بیوگرافی پدر رپ فارسی هیچکس

بیوگرافی پدر رپ فارسی هیچکس (بیوگرافی)

با سلام خدمت همراهان محترم فارسی ها,قطعا شما اگر شنونده رپ هم نباشید,اسم سروش لشکری یا هیچکس به گوش شما خورده,امروز بابیوگرافی پدر رپ فارس در خدمت شما هستیم.

بیوگرافی پدر رپ فارسی هیچکس
بیوگرافی پدر رپ فارسی هیچکس

سروش لشکری ملقب به نام هنری خودش (هیچکس)  زادهٔ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ ، خواننده، آهنگ ساز، ترانه سرای رپ فارس و از او به نام پدر رپ فارسی یاد می شود. آلبوم «جنگل آسفالت» او آغازی بر عصر جدید رپ فارسی بود.وی همچنین از بنیان‌گذاران گروه ملتفت و صامت است.

او در حال حاضر در حال تولید آلبوم جدید خود به نام مجاز می‌باشد .

خلاصه ای از زندگی سروش

سروش لشکری در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران زاده شد.او یکی از فرزندان پسر یک خانواده ۵ نفری است.پدر او اصالتاً اهل ضیاءآباد استان قزوین است و با حسین لشکری (خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها در عراق اسیر بود) نسبت خانوادگی دارد.

 او ساکن محله ونک تهران و دانشجوی رشته مترجمی در دانشگاه بوده، اما درس خود را نیمه کاره رها کرده‌است. اما اکنون بر طبق گفته‌هایش در توئیتر مشغول به تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه‌شناسی است.همچنین وی اکنون در لندن زندگی می‌کند.

صامت و لیبل ۰۲۱ از اولین گروه های رپ فارسی است که او همراه با رضا پیشرو تاسیس کرده است.

گروه ملتفت نیز گروهی است که او راه اندازی کرده و خود نیز سر پرست این گروه است. علی قاف, داریوش سرباز, فدایی و مهدیار اقاجانی از اعضای این گروه هستند.

بیوگرافی پدر رپ فارسی هیچکس
سروش لشکری در یکی از کنسرت هایش

اوایل فعالیت های هنری اش

هیچ‌کس در ابتدا کارش را با بازخوانی (کاور )ترک های رپ انگلیسی آغاز کرد،اما با استقبال چندانی مواجه نشد.

وی به همراه سالومه ام‌سی آهنگ چشمارومن از ۲pac در سال ۸۲ بازخوانی کردند و این اثر شروعی تازه در موسیقی زیرزمینی داشت و به دنبال این کار خوانندگان زیادی به طرف رپ فارسی کشیده شدند. او در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی دلیل انتخاب نام هیچ‌کس را این گونه بیان کرده‌است:

دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تأثیری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم. هیچ‌کس نماد هیچ چیز نیست و من این را دوست دارم

آهنگ چشما رو من از هیچ‌کس؛ سالومه‌ام سی؛میکس ۲pac این اثر در سال ۱۳۸۲ یعنی نقطه آغازین موسیقی زیرزمینی منتشر شد به همراهی سالومه ام‌سی که شروعی جدید در رپ فارسی و موسیقی زیرزمینی ایران بود که سروش هیچ‌کس باعث شد رپ به سمت بازخوانی آثار خوب و تاپ کشیده شود همچنین رسانه‌های هیپ هاپی خارجی در مورد اولین آرتیست‌های رپ فارسی از هیچ‌کس و سالومه ام‌سی در رپ فارسی یاد کنند. این اثر جز اولین ترک‌های رپ فارسی به یاد می‌آید که یه نوع سبک جدید بود در زمانی که آهنگساز و امکاناتی نبود که رپرهای ایرانی برای تولید آثار خود از ان استفاده کنند.

تشکیل ۰۲۱، آلبوم جنگل آسفالت و شهرت ۱۳۸۲–۱۳۸۶

در سال ۱۳۸۲، هیچ‌کس یکی از نخستین گروه‌های رپ ایران را با نام «۰۲۱» و با شعار «تهران برای همیشه» ایجاد کرد.در آغاز هیچ‌کس در ترانه‌های خود به کل‌کل‌های رایج با دیگر خواننده‌های رپ می‌پرداخت اما بعد بیشتر سراغ موضوعات اجتماعی رفت.

هیچ‌کس آلبوم زیرزمینی جنگل آسفالت را در سال ۱۳۸۵ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی روی آی‌تیونز منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال و هوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران بدل کرد. قابل ذکر است که تک‌آهنگ یه مشت سرباز نتیجهٔ شهرت جهانی را برای هیچ‌کس دربرداشت، در ویدئو این آهنگ پیشرو، علی قاف، بهرام، ریویل، مهدیار آقاجانی و… به صورت افتخاری حضور دارند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.