به مخالفان شهرت داشت.

بیوگرافی بانوی اول کاخ سفید،ملانیا ترامپ
بیوگرافی بانوی اول کاخ سفید،ملانیا ترامپ

بانوی اول:

در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ ، دونالد اکثریت آرا کالج های انتخاباتی را به دست آورد و در شکست خیره کننده هیلاری به چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. با پیروزی همسرش ، ملانیا اولین بانوی اول متولد خارج از کشور ایالات متحده از زمان لوئیزا آدامز ، همسر جان کوئینسی آدامز ، که در لندن متولد شد ، شد.

دونالد در حالی که آماده انتقال خود به قدرت بود ، به خبرنگاران گفت که ملانیا و پسرشان بارون در حالی که به کاخ سفید نقل مکان می کند ، در شهر نیویورک خواهند ماند و به بارون اجازه می دهد سال تحصیلی را در مدرسه خصوصی خود در قسمت فوقانی غربی منهتن به پایان برساند. در ژوئن ۲۰۱۷ ، سرانجام ملانیا و بارون در کاخ سفید به رئیس جمهور پیوستند.

بانوی اول امیدوار بود با اشتیاق خود در مبارزه با زورگویی نتایج بهتری کسب کند. در ماه اکتبر ، او به عنوان بخشی از ابتکار #NoOneEatsAlone ، با بتسی دیووس ، وزیر آموزش و پرورش ، از مدرسه میانی Orchard Lake در میشیگان بازدید غیرمنتظره ای انجام داد.

وی به دانشجویان گفت: “من همیشه اعتقاد دارم که شما باید با احترام و مهربانی و عطوفت با یکدیگر رفتار کنید.”

چه او هرگز قصد زندگی در کاخ سفید را داشته باشد یا نداشته باشد ، بانوی اول برای اولین فصل تعطیلات خود به عنوان یک ساکن در آنجا همه کار را انجام داد. او در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ ، تزئینات کریسمس خود را علناً نشان داد ، درختان صنوبر Balsam خود را  با تزئینات شیشه ای تزئین شده با مهر هر ایالت و سرزمین به نمایش گذاشته بود ، نشان داد. گزارش شده است که این نمایش با کمک ۱۵۰ داوطلب از ۲۹ ایالت برگزار شد.

ملانیا در بیانیه ای گفت:

“رئیس جمهور ، بارون و من برای اولین کریسمس خود در کاخ سفید بسیار هیجان زده هستیم.” “مانند بسیاری از خانواده ها در سراسر کشور ، سنت های تعطیلات برای ما بسیار مهم است. “

 سیاست و جنجال ها:

در ژانویه ۲۰۱۸ ، ملانیا ریگان تامپسون ۲۷ ساله را که قبلا دستیار اجرایی شورای امنیت ملی و مشاور کنگره بود ، مایک پمپئو مدیر CIA را استخدام کرد تا به عنوان مدیر سیاست خود کار کند. سخنگوی گفت که استخدام جدید به آماده سازی و گسترش سیستم رسمی بانوی اول در ماه های آینده کمک می کند.

این اقدام اندکی پس از انتشار کتاب انفجاری آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ صورت گرفت ، که ملانیا را به عنوان یک شرکت کننده بی میل در کارزار همسرش توصیف می کرد که در شب انتخاب وی اشک ریخت. گفته می شود که بانوی اول از این گزارش عصبانی شده و به کارمندان خود دستور داده است که در برابر ادعاهای کتاب عقب نشینی کنند.

بانوی اول متعاقباً سفر خود را برای حضور در اجلاس جهانی اقتصاد در سوئیس با همسرش لغو کرد و برای چند روز وضعیت مطلوبی را حفظ نکرد و همین امر باعث گمانه زنی میان این دو شد. سخنگوی وی سرانجام با انتقاد از “گزارش نادرست صریح و آشکار” در توییتر یخ را شکست ، و ملانیا تأیید کرد که در ۳۰ ژانویه در سخنرانی رئیس جمهور در اتحادیه سخنرانی خواهد کرد.

“بهترین باش”

در تاریخ ۷ مه ۲۰۱۸ ، ملانیا از پلتفرم خود با عنوان “بهترین باش” با سه هدف اصلی: رفاه ، مبارزه با مصرف مواد و مثبت بودن در شبکه های اجتماعی رونمایی کرد. “

به عنوان یک مادر و به عنوان بانوی اول ، این مسئله برای من مهم است که در دنیای سریع و همیشه متصل امروز ، کودکان می توانند برای ابراز یا مدیریت احساسات خود آمادگی کمتری داشته باشند و اغلب اوقات به انواع رفتارهای مخرب یا اعتیاد آور مانند قلدری ، مواد مخدر  یا حتی خودکشی ، “او گفت.

“من شدیداً احساس می كنم كه به عنوان بزرگسال می توانیم و باید بهترین مهارت را در مورد اهمیت زندگی سالم و متعادل به فرزندان خود آموزش دهیم.”

در حالی که با جابجایی مدیر سیاست های East Wing در ماه ژوئیه پیشرفت Be Best کند شد ، ملانیا دوباره به ابتکار عمل بازگشت و در کنفرانسی در ۲۰ اوت در مورد جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی صحبت کرد. وقتی منتقدان سوال کردند که چگونه وی می تواند در همان روز شوهرش با چهره ای صاف به این موضوع رسیدگی کند ، با انتقاد از مشاور ویژه رابرت مولر و رئیس سابق سیا ، جان برنان ، در توئیتر ، سخنگوی گفت که بانوی اول “از انتقادات آگاه بود ، اما این او را از انجام کاری که احساس می کند درست است باز نمی دارد. “

اجرای مرز:

در ژوئن ۲۰۱۸ ، بانوی اول موضوع بحث برانگیز جدا شدن کودکان از والدین خود پس از عبور غیرقانونی از مرز مکزیک را ارزیابی کرد. اگرچه شوهر وی دموکراتها را مقصر قانونی دانسته بود که ظاهراً چنین اقداماتی را ضروری می داند ، اما این بخشی از سیاست تحمل صفر دادستان کل جف سشنز در جلوگیری از ورود غیرقانونی به کشور بود.

وی در بیانیه ای از طریق سخنگوی خود ، استفانی گریشام گفت: “خانم ترامپ از دیدن فرزندان جدا شده از خانواده خود متنفر است و امیدوار است که سرانجام هر دو طرف بتوانند برای رسیدن به اصلاحات موفقیت در مهاجرت گرد هم آیند.” “او معتقد است که ما باید کشوری باشیم که از همه قوانین پیروی می کند ، اما همچنین کشوری است که با قلب اداره می کند.”

چند روز بعد ، ملانیا برای بازدید از این مرکز و ملاقات با کودکان و کارمندان ، از یک پناهگاه کودکان Upbring New Hope در مک آلن ، تگزاس بازدید کرد.

 سلامتی:

در ۱۴ مه ۲۰۱۸ ، ملانیا تحت عمل جراحی کلیه در مرکز پزشکی ملی پزشکی والتر رید در نزدیکی واشنگتن دی سی قرار گرفت “مطب ملانیا ترامپ برای درمان یک مسئله خوش خیم کلیه تحت عمل آمبولیزاسیون قرار گرفت.در بیانیه ای گفت: “بانوی اول منتظر بهبودی کامل است تا بتواند به جای کودکان در همه جا به کار خود ادامه دهد.”

 مهاجرت:

در اوایل سال ۲۰۱۸ ، با هدف اصلاح قوانین مهاجرتی دولت ، اقدامات قبلی ملانیا به عنوان یک خارجی که به دنبال زندگی و کار در ایالات متحده بود ، مورد بررسی قرار گرفت. وی در مارس ۲۰۰۱ از طریق برنامه EB-1 ، با نام مستعار “ویزای انیشتین” ، به دلیل اختصاص آن به دانشگاهیان برتر ، رهبران تجارت ، بازیگران برنده اسکار و سایر افرادی که “توانایی خارق العاده” را نشان می دهند ، به گرین کارت اقامت دائم اعطا شد. برخی از منتقدان سوال می کردند که آیا او لیاقت این تعیین را دارد یا خیر ، گرچه برخی دیگر اظهار داشتند که وی به راحتی واجد شرایط تأیید EB-1 است.

در آگوست ۲۰۱۸ ، گزارش شد که والدین ملانیا ، ویکتور و آمالیا ، تابعیت ایالات متحده را دریافت کرده اند. همچنین مشخص شد که بانوی اول آنها را برای کارت های سبز خود حمایت کرده است ، این روند مغایر با پیشنهاد رئیس جمهور برای یک سیستم “مبتنی بر لیاقت” است که سعی در حمایت از حمایت مالی اعضای خانواده دارد.

در اوایل سال ۲۰۲۰ ، هنگامی که رئیس جمهور سعی داشت کشور را از طریق بحران عمده بهداشت شیوع ویروس کرونا هدایت کند ، بانوی اول با اصرار به استفاده از ماسک های صورت و ارائه پیشنهاداتی برای فعالیت های خانواده از طریق توییتر ، دو سنت خود را ارائه داد. در ماه آوریل ، وی پس از ۹ ماه تصدی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، از کارکنان خود استقبال کرد.

پروژه های دیگر ملانیا ترامپ:

در سال ۲۰۱۰ ، ملانیا یک خط جواهرات و همچنین یک خط مراقبت از پوست راه اندازی کرد. او در یک تبلیغ تجاری Aflac حضور داشته است ، که به طور مشترک در The View میزبانی کرد.

گفته می شود که او به زبان های اسلوونیایی ، انگلیسی ، فرانسوی ، صربی و آلمانی تسلط کامل دارد و سایر رسانه ها گزارش می دهند که او به ایتالیایی هم صحبت می کند.

در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ ، رئیس جمهور ترامپ فاش کرد که او و همسرش ملانیا آزمایش COVID-19 مثبت بوده اند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.