چه موقع باید مسواکمان را عوض کنیم؟

چه موقع باید مسواکمان را عوض کنیم؟

به طور معمول باید هر سه تا چهار ماه مسواک خود را با مسواک جدیدی جایگزین کنید. اما آیا وقتی بیمار شده اید هم باید مسواک خود را تعویض کنید؟

اگر بیمار شدید، عوض کردن مسواک زودتر از زمان مشخص ضروری نیست. دکتر اسکات احمد دندان پزشک عمومی و مدرس دانشگاه ویسکانسین می‌گوید: «هیچ مدرکی مبنی بر این‌که ممکن است پس از بهبودی از بیماری دوباره با مسواک خود بیمار شوید، وجود ندارد. این موضوع بسیار بعید است، مگر این‌که دچار نقص عمده سیستم ایمنی باشید.»
با این حال، اگر شما مسواک خود را در لیوان یا محفظه مخصوص مسواک‌ها در سرویس بهداشتی خانه خود می‌گذارید و دیگر اعضای خانواده یا هم خانه‌های شما هم مسواک خود را در همین ظرف می‌گذارند، بهتر است مسواک خود را تعویض کنید، هر نوع تماس برس‌ مسواک‌ ها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

When should we change our toothbrush?
یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۲ که در خصوص وضعیت مسواک‌ها انجام شد، نشان داد که آلودگی مسواک به میکروب‌ها بسیار گسترده و رایج است و می‌تواند موجب بیماری شود. محققان این پژوهش در خصوص احتمال وجود باکتری روی مسواک ابراز نگرانی می‌کنند. طیف گسترده‌ای از میکروب‌ها در این مطالعه یافت شد، از جمله E. coli، استافیلوکوکوس اورئوس و سایر باکتری‌های ایجاد کننده بیماری. این میکروب‌ها در زمان استفاده از محفظه نگهدارنده مسواک و محیطی که در آن نگهداری می‌شوند ،جمع می‌شوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.